تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798490738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي شركت سوني اريكسون


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
معرفي شركت سوني اريكسون
معرفي شركت سوني اريكسون تهيه كننده : محمود كريمي شروداني اریکسون که برای یک دهه جلودار سیستم تلفن سلولی بود، در سال ۲۰۰۱ به خاطر ضررهای زیاد تصمیم به بستن خط تولید گوشی تلفن همراه خود گرفت. اریکسون تصمیم به تامین چیپ

های موبایل هایش از یک منبع تنها گرفت، شرکت فیلیپس در نيو مكزيكو. در سال ۲۰۰۰ یک آتش سوزی در کارخانه فیلیپس همه برنامه ها رو برهم زد. فیلیپس به اریکسون و نوکیا (دیگر مشتری بزرگ کارخانه) اطمینان داده که تولید کمتر از یک هفته متوقف خواهد شد. نوکیا شروع به خرید چیپ های موجود از منابع دیگر کرد و وقتی تولید در کارخانه فیلیپس بعد از ماه ها به حالت عادی بازگشت، اریکسون با یک کمبود جدی برخورد کرد.



و اما

سونی اریکسونیک شرکت شراکتی است که در سال ۲۰۰۱ توسط دو شرکت سونی ژاپن و شرکت ارتباطاتی سوئدی اریکسون برای تولید موبایل تاسیس شد. هر دوی شرکت ها تولید موبایل شرکت خود را متوقف کردند. دلیل این ترکیب تخصص سونی در دستگاه های الکترونیکی مصرفی و رهبری تکنولوژیکی اریکسون در بخش ارتباطات است.

مدیریت کلی شرکت در Hammersmith شهر لندن است. این شرکت تیم های توسعه و تحقیقی دیگری در کشورهای سوئد، ژاپن، چین، کانادا، هلند، ایالات متحده، هند و انگلستان هم دارد. سونی اریکسون در حدود ۸۰۰۰ کارمند در سرتاسر جهان دارد. در حال حاضر رئیس شرکت مایلس فلینت و رئیس اجرایی Anders Runevad می باشد.

Anders Runevad نيمه سامورايي – نيمه كابويدر بين اخبار نه چندان مهم اوايل سپتامبر بازار تلفن همراه، ناگهان سوني‌اريكسون عنوان اول خبرهاي خبرگزاري‌ها و شبكه‌هاي خبري جهان شد. اين نه به دليل فروش محصولات يا معرفي محصولات جديد، بلكه به دليل اعلام استعفاي «مايلس فلينت» رئيس اين شركت بود.فلينت پيش از پيوستن به سوني‌اريكسون سمت‌هاي متعددي در سوني داشت كه آخرين آنها مديرت بخش بازاريابي سوني اروپا، در شركت سوني اروپا بود. دليل استعفاي فلينت از سمت رياست سوني‌اريكسون، «يك استراحت شغلي و راه‌انداري كسب‌وكار شخصي» اعلام شده است.براساس توافقي كه دو شركت سوني و اريكسون در سال 2001 و به هنگام عقد قرارداد همكاري و تشكيل شركت سوني‌اريكسون كردند، رئيس سوني‌اريكسون توسط سوني انتخاب شده و قائم مقام وي را اريكسون انتخاب مي‌نمايد و البته براي اين انتخاب‌ها بين دو شركت رايزني‌هايي نيز انجام مي‌گيرد.

«كاتسومي ايهارا» نخستين مديرنخستين مدير سوني‌اريكسون كاتسومي ايهارا بود كه تا سال 2004 عهده‌دار اين سمت بود وي توانست ساختار اوليه سوني‌اريكسون را شكل داده و از سه ماهه سوم سال 2003 اين شركت را سودآور نمايد.در همين سال گوشي‌هاي مدل T610 سوني‌اريكسون جايزه بهترين گوشي سال را از كنفرانس 3GSM كن، دريافت كرد. تحت مديريت ايهارا سوني‌اريكسون به نامي شناخته شده در بازار تلفن همراه بدل شد. وي پس از جدا شدن از سوني‌اريكسون به يكي از كليدي‌ترين مهره‌هاي سوني بدل شد.ارزش ايهارا در مذاكرات دشوار خريد شركت «مترو گلدوين‌ ماير» (MGM) در سال 2005 توسط كنسرسيومي به رهبري سوني، از «كرك كركوريان»، مولتي ميلياردر ارمني تبار آمريكايي، دو چندان شد. چرا كه تمامي كارشناسان و حتي منابع نزديك به مذاكرات تا روزهاي آخر بر اين باور بودند كه شركت «وارنر براس» (WB)، موفق به خريد MGM خواهد شد.خريد MGM براي سوني تبديل به مسئله مرگ و زندگي شده بود چرا كه آرشيو غني فيلم‌هاي MGM مي‌توانست پشتوانه محكمي براي فرمت جديد بلو-ري سوني براي نسل بعدي دي‌وي‌دي‌ها باشد در حالي كه اگر وارنر مي توانست اين شركت را از آن خود سازد، با توجه به حمايت آنها از شركت توشيبا در نبرد فرمت‌ها، قطعا سوني بازنده اصلي بود.در واپسين روزهاي مذاكرات اين ايهارا بود كه ناجي سوني شد و برخلاف تمامي پيش‌بيني‌ها، كركوريان MGM را به كنسرسيوم سوني فروخت.ايهارا در حال حاضر معاون شركت سوني و مديرگروه محصولات الكترونيكي مصرفي اين شركت است.مايلس فلينت مدير تحولبا بازگشت ايهارا به سوني، فلينت براي رياست سوني‌اريكسون پيشنهاد گرديد.وي بيشتر عمر حرفه‌اي خود را در فروش و پشتيباني محصولات حرفه‌اي سوني گذرانده بود و البته مدتي را هم در مديريت شركت سوني انگلستان و بازاريابي محصولات سوني در اروپا خدمت كرده بود.

فلينت رياست سوني‌اريكسون را در حالي بر عهده گرفت كه اين شركت تبديل به شركتي سودآور در حوزه تلفن همراه شده بود ولي هنوز در مقابل رقبايي چون نوكيا، موتورولا، سامسونگ و حتي زيمنس و ال‌جي، چندان قدرتمند به نظر نمي‌رسيد.فلينت در دوران سه ساله مديريت خود در سوني‌اريكسون، تحولي اساسي در وجهه محصولات اين شركت و نيز نفوذ علامت تجاري سوني‌اريكسون در بازار ايجاد كرد.اين مرد انگليسي با تجربياتي كه در سوني فرا گرفته بود، دست به اقدامي جسورانه زد. ايده او در استفاده از علامت تجاري واكمن سوني و ارائه اولين گوشي تلفن همراه با قابليت‌هاي حرفه‌اي پخش موسيقي، بسيار موفق بود.اين موفقيت سبب استفاده از ساير برندهاي موفق سوني چون سايبرشات و همچنين براويا در گوشي‌هاي تلفن همراه شود. فلينت همچنين موفق شد علامت تجاري سوني‌اريكسون را نامي شناخته شده تبديل كند.از جمله مهمترين فعاليت‌هاي وي در اين زمينه حمايت گسترده مالي از مسابقات تنيس زنان با پرداخت مبلغي بالغ بر 88 ميليون دلار بود.در دوره سه ساله مديريت فلينت، سوني‌اريكسون از رتبه ششم به رتبه چهارم در بين بزرگ‌ترين توليدكنندگان تلفن صعود كرد.سودآوري اين شركت نيز در دوره مديريت فلينت دوبرابر شد و اين نقطه قوت بزرگي در كارنامه وي مي‌باشد.فلينت در اواخر سال گذشته ميلادي و در جشن تولد پنج سالگي سوني‌اريكسون هدف خود را، حضور در بين سه توليدكننده نخست جهان اعلام كرد و براي اين هدف دست به اقدامات متعددي زد كه از جمله آنها مي‌توان به توليد گوشي‌هاي ارزان قيمت در هندوستان و نيز عقد قرارداد با ساژم فرانسه براي توليد گوشي‌هاي ارزان قيمت با نام سوني‌اريكسون، اشاره كرد.اين رويكرد اگرچه به دستيابي سهم بازار بيشتر منجر شده است ولي تا حدي سودآوري سوني‌اريكسون را تحت‌الشعاع قرار داده است.فلينت در توضيح استعفاي خود از رياست سوني‌اريكسون مي‌گويد: «پس از نزديك به 17 سال فعاليت در سوني و سوني‌اريكسون، اميدوارم بتوانم كسب‌وكار شخصي خود را تاسيس كنم و پيش از آن براي تصميم‌گيري در خصوص گام بعدي نياز به يك وقفه شغلي و استراحت كوتاهي دارم. هدايت يك شركت بزرگ توليد گوشي‌هاي تلفن همراه كه خود از همكاري دو شركت موفق جهان تشكيل شده است، تجربه‌اي عالي و ارزنده براي من بود».چرا كومي ياما؟از سال 2005 و به دنبال انتخاب جنجالي «سر هاوارد استرينگر» به سمت مدير ارشد اجرائي و رئيس هيئت‌مديره سوني، تغييرات گسترده‌اي در اين شركت رخ داده است.يكي از اين تغييرات انتصاب همكاران نزديك به وي در مدت مديريت شركت سوني آمريكا، به مناصب بالاتر و جايگزيني آنان با نفرات قديمي شركت بوده است.شواليه ولزي- آمريكايي با سياست‌هاي خود نه تنها توانست جلوي زياندهي سوني را بگيرد، بلكه حتي با وجود اتفاق مهلكي چون اجبار بر جمع‌آوري نزديك به 10 ميليون باتري لپ‌تاپ مشكوك به آتش سوزي، براي اولين بار طي چند سال اخير، سودآوري را براي اين غول محصولات الكترونيكي مصرفي و سرگرمي جهان به ارمغان آورد.

با مطرح شدن استعفاي فلينت، انتخاب هيدكي كومي ياما با نام مستعار «ديك»، رئيس هيئت‌مديره شركت سوني آمريكا و معاون شركت سوني، چندان تعجب‌آور نبود.«ديك» از همكاران قديمي استرينگر در سوني آمريكا بود كه بيشتر عمر كاري 40 ساله خود را در امريكا گذرانده است.«سر هاوارد استرينگر» مدير ارشد اجرائي سوني و عضو هيئت مديره سوني‌اريكسون ضمن تقدير از مايلس فلينت مدير مستغفي اين شركت، خوشحالي خود را از انتصاب كومي ياما كه به گفته او «شانه به شانه» با وي در سوني آمريكا و نيز ژاپن همكاري كرده است ابراز كرد.اين اولين بار است كه استرينگر نفر مورد علاقه خود را به سوني‌اريكسون خواهد فرستاد چرا كه مديران پيشين اين شركت از سوي «نوبويوكي ايدئي» مدير ارشد اجرائي قبلي منصوب شده بودند.با آمدن «كومي ياما» حالا تمام مديران شركت سوني و شركت‌هاي وابسته از افراد معتمد و هم فكر استرينگر هستند و اين براي اجراي سياست‌هاي وي بسيار راه گشاست. كومي ياما شهرت خود را به دليل مطرح ساختن تلويزيون‌هاي «تراي نيترون» و همچنين معرفي و جا انداختن نام VAIO براي كامپيوترهاي شخصي در آمريكا، به دست آورده است.او داراي مدرك مهندسي الكترونيك از دانشگاه واسداي توكيو و همچنين فوق ليسانس MBA از دانشگاه وارتون آمريكا، شناخته شده‌ترين موسسه آموزش‌هاي بازرگاني جهان، مي‌باشد.وي علاوه بر سمت تجاري خود در سوني نايب رئيس اتاق بازرگاني ژاپن در نيويورك نيز هست.

ساختمان شماره 202 خیابان هامر اسمیت، دفتر مرکزی شرکت سونی‌اریکسون در شهر لندن، محل کار جدید دیک کومی یاما

کاتسومی ایهارا (سمت راست) رئیس و یان واربی (سمت چپ) نایب‌رئیس اسبق سونی‌اریکسون

سرهاوارد استرینگر، مدیر ارشد اجرائی و رئیس هیئت‌مدیره سونی و عضو هیئت‌مدیره سونی اریکسون

هیدکی "دیک" کومی یاما، مدیر جدید سونی اریکسوناطلاعات مالیسونی اریکسون اولین سود خود را در نیمه دوم ۲۰۰۳ اعلام کرد. در سال ۲۰۰۵، سونی اریکسون بیش از ۵۰ میلیون تلفن همراه فروخت. در ۲۰۰۶، تلفن های همراه بیش از ۷۴٫۸ میلیون فروش داشتند.

محصولات و خدماتسونی و اریکسون تجارت خود را در مارس ۲۰۰۲ با هم ترکیب کردند و آنها هم اکنون محصولات کاملی برای همه گروها در زیر چتر «سونی اریکسون» دارند. سونی اریکسون در سال ۲۰۰۵ سری W گوشی های موسیقی مارک Walkman را معرفی کرد. گوشی های موسیقی سری w سونی اریکسون را می توان به عنوان اولین گوشی های موبایل که مرکزیت آن ها موسیقی هستند، معرفی کرد، این باعث ایجاد بازار جدید موسیقی قابل حمل در زمان خود شد.سونی اریسکون در سال ۲۰۰۶ گوشی هایی با مارک CyberShot سونی معرفی کرد.شرکت سونی اریکسون همچنین گوشی های رنگی ارزان قیمت نیز عرضه میکند. توضیح سری های مختلفسری D - گوشی‌های همراه متوسط. اختصاصی برای اپراتور T-Mobile («Deutsche Telekom»)سری F - گوشی‌های همراه متوسط. اختصاصی برای اپراتور Vodafone و اپراتورهای تابع Vodafoneسری J - گوشی‌های در حد پایین. دوربین ندارند. ( J: Junior)سری K - گوشی‌های همراه از حد پایین تا بالا. دوربین‌هایی با طراحی dual front ارائه می‌کنند. مدل‌های خاصی تحت نام CyberShot ، نام گذاری شده‌اند. («Kamera» سوئدی) سری M - سری متوسط گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل سیمبیان. (M: Messaging)سری P - گوشی‌های هوشمند در سطح بالا با سیستم عامل سیمبیان. ( P: PDA)سری S - گوشی‌های همراه 99 تا متوسط به صورت چرخنده و یا لغزنده. ( S: Swivel)سری T - گوشی‌های همراه از سطح پایین تا سطح بالا و یک قالب دهی از سمت قالب‌دهی اریکسون سری V - گوشی‌های همراه متوسط به بالای اختصاصی برای اپراتور تلفن همراه Vodafoneسری W - گوشی‌های همراه سطح پایین تا بالا نام گذاری شده تحت نام Walkmanسری Z - گوشی‌های همراه سطح پایین تا بالای خانوادگی (مد). (برگرفته از عبارت Ze Bobber از زبان سوئدي)سری R - گوشی‌های همراه سطح پایین با قابليت منحصرا راديو FM,AM كه در تابستان 2008 ارائه شد. سری C - گوشی‌های همراه متوسط به بالا با دوربينهاي ديجيتال نسبتا حرفه اي Cybershot كه در تابستان 2008 ارائه شد.فلوچارت از نحوه جدید نام گذاری گوشی های سونی اریکسون

گوشی ها دیگه اخر اسمشون دارای i نخواهند بود.اولین سری این نامگذاری رو تو سری رادیو R300,R306 دیدیم و بعدش هم توی امثال C902 ,C702,G900,...همچنین سونی اریکسون تغییرات مهمی رو داره انجام میده1- معرفی سری Xperia با X12- معرفی سری G به عنوان Generation web در حال حاضر شامل G900,G700 هردو سیمبین UIQ با صفحه لمسی .3- معرفی سری C به عنوان Cyber-shot سایبرشات که فعلا از این رده C902,C702 معرفی شدن4- سری S به عنوان Snapshot یک رده پایین تر از سری سایبرشات و گوشی های با کلاس و زیبا5- معرفی سری رادیو Radio که با R300,R306 شروع شد و به عنوان یک رده پایین تر از سری واکمن در نظر گرفته شدنچند مثال از نحوه نام گذاری طبق عکس بالا:• C902 - High-End Candybar (Cyber-shot)• C702 - Mid-Range Candybar (Cyber-shot)• R306 - Low-End Clamshell (Radio-Series)به این ترتیب ادامه مثلا C902 به صورت C912...C922....C932...و... خواهد بود که اینطوری دیگه اسم ها هم دیرتر تمام میشوند و به وضعیت سری P که اخرینش P990 بود دجار نمیشوند...چون عملا بیشتر از 990 رو نمیتوانند نامگذاری کنند.شرکت سونی اریکسون در يك نگاهنوع شرکت: خصوصیتاسیس: ۲۰۰۱دفتراصلی: لندن، انگلیسثبت شده: سوئدزمینه فعالیت: ارتباطاتمحصولات: گوشی تلفن همراهدرآمد: ۱۰۹۵۹ بیلیون دلار (۲۰۰۶)کارکنان: حدود ۸۰۰۰شراکت: سونی (۵۰٪)، اریکسون (۵۰٪)وبسایت: www.sonyericsson.comمنابع تحقیق :forum1.asrejavan.infoFa.wikipedia.orgmobilebazan.mihanblog.com /ن





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن