تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804067891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه‌هاي قلعه‌نويي براي جام‌حذفي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: برنامه‌هاي قلعه‌نويي براي جام‌حذفي


فوتبال- گروه ورزشي:
امير قلعه‌نويي كه مدتي از استقلال تهران دور مانده بود، عصر دوشنبه ۳۰ ارديبهشت دوباره كارش را با آبي‌ها شروع كرد.

بازگشت امير به استقلال با اتفاق مهمي همراه شده است؛ «آلترناتيوها به بن‌بست رسيدند.»

با اين حساب وي در بازگشت به استقلال تمام قدرت را در اختيار خود مي‌بيند. او اين شانس را دارد كه با تصاحب جام حذفي بار ديگر رقباي سنتي‌اش را كنار بزند. هرچند كه بردن فولاد در خوزستان كار دشواري به نظر مي‌رسد.

استقلال و جام حذفي

استقلال در آغاز فصل جاري رقابت‌هاي ليگ‌برتر به سرمربيگري ناصر حجازي نتوانست نتايج قابل قبولي را كسب كند. اين در حالي بود كه علي فتح‌الله‌زاده تنها تا نيمه‌هاي فصل توانست از دوست ديرينه‌اش حمايت كند.

اما با تشديد مخالفت‌ها عليه ادامه فعاليت حجازي روي نيمكت استقلال، مديرعامل اين باشگاه تصميم گرفت گزينه جايگزين را با رأي خود حجازي به استقلال بياورد. اتفاقي كه در نوع خود اما قابل هضم بود. چه همه تدابير براي دور ماندن قلعه‌نويي از نيمكت سرمربيگري‌ استقلال انديشيده شده‌ بود. البته مسئولان باشگاه استقلال هيچگاه اين فرضيه را مورد تأييد قرار نداده‌اند.

با اين حال گفت‌وگوي علي فتح‌الله‌زاده با يكي از خبرگزاري‌ها نشان مي‌دهد كه او از تصميمات خويش در استقلال رضايت ندارد، آنجا كه تأكيد كرده است: «تاوان اشتباهات خودم را پس مي‌دهم.» همچنين وي در يك برنامه تلويزيوني تصريح كرد: «اشتباه كردم به ناصر حجازي اختيار تام دادم.»

فيروز كريمي اما گزينه‌اي براي دور ماندن قلعه‌نويي از استقلال بود. پروژه‌اي كه خيلي زود به بن‌بست رسيد تا در پايان رقابت‌هاي ليگ‌برتر، هواداران استقلال رقيب ديرينه‌شان را در قامت قهرماني ببينند و تيم محبوب‌شان را در جايگاه سيزدهمي.

كريمي در چنين شرايطي چاره‌اي جز كناره‌گيري از استقلال نداشت. بنابراين برخلاف انتقال جنجالي‌اش از اهواز به تهران اين بار بدون سروصدا از سمت سرمربيگري استقلال تهران استعفا كرد تا هيچ هواداري حسرت جدايي‌اش را نخورد.

قلعه‌نويي: قول قهرماني نمي‌دهم

مسئولان باشگاه استقلال اين جمله را براي اولين بار نيست كه از زبان قلعه‌نويي مي‌شنوند. چه امير قلعه‌نويي در جلسه اواسط فصل نيز خطاب به هيأت‌مديره باشگاه استقلال گفته بود كه قول قهرماني در ليگ‌برتر را نخواهد داد. شايد خود امير هم نمي‌دانست كه براي جداماندن از معادلات سرمربيگري استقلال بهترين بهانه را در اختيار مسئولان باشگاه قرار داده است.

وي در شرايط كنوني و پس از بازگشت به استقلال نيز تأكيد كرده است: «مربي كه قول قهرماني مي‌دهد يا ديوانه است و يا اينكه از فوتبال چيزي نمي‌فهمد.»

قلعه‌نويي كه گفته مي‌شود مسئولان باشگاه استقلال از او قهرماني جام‌حذفي را مي‌خواهند، به صراحت درباره اين موضوع گفته است: «هيچ قولي نمي‌دهم. سابقه من نشان مي‌دهد كه با تمام وجود براي تيمم كار مي‌كنم اما با اين همه نه‌تنها در شرايط فعلي بلكه در هيچ مقطع ديگري قول قهرماني نمي‌دهم.»

وي با اشاره به خواسته هواداران مبني بر فتح جام حذفي تصريح كرده است: «من مي‌دانم كه هواداران روزهاي سختي را پشت‌سر گذاشته‌اند. آنها قهرماني مي‌خواهند و من براي شادي آنها از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كنم و تمام سعي خودم را به كار مي‌گيرم كه آنها از استقلال رضايت داشته باشند.»

ريكاوري روحي بازيكنان

قلعه‌نويي قصد دارد بازيكنان استقلال را از لحاظ روحي به نقطه‌اي استاندارد برساند. او اين موضوع را اصلي‌ترين هدف خود برشمرده و تأكيد كرده‌است: «استقلال بازيكنان خوبي دارد. فكر مي‌كنم آنها از لحاظ روحي بايد احيا شوند. تنها در اين صورت مي‌توانيم خوشبين‌تر به آينده نگاه كنيم.»

سرمربي استقلال ادامه داده است: «بازيكناني مثل آرش برهاني و ميثم منيعي مي‌توانند عصاي دست من باشند. مي‌دانم كه چطور بايد از آنها استفاده كنم.»

نكته جالب توجه اينكه قلعه‌نويي علاقه خاصي به اين بازيكنان دارد. بازيكني چون منيعي كه در طول فصل نتوانست در پست دلخواه خود بازي كند با يك جابه‌جايي ساده مي‌تواند بيش از اينها مفيد بودنش را به استقلال ثابت كند. اين در حالي است كه به عقيده سرمربي استقلال، برهاني قابليت‌هاي فني بالايي دارد و فقط نيازمند يك روحيه تازه است.

تغييرات تاكتيكي استقلال

هرچند كه امير قلعه‌نويي در گام نخست قصد دارد تيمش را به لحاظ روحي دچار تحول كند اما با اين حال به نظر مي‌رسد كه او در شكل و شيوه بازي استقلال نيز تغييراتي را ايجاد خواهد كرد. وي تأكيد كرده است: «اصلي‌ترين مشكل استقلال در طول اين فصل ارائه بازي محتاطانه و دفاعي بود.»

به همين دليل به احتمال فراوان او در بازي‌هاي آينده تيمش را با سيستم‌هاي 3 – 3- 4 و 3-4-3 به ميدان خواهد فرستاد. اين بدان معني است كه قلعه‌نويي به قرار دادن كمتر از 2 فوروارد در زمين رضايت نخواهد داد.

ارتباط با بازيكنان

در طول فصل برخي بازيكنان از جمله عليرضا منصوريان حرف‌هايي را عليه قلعه‌نويي به زبان آوردند. آنها شايد تصورش را هم نمي‌كردند كه دوري امير از نيمكت سرمربيگري استقلال به اين زودي خاتمه يابد و به‌رغم تمام تلاش مخالفانش،‌ بازهم قلعه‌نويي به اين تيم برگردد.

آخرين خبرها حكايت از آن دارد كه قلعه‌نويي فعلاً تصميم خاصي درباره اين بازيكنان ندارد. او در گفت‌وگويي تأكيد كرده‌است: «فعلاً عذر هيچ بازيكني را نمي‌خواهم چون اعتقاد دارم همين بازيكنان به درد استقلال مي‌خورند.»

وي در حركتي رو به جلو در عباراتي معنادار گفته است: «من معتقدم استقلال به بهترين شكل ممكن بسته شده است و نيازي به تغيير بازيكنان نيست.» با اين حال نزديكان قلعه‌نويي مي‌گويند او در فصل نقل و انتقالات در انديشه جذب بازيكناني در خط هافبك و فوروارد خواهد بود.

او با انتخاب محمود فكري كه البته در برهه‌اي مشكلاتي هم با امير قلعه‌نويي داشت، نشان داده كه در شرايط كنوني به دنبال انتقام‌جويي از بازيكنان نيست.وي تأكيد كرده است: «به فكر كودتا نيستم. همين چيزها است كه به استقلال ضربه مي‌زند. من به خاطر هواداران به استقلال برگشته‌ام و با هيچكس مشكلي ندارم.»

با اين حساب بعيد نيست طي روزهاي آينده حتي شاهد ائتلاف ناصر حجازي با امير قلعه‌نويي هم باشيم. به خصوص اينكه حجازي در شرايط فعلي دوستي و مدارا با امير را ترجيح مي‌دهد. چه او ديگر جايي براي اعتراض نمي‌بيند.

قلعه‌نويي هنوز درباره حضور حجازي در استقلال واكنش جدي از خود نشان نداده است. وي همچنين دكتر عباس منتظري، روانشناس تيم‌ملي در جام ملت‌هاي آسيا را به زودي در كنار استقلال قرار خواهد داد.اميرقلعه‌نويي روز گذشته به تمرينات استقلال آمد تا تيم‌ را براي قهرماني جام حذفي آماده كند.

تاريخ درج: 30 ارديبهشت 1387 ساعت 18:42 تاريخ تاييد: 30 ارديبهشت 1387 ساعت 20:09 تاريخ به روز رساني: 30 ارديبهشت 1387 ساعت 20:09
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 445]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن