تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816862296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

* اعتراض سه عضو شورا به انتخابات كميسيونها* رئيس شوراي شهر اهواز: راي اعضا، مسئولان كميسيونها را تعيين مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: * اعتراض سه عضو شورا به انتخابات كميسيونها* رئيس شوراي شهر اهواز: راي اعضا، مسئولان كميسيونها را تعيين مي‌كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: اجتماعي

شصت و چهارمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر اهواز كه شب گذشته در محل شورا برگزار شد، نيمه تمام ماند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ در ابتداي اين جلسه، رمضان منجزي، عضو شوراي اسلامي شهر اهواز، در اعتراض به انتخابات كميسيون‌هاي شورا در هفته گذشته، خطاب به حسن‌زاده، رئيس شوراي شهر اهواز، اظهار داشت: شما با داشتن مشغله كاري فراوان، رئيس كميسيون عمران شورا نيز شده‌ايد، آيا مي‌توانيد به اين كميسيون رسيدگي كنيد؟

وي افزود: تركيب كميسيون‌ها صرفا به دليل خواسته‌هاي فردي و بدون توجه به توانمنديهاي افراد شكل گرفته است.

منجزي خاطرنشان كرد: تعداد بسياري از نامه‌هاي اداري و مصوبات شوراي شهر كه بايد به امضاي رئيس شورا برسد توسط نايب رئيس امضاء مي‌شود. حال رئيس شورا با وجود اين ميزان مشغله، چگونه براي رياست كميسيون عمران نيز احساس مسئوليت كرده است؟ آيا وي توانايي اداره كميسيون عمران را دارد؟ ايشان چه قدر وقت براي رسيدگي به تمام اين مسائل دارد؟

در ادامه اين اعتراض، سه تن از اعضاي شورا( رمضان منجزي، حجت‌السلام و المسلمين رضا فلاحي مقدم و غلامرضا سبزعلي) صحن شورا را ترك كردند و بدين ترتيب با احتساب غيبت داريوش ممبيني، ديگر عضو شورا، جلسه از حد نصاب خارج شد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، منطقه خوزستان، سيد حميد حسن‌زاده، رئيس شوراي اسلامي شهر اهواز، پس از خارج شدن جلسه از حد نصاب، گفت: روال كار شورا، كاملا قانوني است.

وي افزود: من به عنوان رئيس شورا حق داشتم مشخص كنم اعضاء در چه كميسيونهايي عضو باشند كه از حق خود گذشتم و بنا شد هر كدام از اعضاء در كميسيون‌هاي دلخواه خود عضو و انتخابات در كميسيونها برگزار شود. در شوراي 9 نفره، مسئوليت كميسيونها بر اساس تشخيص و راي اعضاء مشخص مي‌شود. ما بر اساس اين تشخيص عمل مي‌كنيم و دوستان ما در شورا بايد ظرفيت اين مسئله را داشته باشند. زماني كه اين دوستان در اكثريت قرار گرفتند و شهردار را انتخاب كردند و شهردار با آنها هماهنگ بود و همه نيروهاي شهرداري را تعويض كردند و مطابق ميل خود نيروها را چيدند، ما اعتراض نكرديم. در حال حاضر نيز اگر به شهردار اعتراض داريم، اين اعتراض نسبت به عملكرد شهردار و كاري‌ست كه بايد انجام دهد.

حسن‌زاده يادآور شد: متاسفانه برخي از اعضاي شورا زماني كه با مشكل رو به رو مي‌شوند و شرايط را در صحن شورا مساعد نمي‌بينند، جلسات را ترك مي‌كنند. معتقدم نبايد كميسيون‌ها به صورت تيمي چيده شوند. شوراي شهر 5 كميسيون دارد و اعضا مي‌توانند عضو همه اين كميسيونها باشند.

رئيس شوراي اسلامي شهر اهواز عنوان كرد: اگر كميسيونها را به كم كاري متهم مي‌كنيم به دليل عملكرد كميسيونهاست. به عنوان مثال كميسيون عمران شورا در سال گذشته هيچ طرحي ارائه نداد. كميسيون املاك نيز در سال گذشته به جزء پيگيري مسائل شهروندان، به دنبال تنگناها نرفت. اگر شوراي شهر در پي رفع تنگناهاي شهر نباشد براي شهروندان مشكلات بسياري پيش خواهد آمد.

وي بيان كرد: بحث‌هاي موجود در شوراي شهر در مورد اشخاص نيست. ما نمي‌گوييم كه خداي ناكرده كميسيون‌هاي شورا براي شخص خاصي كار كرده‌اند. اگر چنين نيز باشد در صورتي كه مدرك مستندي به دست من برسد، قطعا ارائه خواهم داد.

حسن‌زاده اضافه كرد: مشكلات موجود در شهر به دليل ناكارآمدي كميسيون‌هاي شورا به وجود آمده است. متاسفانه در مناطق 4، 5 و 6 شهرداري، شهرداران عملا اختيار عمل ندارند. در برخي از مناطق، زمين‌ها تصرف و به محله‌هاي آلونك‌نشين تبديل مي‌شود. در حالي كه اگر به اين زمينها توجه شده و براي آنها راه‌كار مشخص و تفكيك شوند، 65 درصد آنها متعلق به شهرداري خواهد بود و تبديل به معابر، سرانه‌ها، فضاي سبز، مدرسه و درمانگاه مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، منطقه خوزستان، آلبوشوكه، ديگر عضو شورا، نيز در اين جلسه گفت: آقاي حسن‌زاده طبق قانون به عنوان رياست شورا، مي‌تواند نسبت به معرفي اعضا براي عضويت در كميسيون‌هاي مختلف اقدام كند ولي ايشان دموكراسي را رعايت كرده و عنوان كرد هر كدام از اعضاء در كميسيونهاي مورد نظر خود عضو شوند.

وي افزود: با وجود اين، ايشان نمي‌تواند به اعضاء بگويد كه به چه كسي راي دهند. وي راغب نيست كه چنين چيزي عنوان كند و ما نيز حاضر نيستيم راي خود را در اختيار ديگران قرار دهيم. راي ما مستقل است و به هر كس بخواهيم راي مي‌دهيم.

آلبوشوكه خاطرنشان كرد: تحت تاثيراين جو‌سازي‌ها قرار نخواهيم گرفت و تركيب كميسيونها انتخاب خواهد شد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 369]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن