تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816543669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

80 هزار نفر قرباني نارگيس شدند سه روز عزاي عمومي در ميانمار


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: 80 هزار نفر قرباني"نارگيس" شدند سه روز عزاي عمومي در ميانمار
جام جم آنلاين: يك روز پس از اعلام سه روز عزاي عمومي در چين بخاطر مرگ بيش از 32 هزار نفر در اثر زلزله، مقامهاي دولت نظامي ميانمار (برمه سابق) هم امروز دوشنبه اعلام كردند كه به دليل مرگ بيش از 80 هزار تن بر اثر توفان نارگيس در اين كشور جنوبشرقي آسيا، سه روز در اين كشور عزاي عمومي خواهد بود.


به گزارش بي بي سي، دولت برمه اعلام كرده است كه از فردا (سه شنبه)، در اين كشور سه روز عزاي عمومي خواهد بود.

اين بيانيه پس از آنكه "تان شو"، رييس رژيم نظامي برمه براي اولين بار از منطقه تخريب شده ايراوادي ديدن كرد، اعلام شد. توفان نارگيس سه هفته پيش در اين منطقه رخ داد و بنا به گزارشها، حدود 80 هزار نفر جان خود را در آن از دست دادند و 56 هزار تن ديگر ناپديد شدند.

به عقيده سازمان ملل متحد، در حال حاضر دو ميليون و چهارصد هزار نفر به خاطر آسيب هاي ناشي از توفان "نارگيس" كه در تاريخ 13 ارديبهشت در برمه رخ داد، در شرايط نامطلوبي بسر مي برند.

مقامات برمه تاكنون از پذيرش امدادگران بين المللي سرباز زده و به پذيرش كمكها اكتفا كرده اند اما اين امر به ويژه در شرايطي كه گفته مي شود نظاميان حاكم دست به قتل عام مخالفان سياسي خود در جريان توفان زده اند، با موجي از انتقادها در عرصه جهاني روبرو شده است.

به گزارش بي بي سي، دولت برمه اكنون موافقت كرده است حجم بزرگتري از كمك هاي بين المللي را براي آسيب ديدگان توفان بپذيرد اما گفته است كه اين كمك ها بايد از طريق سازمان هاي آسيايي و توسط كارمندن آسيايي تبار منتقل و توزيع شود.

مقامات برمه تصميم جديد خود را در جريان نشست اضطراري اتحاديه كشورهاي جنوب شرق آسيا (آسه آن)، كه در سنگاپور برگزار شد، اعلام كردند و در آن اعلام كردند كه گروه هاي پزشكي كشورهاي عضو اتحاديه اجازه دارند در اسرع وقت وارد برمه شوند.

اين تصميم پس از آن اتخاذ شد كه وزيران خارجه آسه آن در تلاش براي حل بن بست امدادرساني در برمه در سنگاپور گردآمدند و نشستي اضطراري برگزار كردند تا رژيم نظامي برمه را وادار كنند به امدادگران خارجي اجازه دهد وارد مناطق توفان زده، از جمله دلتاي "ايراوادي" شوند.

به دنبال اين نشست مقامات آسه آن گفتند كه هماهنگي كمك هاي خارجي را برعهده مي گيرند و گروه هاي پزشكي و گروه هاي ارزياب را از كشورهاي عضو، فورا به برمه اعزام خواهند كرد.

جاناتان هد، گزارشگر بي بي سي كه در اين نشست حضور داشته است، مي گويد رهبران برمه ظاهرا متوجه شده است كه به كمك هاي خارجي نياز دارد اما همچنان بيم دارد كه به امدادگران غربي اجازه دهد بدون محدوديت به نقاط مختلف اين كشور دسترسي داشته باشند.

بنا بر گزارشها، جان هولمز، مقام ارشد سازمان ملل متحد در كمك هاي بشردوستانه اكنون در حال ديدار از منطقه توفان زده دلتاي ايراوادي است و بان كي مون، دبيركل سازمان ملل قرار است روز چهارشنبه به برمه سفر كند.
يك كنفرانس با هدف جلب كمك هاي بين المللي نيز قرار است در روز يكشنبه آينده در رانگون پايتخت برمه برگزار شود.

به گفته بي بي سي، سفر قريب الوقوع بان كي مون نشان مي دهد كه ژنرال هاي برمه در برابر سازمان ملل نرمش پيدا كرده اند چون "تا شو" رهبر نظامي برمه پيش از اين حاضر نبود به تلفن هاي بان كي مون پاسخ دهد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن