تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 23 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828709963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازی رایانه ای فرصت یا تهدید؟


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: بازی رایانه ای فرصت یا تهدید؟ ما در عصری زندگی می کنیم که ارتباطات گسترده و تبلیغات پیچیده هر چند موجب بهبود روند بسیاری از امور گردیده اما از سوی دیگر همچون شمشیری دو لبه شرایط مطلوب تری را نیز برای استعمار پنهان استعمارگران فراهم نموده است.اگر در گذشته استعمارگران مجبور بودند با لشکر کشی های فراوان و تحمل دشواری ها و مشکلات بسیار به مرز و بوم و سرزمینی یورش برند، امروز به مدد ابزارهای پیشرفته ی تصویری و... تا عمق خانواده های ما نفوذ می کنند و به سهولت بنیان های فرهنگی ما را می سوزانند.
بازی یارانه ای
صهیونیسم نیز به عنوان یکی از مظاهر استعمار جدید اتکا بر پشتوانه های اقتصادی و ابزارهای تبلیغاتی و با حمایت همه جانبه ی آمریکا حرکت گسترده ای را برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان تدارک دیده است . آنها تا کنون تلاش کرده اند که دقت و حساسیت جوانان و نیروهای کارآمد جوامع مختلف را نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خویش از بین برده و آنان را به موجوداتی بی تفاوت و سطحی نگر مبدل سازند . نگاهی گذرا به جوامع گوناگون ؛ به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس ، کشورهای عربی شمال آفریقا و آسیا مؤید این ادعاست . در همین راستا امروز قدرت های استعماری از قدرت تصویر در بالاترین حد بهره می برند و ذهنیت مخاطبان نیز این امر را می پذیرد . اکنون مهمترین کار غرب این است که مبانی نظری بر آمده از ایده ها و اهداف خود را به زبان تصویر ترجمه کند . حال این تصویر می تواند یک فیلم باشد و یا یک بازی با طراحی گرافیک و جذابیت بالا . روانشناسی مدرن تأثیر تصویر را بسی فراتر از کلام می داند و هر تصویر را با هزار کلمه برابر می شمارد . برای رسیدن به هدف فوق ، بازی های مختلف رایانه ای توسط همین غرب به بازارهای کشورهای مختلف دنیا من جمله ایران عرضه شده است . نیروهای دلتا - IGI  - خلیج فارس ( یا مهدی ) و ... از جمله این بازی هاست که همواره دو قطب خیر و شر در آن وجود دارد که ایفاگر قطب شر اغلب مسلمانان و اعراب هستند و قطب خیر را سربازان آمریکایی بازی می کنند .  مسلمانان به عنوان تروریست هایی معرفی می شوند که امنیت جهانیان را به خطر انداخته اند و سربازان آمریکایی باید این تروریست ها را از بین ببرند . این گونه بازی ها ، آمریکا و در بعد وسیع تر نظام حاکم بر غرب را تنها سیستم مدافع جهان در برابر خطر که همان مسلمانان هستند می دانند . در این بازی ها حتی بخش های آینده نگری نیز مطرح می شوند که این حتی در بعضی از فیلم های هالیوودی نیز وجود دارد و به نظر می رسد از آنجا به بازی ها سرایت کرده است . به نظر می رسد که این بازی ها در راستای اهداف کلان آمریکا عمل می کنند که همانا آماده سازی افکار عمومی مردم جهان برای لشکر کشی  ها ی آمریکا به کشورهایی است که از آنها به عنوان پرورش دهنده ی تروریست یاد می کند . در این دعوای اساسی متأسفانه دوستان ما در سایر نهادها ی فرهنگی از آن غافل شده اند و فقط بازی نیروی مخصوص در ایران تولید شد که مانند بازی حزب الله به تولید انبوه رسید و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت . حال سوال اینجاست  مگر جوانان حزب الله چه کرده اند که دشمن این گونه حساس شده است ؟باید گفت بسیار ساده ولی منطقی عمل کرده اند. تولید بازی رایانه ای برای کودکان و نوجوانان با الهام از عملیات حزب الله بر علیه نیروهای رژیم اشغالگر قدس که این اقدام در نهایت با نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در بین کودکان و نوجوانان لبنانی می انجامد.حزب الله با ساخت این بازی یکی از مؤثرترین ابزارهای فرهنگی عصر حاضر را برای مقابله با رژیم اشغالگر به کار گرفته است . یعنی همان ابزاری که صهیونیست ها سالهاست  علیه کشورهای اسلامی استفاده می کنند امروز به مدد حزب الله به ابزاری علیه خودشان تبدیل شده است . حال سوال اینجاست  مگر جوانان حزب الله چه کرده اند که دشمن این گونه حساس شده است ؟باید گفت بسیار ساده ولی منطقی عمل کرده اند. تولید بازی رایانه ای برای کودکان و نوجوانان با الهام از عملیات حزب الله بر علیه نیروهای رژیم اشغالگر قدس که این اقدام در نهایت با نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در بین کودکان و نوجوانان لبنانی می انجامد.این دقیقاً همان بلایی است که سال ها استراتژیست های فرهنگی غربی و آمریکایی بر سر کودکان معصوم این مرزوبوم و سایر کشورهای اسلامی آورده اند سال هاست که کودکان ما با بازی ها و فیلم های جهت دار شرکت های صهیونیستی در خانه ی من و شما سر گرم می شوند و بذر لمپتیزم و اباحه گری را در بین کودکان ما می باشند.در حالی که مردان سیاسی و فرهنگی ما مدام سابقه و پیشینه ی فرهنگی ایران را به رخ جهانیان می کشند، غافل از این که سابقه غنی فرهنگی ما تا زمانی که به زبان روز ترجمه نشود و به تکنولوژی روز مسلح نشود مانند معدنی است که استخراج نشده است.همین هشت سال دفاع مقدس و یا در کل حوادث بعد از انقلاب سوژه بسیار مناسبی است که متأسفانه تاکنون دست نخورده مانده است.مگر نمی شود عملیات های هشت سال دفاع مقدس را در قالب بازی های رایانه ای در آورده و در ضمن آن هم آموزش های نظامی به کودکان بدهیم و هم روحیه شهادت طلبی و دفاع را در کودکانمان تقویت کنیم؟با نگاهی به بازی های رایانه ای ساخته شده در کشورهایی مثل ژاپن و چین ملاحظه می شود که روحیه کارفرمایی، برنامه ریزی و کار و تلاش را در قالب بازی های رایانه ای جذاب که از دل فرهنگ و ادبیات ملی استخراج کرده اند در آورده اند و در اختیار کودکان و نوجوانان می گذارند.ما توانایی ساخت بازی های مختلف با سوژه های بکر و اعتقادی را داریم  و وقت آن است که دستگاه های عظیم متولی امر فرهنگی دست برآرند و در این عرصه گام بر دارند.وقت آن است که آگاهانه دوست را از دشمن باز شناسیم و تاوان آن چه را که گذشته بر ما و ملت های ما و بنیان های فرهنگی اسلام و کشورهای اسلامی رفته است را باز ستانیم. بخش فرهنگ پایداری تبیان منبع : ماهنامه شمیم عشق





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 621]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن