تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820452867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صبح امروز صورت گرفت؛ رونمايي از دايرةالمعارف دفاع‌ مقدس


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: صبح امروز صورت گرفت؛ رونمايي از دايرةالمعارف دفاع‌ مقدس
جام جم آنلاين: رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس در مراسم رونمايي از اولين جلد دايرة المعارف دفاع مقدس از عدم همكاري مركز اسناد و پژوهش رياست جمهوري انتقاد كرد و گفت: با اينكه دولت خود به وزارتخانه ها بخشنامه كرده بود كه همكاري كنيد اما خود در حوزه اسناد نخست وزيري همكاري نكرده است.


به گزارش مهر، مراسم رونمايي از اولين جلد از دايره المعارف دفاع مقدس و راه اندازي پايگاه اينترنتي پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس صبح امروز با حضور «سردار مير فيصل باقرزاده» رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس ، « سرداراحمد سوداگر» رئيس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، «سرهنگ حسن رسولي» مدير دايرة المعارف دفاع مقدس برگزار شد.

سردار باقرزاده درابتداي سخنان خود ضمن گراميداشت سالروز آزاد سازي خرمشهر، درخصوص مقدمات تدوين دايرة المعارف دفاع مقدس گفت: در سال 72 جهت پاسخگويي به خلأ علمي در مورد 8 سال جنگ تحميلي كار تدوين دايرة المعارف دفاع مقدس با 250 مدخل به عنوان فرهنگ واره آغاز شد.

وي با اشاره به بازديد مقام معظم رهبري از نمايشگاه عملكرد ستاد كل نيروهاي مسلح در 29 آبان 78، تأكيد معظم له را در گرد آوري دايرة المعارف جنگ مؤثر دانست و گفت: ايشان در سخنان خود بر تدوين دايرة المعارفي محكم، مستند و بي تعارف تأكيد دارند كه تحقق اين نگاه بلند به سادگي نبود و بايد مقتضياتي فراهم مي شد كه در نهايت بالغ بر 200 نفر از اساتيد و بزرگان حوزه فرهنگ دفاع مقدس در اين پروژه سهيم شدند.

سردار ميرفيصل باقرزاده، دايرة المعارف دفاع مقدس را از مهمترين خروجي هاي بنياد حفظ آثار در طول سنوات اخير خواند و گفت: اولين جلد از دايرة المعارف دفاع مقدس به صورت نمونه است كه پس از بازبيني مجدد آن توسط صاحب نظران، اميدواريم تا هفته دفاع مقدس در دسترس عموم قرار گيرد.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس عدم شتابزدگي را لازمه كار علمي دانست و افزود: يكي از مهم ترين ويژگي دايرة المعارف تدوين شيوه نامه آن است كه بسيار علمي و پيشرفته با بهره گيري از تجربيات و نوآوري ها صورت گرفته است.

سردار باقرزاده، رعايت استانداردهاي حرفه اي از جمله ارائه مقالات واقع بينانه فارغ از اغراض صنفي و شخصي، بهره گيري ازمقالات مستند واسناد معتبر، استفاده ازمستندات ومدارك معتبرداخلي، مراعات اصول اخلاقي و احترام به آراء ديگران، مراقبت در حفظ اتحاد ملي و شفافيت را از جمله ويژگي هاي دايرة المعارف دفاع مقدس برشمرد.

وي در عين حال يادآور شد: در تدوين اين دايرة المعارف از دهليز تنگ مستند سازي عبور كرديم تا عصاره اسناد و مدارك را در اختيار مخاطبين قرار دهيم و علاوه بر آن، حصول اطمينان از انطباق برنامه با سياست هاي شوراي سياست گذاري دايرة المعارف، شناسايي، طبقه بندي، اصلاح و تكميل اسناد، صدور اسناد در متن، كنترل نسخ جديد اسناد با اسناد قديمي و انتخاب سند قوي تر از جمله مواردي است كه در تدوين دايرة المعارف لحاظ شده است.

وي با برشمردن كاركردهاي دايرة المعارف، تأكيد كرد: برخي جنگ را با مداحي، روضه خواني و حماسه سرايي اشتباه گرفته اند در حالي كه رسالت دايرة المعارف مباحث علمي و مطالب مستند است.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس ضمن تشكر از همكاري خوب نيروهاي مسلح در حمايت از جمع آوري اسناد، از دولت به جهت عدم حمايت از اين حركت انتقاد كرد و گفت: وزارتخانه ها اخيرا با بخشنامه اي كه از زمان دولت هشتم ابلاغ شده خيلي خوب فعال شدند كه در دولت نهم اين فرايند شتاب بيشتري گرفت اما خود مجموعه رياست جمهوري كه نظر ما به حوزه اسناد نخست وزيري است، خير.

وي از وجود بيش از 28 محور مهم و اساسي در اسناد حوزه نخست وزيري خبر داد و گفت: دوستان ما كه قبلا متكفل اسناد نخست وزيري بودند هنوز اسناد خود را در اختيار ما قرار ندادند و علي رغم مكاتبات صورت گرفته با مركز اسناد و پژوهش رياست جمهوري و قولهاي اوليه، نزديك به يك سال است كه اين اسناد به ما داده نشده است.

سردار باقرزاده انتشار اسناد محرمانه را از عمده محدوديت هاي تدوين دايرة المعارف دفاع مقدس عنوان كرد و در عين حال از افرادي كه دغدغه فرهنگ دفاع مقدس را دارند تقاضا كرد كه هر سندي كه كاربرد ملي دارد را به بنياد حفظ آثار تحويل دهند تا در جاي خود بهره برداري شود.

به گزارش خبرنگارمهر، در تدوين دايرة المعارف دفاع مقدس به رياست «سرهنگ حسن رسولي»، 7 گروه؛ نظامي، جغرافيايي، علوم سياسي، شهدا و اشخاص، فرهنگي و هنري، تبيين سازمان ها و نهادها و نشر و رايانه همكاري دارند.

بر اساس اين گزارش، پايگاه اينترنتي پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به آدرس اينترنتي www.paydari.ir نيز كه حاوي بخش هاي مختلفي از جمله مقالات، اسناد مكتوب، تصاوير، كتب، پايان نامه، اسناد صوتي و ويدئويي است، در اين مراسم به بهره برداري رسيد.

گرد آوري و جستجو در منابع و مدارك دفاع مقدس، ايجاد انجمن و تشكل اينترنتي براي همبستگي بين فعالان دفاع مقدس، ارائه راهكارهاي پژوهشي دفاع مقدس، گسترش محتوي الكترونيكي دفاع مقدس، ايجاد بستر مناسب براي بيان زاويه هاي مختلف دفاع مقدس و انتشار اخبار و اطلاع رساني در زمينه دفاع مقدس از جمله اهدافي است كه براي بهره برداري از پايگاه اينترنتي پايه گذاري شده است.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 341]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن