تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834390423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باغات و مزارع كيادجان لنجان و غيره


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
باغات و مزارع كيادجان لنجان و غيره
باغات و مزارع كيادجان لنجان و غيره موقوفه : باغات و مزارع كيادجان لنجان و غيره واقف : عبد الكريم ( آقا ) ابن حاجى عبد الحسين قصر زجانىتاريخ وقف : 4 رجب 1255 ه . قنوع سند : اصلشماره رايانه‏اى : 034 شماره پرونده : 14/ ع 662

بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و به نستعينالحمد للّه‏ الواقف على الضمائر و المطّلع على السرائر ، و الصلاة و السلام على محمد و آله سيد الاكابر و الاصاغرفبعد الحمد و الصلاة مصليا ؛ حمد و سپاس بى‏قياس مر واجب الوجودى راست كه دليل است بر وجوبْ وجود او ، و ذات اقدس او منزه است از كل اشياء ، و آفريدگارى كه صفات مقدس [ او ] در افهام و اوهام انس و جان نگنجد ، « و لا يحيطون بشى‏ء من علمه الا بما شاء » (272) ، و سلطانى كه قهرمان قدرت و جلال و منزلت او به مُعينى و وزيرى محتاج نيست ، « و اللّه‏ الغنىّ و انتم الفقراء » (273) ، و مقدِّر و مصوِّرى كه در مشيمه ارحام نقش جبين جنين بنده‏اى بندد ، « هو الذى يصوّركم فى الارحام » (274) الخ . زبان ز نكته درك صفات او عاجزجهان ز نسخه شرح (275) جمال او مُجمل و درود بر صدر كونين و بدر خافقين و خواجه قاب و قوسين ، مقصود عالمين ، ملقب به خطاب يس و طه ، عندليب بوستان « و ما ينطق عن الهوى » (276) ، باديه پيماى بيابان « ثمّ دنا فتدلّى » (277)، ستاره آستان « و النجم اذا هوى » (278) ، ماهروى « و الضُّحى » (279) ، سياه موى « و الليل اذا سجى » (280)، مقصود آفرينش آدم و حوّا ، و خاتم انبياء .و بر وزير و ابن عمّ او طاوس باغ « هل اتى »(281)، شاهباز چمن اجتبا ، هماى بلند پرواز « لا فتى »(282)، مسكين نواز « و يطعمون الطّعام على حبّه مسكينا »(283)الخ ، سفره كشنده « يوفون بالنذر و يخافون يوما كان شرّه مستطيرا »(284)، ساقى شربت دهنده « و سقاهم ربّهم شرابا طهورا »(285)، شاكرى كه حق تعالى از او راضى بود « لا نريد منكم جزاءً و لا شكورا »(286) .و بر يازده فرزند او كه موصوفند به « انما يريد اللّه‏ ليذهب عنكم الرجس اهل البيت و يطهركم تطهيرا »(287) صلوات اللّه‏ و سلامه عليه و عليهم اجمعين .اما بعد ؛ چون كه دنياى فانى چون برق ناپايدار ، و وجود موجودات مانند سراب بى‏قرار است ، ارجمند و سعادتمند و صاحب دولت و ثروت كسانى‏اند كه ذخيره از براى خود كسب نموده كه در « يوم لا ينفع مال و لا بنون »(288)در خرمنگاه عرض اكبر حاصل آنرا برداشته ، توشه دخول جنات عدن سازند و آيه وافى هدايه « و الباقيات الصالحات »(289) را به وقف تخصيص داده‏اند ؛ لهذا توفيق ربّانى و تأييد سبحانى شامل حال و كافل احوال فرخنده فال نيكو مآل عالى شان سعادت نشان ، زبدة الاماثل و الاقران آقا عبد الكريم خلف مرحمت پناه ، رضوان آرامگاه حاجى عبد الحسين قصر نرجانى من بلوك اشترجان لنجان گرديد ، و تقربا الى اللّه‏ تعالى و طلبا لمرضاته ، وقف صحيح صريح شرعى و حبس مؤبّد ملّى اسلامى نمود [ رقبات ذيل را : ][ رقبات مفصله : ]1 ـ همگى و تمامى پنج ( 5 ) دانگ از كل شش دانگ يك درب باغ واقع در ملك كيادجان لنجان من بلوك اشترجان كه كل آن محدود ذيل است :حدى به املاك كيادجان مذكورحدى به شارع عام در بيابانحدى به نهر خونابحدى به املاك كيادجان كه مذكور است2 ـ به انضمام پنج دانگ از كل شش دانگ اراضى و املاك واقعه در قرب باغ مزبور كه كل آن محدود ذيل است :حدى به نهر فيما بين ملك مزبور و اربابى‏هاى نرجانحدى به نهر خوناب و باغ مزبورحدى به باغ مرقومحدى به حريم نهر نرجان و غيرهو تخمينا كل شش دانگ ، موازى سى و چهار جريب است .3 ـ به انضمام موازى ده ( 10 ) حبّه از جمله هفتاد و دو حبّه قصر نرجان به انضمام سهميه باغات واقعه در آن .4 ـ و موازى ده ( 10 ) حبّه از مزرعه مشهوره به قصر كلاه دوز را كه از جمله هفتاد و دو حبّه بوده باشد كه حاجت به تشخيص و تعيين نيست ، معين شده است كه به حسب ارث از جنت و رضوان آرامگاه والد ماجد واقف حاجى عبد الحسين مزبور به ايشان انتقال شرعى يافته .* * *هر يك از رقبات با جميع توابع شرعيه و لواحق ملّيّه از حمام و مداخل و مشارب و كلما تتعلق بها شرعا من القديم الى الآن .و مادام الحياة توليت آنها را با نفس نفيس خود قرار داد و بعد فوته ، توليت با ارشد اولاد ذكور واقف و بعد با ارشد اولاد اولاد ذكور نسلاً بعد نسل و عقبا بعد عقب ، و ـ العياذ باللّه‏ ـ در صورت انقراض اولاد ذكور ، توليت با ارشد و اصلح اولاد اناث واقف و اولاد اولاد اناث او بوده باشد بطنا بعد بطن .و در صورت انقراض اولاد ذكور و اناث ـ العياذ باللّه‏ ـ توليت با حاكم شرع جامع الشرايط دارالسلطنه اصفهان بوده باشد ، و بعد از وضع مخارج و عوارض ديوانى و محلى و غيره كه از براى رقبات مذكوره روى مى‏دهد ، آنچه منافع و مداخل رقبات عايد و واصل شود ، ده سهم نمايند [ به نحو ذيل : ][ مصارف : ]1 ـ يك سهم متولى بجهت حق التوليه خود تصرف نمايد .2 ـ و دو سهم هم به مصرف تعزيه دارى حضرت ابى عبد اللّه‏ الحسين عليه السلام برسانند .3 ـ و يك سهم به مصرف مطلق وجوه ، بر هر قسم متولى صلاح بداند برساند .4 ـ و شش سهم باقى ديگر مابين ورثه متولى كما فرض اللّه‏ « للذكر مثل حظ الانثيين » (290) تقسيم و تسهيم نمايند .* * *و صيغه شرعيه بر طبق مراتب مسطوره واقع و جارى شد ، و وقف به تصرف متولى داده شد ، و واقف قبض شرعى نمود وقفا صحيحا شرعيا ، فمن بدّله بعد ما سمعه فانه آثم ، و كان ذلك فى شهر رجب سنه 1255 .[ سجلات : ][ فراز سند : ]1 ) بسمه تعالى؛ اعترف بالوقف المسطور[ . . ] لدى ، فى 5 شهرذى القعدة سنه1255.[ سجع مهر / بيضوى : ] « عبده محمد باقر بن محمد تقى » .2 ) اعترف بالوقف و الاقباض على النحو المرقوم فى الورقة بل جرت [ الصيغه ] لدى ، فى سابع رجب سنه 1255 .[ سجع مهر / بيضوى : ] « محمد باقر بن محمد تقى الموسوى » .3 ) هو ؛ قد جرت صيغة الوقف و حصل الاقباض كما رقم فيه لدى الآثم ، فى غرة شهر رجب المرجب سنه 1255 .[ سجع مهر / بيضوى : ] « [ . . ] حسين » .4 ) بسم اللّه‏ تعالى شأنه ؛ قد اعترف آقا عبد الكريم بما نمى اليه فيه لدى ، فى 4 شهر ربيع الثانى سنه [ . ]126 .[ سجع مهر / بيضوى : ] « عبده الراجى سيد محمد باقر بن [ . ] » .5 ) قد اعترف بالوقف على طبق القيود المقررة فى المتن لدى ، فى تاريخه و انا العبد الضعيف .[ سجع مهر / بيضوى : ] « عبده الراجى محمد مهدى » .6 ) هو ؛ قد اعترف مع التعريف بالوقف المرقوم و الاقباض لدى ، فى 9 من جمادى الاولى .[ سجع مهر / بيضوى : ] « سيد حسن ابن سيد على الحسينى » .[ حاشيه راست : ]الكتاب على نسختين .پي نوشت272) سوره بقره : 255.273) سوره محمد : 38.274) سوره آل عمران : 6.275) در متن كلمه « شرح » تكرار شده است.276) سوره نجم : 3.277) سوره نجم : 9.278) سوره نجم : 1.279) سوره ضحى : 1.280) سوره ضحى : 2.281) سوره انسان : 1.282) اشاره به حديث شريف « لا فتى الاّ على... » ، مناقب الامام امير المؤمنين 1/495.283) سوره انسان : 8.284) سوره انسان : 7.285) سوره انسان : 21.286) سوره انسان : 9.287) سوره احزاب : 33.288) سوره شعراء : 88.289) سوره كهف : 46 و سوره مريم : 76.290) سوره نساء : 11./ن





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 913]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن