تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815493554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني فرمانده نيروي انتظامي: مسوول امنيت اجتماعي تنها نيروي انتظامي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني فرمانده نيروي انتظامي: مسوول امنيت اجتماعي تنها نيروي انتظامي نيست
تهران – حيات

فرمانده نيروي انتظامي در نخستين همايش علمي تخصصي بررسي ابعاد جامعه شناسي و روان شناختي طرح امنيت اجتماعي با اشاره به اينكه آيا كمال علمي بشريت در تعارض با امنيت اجتماعي است گفت: افزايش علم و دانش و توسعه، باعث فروپاشي اخلاق و بنيان خانواده ها نيست بلكه اين دو با يكديگر سازگاري دارند و مكمل يكديگر هستند.
به گزارش خبرنگار اجتماعي حيات، سردار اسماعيل احمدي مقدم با بيان اين مطلب گفت : نمي خواهيم امنيت را در امنيت عمومي كه نيروي انتظامي مسوول آن است خلاصه كنيم بلكه با توسعه علم امنيت فراتر از امنيت جاني و مالي است و به امنيت فرهنگي و قضايي هم مي رسد.
احمدي مقدم تصريح كرد: امنيتي كه به جامعه وعده داده شده است ، امنيت فراگيري است كه در آن ديگر هيچ فردي در جامعه خوف و وحشت نداشته و خود را قادر به عبور از چالش ها و مشكلات بداند.
وي ادامه داد: اين امنيت بسترساز تمام مسايل ديگر است و همين امنيت اگر به وجود آيد زمينه لازم را براي بندگي خدا نيز به وجود مي آورد.
فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد: نبايد پيشرفت بشري را در تعارض با امنيت دانست ولي در كشورهاي غربي اين دو در تعارض با يكديگر هستند پس حتما جايي از كار آنها مشكل دارد. برهمين اساس تامين الگوهاي غربي در كشور ما با بسترهاي ديني متفاوت، شايسته نبوده و نشدني است بنابراين بايد الگوهاي بومي را مبتني بر پيشرفت علمي ايجاد كرد.
احمدي مقدم اظهار كرد: يكي از مشكلاتي كه در كشور ما خصوصا در جامعه نخبگان وجود دارد اين است كه اين افراد نسبت به هر كاري كه در دست مجريان قرار مي گيرد شك داشته اند چنان كه به طرح هاي در دست اجرا حمله كرده و يا موجب توقف آن شده اند و طرح را اسير نقد مي كنند.
وي با بيان اينكه در طرح امنيت اجتماعي نيز وضع همين گونه است، گفت: طرح امنيت اجتماعي در ابتدا با نقدهاي بسياري از سوي صاحبان رسانه مواجه بود ولي اكثر كساني كه با اين طرح به مخالفت برخاستند از نزديك اين مشكلات را لمس نكرده بودند.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: قبل از اجراي اين طرح شرايطي را فراهم كرديم كه اين افراد مشكلات موجود را از نزديك لمس كنند.
وي با اشاره به موضوع كنترل شركت هاي خصوصي ادامه داد: وقتي بحث كنترل شركت هاي خصوصي نيز مطرح شد منتقدان سريع بحث حريم خصوصي را مطرح كردند ولي بايد اين افراد به ديدار دختراني مي رفتند كه در اين شركت ها اغفال شده بودند.
احمدي مقدم يكي از مشكلات در اجراي قوانين را سياست زدگي در كشور عنوان كرد و گفت: هر اقدامي كه مي خواهد در كشور شروع شود همواره توسط برخي از افراد تحليل شده و به آن ابهاماتي القا مي شود و آن را به خط و خطوط سياسي ربط مي دهند ولي در نيروي انتظامي تلاش شد كه ديدگاه هاي سياسي هيچ دخالتي در اجراي قانون نداشته باشد.
وي ادامه داد: آنچه كه نيروي انتظامي در طرح امنيت اجتماعي به دنبالش بود قانون شهروندي است و تبليغاتي كه عليه نيروي انتظامي در اين طرح مي شود متفاوت از اهداف موردنظر نيروي انتظامي بوده است.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به سارقان نرم افزاري تصريح كرد: امروز سارقان نرم افزاري به راحتي به خانه هاي مردم نفوذ كرده و آبروي مردم را به باد مي دهند و با نفوذ به عمق زندگي مردم اسرار آنها در اختيار نامحرمان قرار داده و يا از آنان به عنوان ابزاري براي اخاذي ها و تهديدهاي جنسي استفاده مي كنند.
وي در ادامه با اشاره به دلايل وجود احساس ناامني در يك كشور گفت: احساس ناامني يا به علت وجود يك تهديد و يا عدم وجود قدرت و احساس ضعف در برابر تهديدات به وجود مي آيد كه اين احساس ناامني در ميان زنان بسيار بيشتر از مردان است.

پايان پيام
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 443]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن