تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814979906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون برنامه ريزي استانداري هرمزگان: مطالعات اوليه اجراي خط لوله نفت شمال به جنوب رو به پايان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون برنامه ريزي استانداري هرمزگان: مطالعات اوليه اجراي خط لوله نفت شمال به جنوب رو به پايان است
اقتصاد. نفت و گاز. انبارهاي نفتي
معاون برنامه ريزي استانداري هرمزگان گفت: مطالعات اوليه اجراي خطه لوله انتقال نفت شمال به جنوب از شهرستان نكا در استان مازندران به شهر جاسك از توابع استان هرمزگان رو به پايان است .

مهندس طالب زارع دوشنبه درگفت و گو با ايرنا افزود: با توجه به برنامه هاي دولت نهم مبني بر محروميت زدايي و توسعه اقتصادي كشور ، در آينده اي نزديك شاهد انجام كارهاي مقدماتي اين خطه لوله از جمله اجراي مناقصه احداث آن از سوي وزارت نفت خواهيم بود.

وي اضافه كرد: با اجراي اين طرح،نفت استخراج شده كشورهاي آسياي ميانه در درياي خزر بوسيله خط لوله به شهر جاسك از توابع هرمزگان واقع در سواحل درياي عمان منتقل و پس از تخليه و ذخيره‌سازي در انبارها به مقصد كشورهاي خريدار بارگيري و حمل مي‌شود.

معاون برنامه ريزي استانداري هرمزگان در ادامه با اشاره به نرخ بالاي بيكاري در شهرستان جاسك ابراز اميدواري كرد تا اجراي اين طرح تاثيرات اقتصادي فراواني در منطقه محروم شرق هرمزگان به خصوص جاسك خواهد داشت.

به گفته وي نرخ بيكاري اين شهرستان كه محروم‌ترين بخش كشور يعني بشاگرد را در خود جاي داده به حدود‪ ۳۰‬درصد مي‌رسد كه در مقايسه با غربي‌ترين نقطه هرمزگان يعني پارسيان هشت و نيم برابر بيشتر است.

معاون استاندار هرمزگان، داشتن ده‌ها كيلومتر نوار ساحلي در درياي عمان و همچنين نزديكي به دهانه اقيانوس هند و همجواري با منطقه آزاد چابهار و دارا بودن آب شيرين را از مزيت‌هاي شهرستان جاسك براي ايجاد پايانه‌هاي صادراتي نفت و همچنين انبارهاي ذخيره‌سازي و حتي احداث صنايع پتروشيمي عنوان كرد.

شهرستان جاسك واقع در شرقي‌ترين نقطه استان هرمزگان داراي يك سد به ظرفيت ‪۳۰۰‬ميليون مترمكعب آب است كه پس از گذشت تنها سه ماه از زمان آبگيري هم اكنون آب آن در حال سرريز است.

زارع در ادامه به طرح راهنماي سرمايه‌گذاري در استان هرمزگان اشاره و بيان داشت: در اجراي طرح مطالعه اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري اين استان نيز احداث واحدهاي مرتبط با صنعت نفت به ويژه پتروشيمي بعنوان يكي از مزيت هاي نسبي و همچنين اولويت اول سرمايه‌گذاري در شهرستان جاسك مورد تاكيد قرار گرفته است.

به گفته وي با احداث خط انتقال نفت شمال به جنوب تعداد زيادي مخزن براي انبار نفت پيش بيني شده كه احداث آنها موجب ايجاد اشتغال و برون رفت اين شهرستان از مناطق كم برخوردار كشور مي‌شود.

شهرستان ‪ ۷۵‬هزارنفري جاسك با ‪ ۲۰‬هزار كيلومتر مربع وسعت و ‪۸۲‬درصد جمعيت روستايي در ‪ ۳۴۰‬كيلومتري شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان قرار دارد.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن