تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814607008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هدايت آقايي مطرح كرد: شايد اقليت كانديداي رياست مجلس معرفي‌ كند


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: هدايت آقايي مطرح كرد: شايد اقليت كانديداي رياست مجلس معرفي‌ كند
برخي نامزدهاي منتسب به جريان اصلاحات،‌ با تاكتيك‌هايي توانستند از زير تيغ نظارت استصوابي و تصفيه جناحي رد شوند و به مجلس راه‌ يابند.
آفتاب: هدايت آقايي، عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران با اشاره به اينكه حدادعادل در دوره رياست خود بر مجلس هفتم، ضعف‌هاي بسياري از خود نشان داد، تاكيد كرد: «در صورتي كه فراكسيون اقليت بخواهد به ديگر گزينه رياست مجلس توجه كند، بايد ابتدا مواضع وي مشخص شده و به بسياري از ابهامات و سوال‌ها پاسخ داده شود».

آقايي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي آفتاب درباره عملكرد هيات رييسه مجلس اظهار داشت: «مجلس هفتم با رانت سياسي تشكيل شد و در انتخابات مجلس هفتم، تمام امكانات در خدمت نيروهاي اصولگرا به كار گرفته شد تا از ورود تفكرات ديگر جلوگيري كنند».

وي افزود: «بافت مجلس هفتم، يكدست و از يك جريان فكري خاص تشكيل شده بود و بر اين اساس، هيات رييسه آن نيز از همين تفكر بود كه در طول اين دوره چهارساله، يكدست و نفوذناپذير جلوه كرد».

سخنگوي ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان در مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم شوراي اسلامي افزود: «در انتخابات مجلس هشتم نيز جناح راست، همه امكانات تحت اختيار خود را به كار گرفت تا مانع از ورود ديگر تفكرات به مجلس شود اما در اين دوره به دليل گستردگي و تعداد زياد كانديداها، توفيق چنداني براي جناح راست در اين زمينه حاصل نشد».

وي تصريح كرد: «برخي نامزدهاي منتسب به جريان اصلاحات،‌ با تاكتيك‌هايي توانستند از زير تيغ نظارت استصوابي و تصفيه جناحي رد شوند و به مجلس راه‌ يابند و بسياري از كانديداهاي كه با پوشش مستقل وارد مبارزه انتخاباتي شده بودند، گرايشات اصلاح‌طلبي داشتند».

هدايت آقايي در ادامه با اشاره به اينكه در اين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي، جناح اصولگرا داراي وحدت و انسجام نبود، گفت:‌ «بخشي از اصولگرايان در انتخابات مجلس هشتم طرفداران دولت و وابستگان به دستگاه اجرايي بودند،‌ بخشي ديگر نيز راست سنتي را شامل مي‌شدند و گروهي هم با عنوان ائتلاف فراگير اصولگرايان وارد صحنه انتخابات شدند».

عضو حزب كارگزاران سازندگي ادامه داد:‌ «اين سه بخش اصولگرا به همراه جريان اصلاحات و مستقل، پنج جريان فكري را وارد مجلس كرد و به نظر مي‌رسد كه هيات رييسه مجلس هشتم نيز تركيبي از اين جريان‌هاي فكري متعدد باشد».

وي افزود: «پيش‌بيني مي‌شود كه هيات رييسه مجلس هشتم، سيال بوده و در چهار سال عمر اين مجلس تغييراتي

” همواره يك نماينده از فراكسيون اقليت براي هماهنگي با اصلاح‌طلبان خارج از مجلس، در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات حضور داشته است. ... “

به خود ببيند».

آقايي اضافه كرد: «رقابت‌ها و فضاي چندقطبي مجلس،‌ نوعي مديريت‌ كاراتر را در مجلس هشتم رقم خواهد زد».

وي در ادامه اين گفت‌وگو با اشاره به نگاه اقليت مجلس هشتم درباره كانديداهاي مطرح رياست مجلس گفت: «هم كساني كه به عنوان نمايندگان اصلاح‌طلب به مجلس هشتم راه يافته‌اند و هم جريانات اصلاح‌طلب بيرون از مجلس در حال بررسي صلاحيت‌ها، ضعف‌ها و گرايشات كانديداهاي مطرح رياست مجلس هشتم هستند و معقتديم اگر بنا باشد فراكسيون اقليت از ميان يكي از دو گزينه مطرح، به سمت يكي گرايشي نشان دهد، ابتدا بايد بسياري از ابهامات برطرف شده و مواضع آن فرد درباره بسياري از مسايل روشن شود».

آقايي در ادامه تاكيد كرد: «معتقديم كه در ميان اصلاح‌طلبان و مستقلان راه‌يافته به مجلس هشتم، گزينه‌هاي بسيار مناسبي براي رياست مجلس وجود دارند كه مي‌توانند به اين ميدان پا بگذارند و اين احتمال وجود دارد كه فراكسيون اقليت اين گزينه‌ها را مطرح كنند».

آقايي در عين حال گفت كه هنوز بررسي جدي در ميان منتخبان و جريان اصلاح‌طلب خارج از مجلس در اين زمينه صورت نگرفته است.

وي درباره فراكسيون اقليت مجلس هشتم و رياست آن نيز گفت:‌ «از آنجا كه همواره اصلاح‌طلبان راه‌يافته به مجالس، از فعالين درجه يك اصلاحات بوده و هستند، روال ما بر اين بوده كه امور مربوط به فراكسيون به خود منتخبين بسپاريم و نيازي وجود نداشته كه از بيرون به آنها خط‌ مشي داده شود».

آقايي در پايان گفت: «در عين حال همواره يك نماينده از فراكسيون اقليت براي هماهنگي با اصلاح‌طلبان خارج از مجلس، در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات حضور داشته است».
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن