تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814966889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هدف اصلي سازمان ملل بايد حمايت از منافع مردم افغانستان باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هدف اصلي سازمان ملل بايد حمايت از منافع مردم افغانستان باشد
سياسي. شوراها و مجامع سياسي. شوراي عالي امنيت ملي
دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار كاي ايدي نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل متحد در امور افغانستان تاكيد كرد كه سازمان ملل بايد تلاش كند منافع مردم افغانستان دستخوش مطامع برخي قدرتها قرار نگيرد و تامين منافع مردم اين كشور براي سازمان ملل هدف اصلي باشد.

دكتر سعيد جليلي در اين ديدار با اشاره به تاريخ تحولات افغانستان و كمك هاي انساندوستانه جمهوري اسلامي ايران در مقاطع مختلف به اين كشور گفت:
جل مشكلات افغانستان يك مساله چندوجهي است و مهمترين راهكار براي حل مشكلات افغانستان اين است كه سازمان ملل و همه كشورهاي درگير در افغانستان نگاهي انساني به مسايل افغانستان داشته باشند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي شوراي عالي امنيت ملي، جليلي با بيان اينكه ايران تاكنون با نگاه انساني تحولات افغانستان را دنبال كرده است، افزود: در دوره جديد افغانستان، جمهوري اسلامي ايران بهترين روابط را با دولت و مردم اين كشور دارد و حتي در دوران جنگ تحميلي كه كشور با محدوديت مواجه بود پذيراي ميليون‌ها مهاجر افغانستان بود.

دبير شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: اگر ناتو به جاي ارسال تانك به افغانستان تراكتور به اين كشور ارسال مي‌كرد، امروز افغانستان شاهد ثبات و امنيت بيشتري بود.

وي تاكيد كرد: افغانستان نياز به تانك و سلاح ندارد بلكه افغانستان نياز به نگاه انساني سازمان ملل و قدرتهاي خارجي به اين كشور دارد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: جمهوري اسلامي ايران ثبات و امنيت در افغانستان را ثبات و امنيت خود مي‌داند و به همين جهت به تمام تعهداتي كه براي كمك به افغانستان داشته، عمل كرده است .

جليلي خاطرنشان كرد: ايران به همكاريهاي سازنده خود با نماينده سازمان ملل در افغانستان ادامه خواهد داد و در اين راه از هيچ كوششي دريغ نخواهد كرد.

نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد در امور افغانستان نيز در اين ديدار كه بعد از ظهر ديروز دوشنبه انجام شد، گزارشي از برنامه‌هاي خود در افغانستان را به اطلاع دبير شوراي عالي امنيت ملي رساند و از مواضع جمهوري اسلامي ايران براي تامين ثبات و امنيت در افغانستان تشكر كرد.

كاي ايدي گفت: سازمان ملل تلاش دارد با تقويت دولت افغانستان، بازسازي و اداره امور اين كشور را به مردم آن واگذار كند.

وي افزود: حل مشكلات افغانستان بدون كمك مردم اين كشور و همكاري‌هاي منطقه اي امكانپذير نيست.

كاي ايدي تصريح كرد: مشكلات افغانستان در درجه اول سياسي است و سپس ريشه در مسايل اقتصادي و اجتماعي دارد و در چنين مواردي راه حل‌هاي نظامي پاسخگو نيست.

نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد در امور افغانستان ضمن تشكر از فعاليت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مواد مخدر از اعلام آمادگي ايران براي همكاري با نماينده سازمان ملل تشكر و قدرداني كرد و اطمينان داد كه براي ايجاد ثبات و امنيت در افغانستان تلاش خواهد كرد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 347]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن