تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819217738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت بروندي و مخالفان بار ديگر براي برقراري آتش بس تشكيل جلسه دادند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دولت بروندي و مخالفان بار ديگر براي برقراري آتش بس تشكيل جلسه دادند
سياسي. روابط بين‌الملل . جنگ = برخورد تسليحاتي
تهران_ ناكامي دولت بروندي و مخالفان در مذاكرات پيشين براي برقراري آتش بس، گروه‌هاي متخاصم را بار ديگر به پاي ميز مذاكرات صلح كشاند.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، پايگاه اطلاع رساني ژون آفريك روز دوشنبه از آغاز مجدد مذاكرات صلح ميان دولت بروندي و مخالفان موسوم به نيروهاي آزاديبخش ملي با ميانجي گري آفريقاي جنوبي خبر داد.

كينگستي مامابولو كه از سوي آفريقاي جنوبي ميانجي گري اين مذاكرات را برعهده دارد، هدف اين مذاكرات را برقراري مجدد پيمان آتش بس سال ‪۲۰۰۶‬ ميلادي عنوان كرد.

وي همچنين با اشاره به همزماني مذاكرات پيشين و درگيري روز يكشنبه ميان ارتش و مخالفان، اولويت مذاكرات را اعلام ترك مخاصمه ميان دو گروه عنوان كرد و افزود: ادامه مذاكرات صلح با وجود خشونت و درگيري محكوم به شكست است.

نماينده دولت در مذاكرات صلح بروندي نيز در مراسم آغاز رسمي اين مذاكرات اعلام كرد كه شرايط هر دو گروه براي امضاي توافق نامه سازش، به دقت بررسي خواهد شد.

اين گزارش مي‌افزايد: نيروهاي آزاديبخش ملي در حالي شرط عقب نشيني خود را خروج نيروهاي ارتش از مناطق درگير بيان مي‌كنند كه ارتش اين اقدام را به عقب نشيني مخالفان مشروط كرده است.

مذاكرات ‪ ۲‬روزه ميان دولت بروندي و نيروهاي آزاديبخش ملي كه به منظور پايان دادن به درگيري‌هاي مسلحانه در جنوب بوجومبورا پايتخت، برگزار شده بود، روز يكشنبه بدون امضاي توافق نامه آتش بس به كار خود پايان داد.

توافق نامه آتش بس بين دولت و مخالفان كه تقسيم قدرت سياسي و نظامي را در كشور خواستار شده بودند، هفتم سپتامبر (‪ ۱۷‬شهريور ماه) سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي به امضا رسيد و تا ‪۱۷‬آوريل ‪ ۲۰۰۸‬مانع بروز درگيري در بروندي شده بود.

نيروهاي آزاديبخش ملي، ‪ ۱۷‬آوريل (‪ ۲۹‬فروردين ماه) سال جاري ميلادي با نقض آتش بس به بوجومبورا و چهار استان ديگر اين كشور حمله كردند كه در جريان آن ‪ ۳۷‬نفر جان باختند.

اين گزارش حاكي است، تاكنون ‪ ۳۰۰‬هزار نفر در جنگ‌هاي داخلي بروندي كه از سال ‪ ۱۹۹۳‬ميلادي آغاز شده است، جان خود را از دست داده اند.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 389]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن