تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816474068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با هدف بازخواني هويت گذشته ايراني: همايش عبدالقادر مراغي برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: با هدف بازخواني هويت گذشته ايراني: همايش "عبدالقادر مراغي" برگزار مي شود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: همايش "عبدالقادر مراغي" با هدف بازخواني هويت گذشته ايراني و نقش تاثيرگذار انديشمندان بزرگ از پنجم تا هشتم خرداد ماه سال جاري برگزار مي شود.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، نشست مطبوعاتي همايش "عبدالقادر مراغي" با حضور حسن بلخاري رييس پژوهشكده هنر، داريوش طلايي دبير علمي همايش ، سجاد محمديارزاده رييس دبيرخانه همايش و كاوه خورابه عضو دبيرخانه همايش صبح امروز در پژوهشكده نقش جهان برگزار شد.
حسن بلخاري نماينده فرهنگستان هنر در اين نشست گفت: در راستاي بزرگداشت و تبيين بنيان هاي تئوري موسيقي، سومين همايش را برنامه ريزي كرديم كه همايش اول در سال 1383 در خصوص مباني نظري موسيقي صفي الدين ارمدي و همايش دوم در سال 1385 و مربوط به قطب الدين شيرازي و همايش سوم را با هدف بازخواني هويت گذشته ايراني و نقش تاثيرگذار انديشمندان بزرگ اين مرز و بوم و تعالي علوم بشري برگزار خواهيم كرد .
وي افزود: بازخواني هويت گذشته و احياي آثار بزرگ مردان، تمهيد و تجهيز خود است تا فرد گذشته خود را با حفظ سنت ها پيوند دهد ، بنابراين براي دست يابي به اين هدف بايد از ويژگي ها و عملكرد بزرگ مردان آگاهي داشته باشيم و يكي از ويژگي هاي فخر الدين مراغي اين است كه متون اصلي موسيقيايي ايراني را به فارسي نوشت و با نقدهاي قوي در كتاب جاملع الالحان خود قطب الدين شيرازي را نقد كرده است. ويژگي مهم ديگر او اين است كه فقط به موسيقي پرداخته است و تمام كتب گذشتگان را مطالعه كرده و به نظر من متاثر از اخوان الصفا است. وي مسلط به علم فقه بوده و مطالب نگاشته شده اش از جامعيت بالايي برخوردار است.
در ادامه كاوه خورابه عضو دبيرخانه اين همايش در تشريح عملكرد اين همايش اظهار داشت: از تمامي انديشمندان ايراني و غير ايراني، در عرصه كار پژوهش به صورت اجراي موسيقي و يا كتاب يا مقاله دعوت به عمل آمده و تعدادي مقالات از كشورهاي مختلف از جمله مقاله هاي استيفن بلام از آمريكا، اكسهارت نوي باد از آلمان، آن كوكان از آمريكا، ژن لورينك از فرانسه، فيكرت كاراكايا از تركيه، ثريا آقايووا از آذربايجان فرستاده شده است.
وي اعلام كرد: در اين همايش 28 نفر سخنراني خواهند كرد و دو نشست علمي در فرانسه كه در بخش اول به بحث و موضوع موسيقي و در بخش دوم به حكمت علم موسيق ترد عبدالقادر مراغي پرداخته مي شود.
سپس سجاد محمد يارزاده بيان داشت: دو روز اول همايش در مراغه برگزار مي شود كه روز اول جلسه پرسش و پاسخ و روز دوم، ششم خرداد ماه، بازديد از موزه رصد خانه مراغه و بازار مراغه را خواهيم داشت و روز هفتم و هشتم خرداد در تهران با حضور هفت پژوهشگر خارجي 22 مقاله قرائت خواهد شد و راه اندازي سايت همايش در مورد بيوگرافي عبدالقادر مراغي و كتاب ها و مصاحبه ها و مقالات را خواهيم داشت.
در پايان، داريوش طلايي دبير علمي همايش گفت: مراغي آخرين عنصر سلسله اي موسيقي دانان و نظريه پردازاني است كه موسيقي را به صورت علمي مطرح كرده است. او يك شخصيت افسانه اي در موسيقي است و در حوزه آسياي ميانه و تركيه و افغانستان و ايران او را سمبل موسيقي مي شناسند و آثار را به آن منتسب مي كنند. ما تاثيرگذاري مكاتب روي كار مراغي را بررسي مي كنيم./05/120
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 318]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن