تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815371388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادستان كل كشور:رسانه ملي در جهت نهادينه سازي فرهنگ قناعت و خلاقيت برنامه سازي كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دادستان كل كشور:رسانه ملي در جهت نهادينه سازي فرهنگ قناعت و خلاقيت برنامه سازي كند
دادستان كل كشور با اشاره به نقش و تاثير رسانه در هدايت مسائل اقتصادي جامعه ، گفت: نقد حكيمانه و ميدان دادن به متخصصين و صاحبنظران و نهادينه ساي فرهنگ نقد پذيري و ايجاد فضاي نقادي سالم و سازنده و موثر براي كشور ، واجب و لازم است و رسانه بايد ميدان تعاطي انديشه و تعامل افكار و تضارب آرا را فراهم كند.

به گزارش خبرگزاري مهر ، آيت الله دري نجف آبادي در جمع گروه اقتصاد سازمان صدا و سيما با اشاره به نقش و تاثير رسانه در هدايت مسائل اقتصادي جامعه اظهار داشت: نقد حكيمانه و ميدان دادن به متخصصين و صاحبنظران و نهادينه ساي فرهنگ نقد پذيري و ايجاد فضاي نقادي سالم و سازنده و موثر براي كشور ، واجب و لازم است و رسانه بايد ميدان تعاطي انديشه و تعامل افكار و تضارب آرا را فراهم كند.

وي با تاكيد بر اتخاذ راهكارهاي علمي و كارشناسي در مسائل اقتصادي، افزود: اتخاذ سياست كارشناسي اقتصادي به منظور سالم سازي جريان اقتصادي و با توجه به مسائل بنيادين و مصالح كلان كشور، بايد مد نظر برنامه سازان قرار گيرد و رسانه از پتانسيل ارتباطاتي و گستره مخاطبين خود در جهت منافع ملي استفاده كند.

آيت الله دري نجف آبادي گفت: بايد با درك جانمايه اقتصاد اسلامي به تبيين مختصات و مولفه هاي ممتاز اقتصاد در اسلام پرداخت و ضمن نگاه تطبيقي و بهره از تجربيات مفيد ديگر كشورها، دكترين اقتصاد اسلامي را ترسيم و تبيين كرد.

وي گذر از وضعيت موجود به وضعيت مطلوب را نيازمند برنامه ريزي و اهتمام هدفمند دانسته و گفت: توسعه دانش بنياد بر مبناي علم و انديشه استوار شده نه بر مبناي فروش منابع و معادن و انرژي كشور، چرا كه ما بايد با تكيه بر هويت اسلامي و آرمانهاي ايراني و ملي خويش، مستقل و سربلند و عزتمند باشيم و به شاخص هاي اصلي چشم انداز 20 ساله مقيد باشيم.

وي به اقدامات مجمع تشخيص مصلحت نظام در تدوين الزامات سند چشم انداز 20 ساله اشاره كرد و گفت: با توجه به انگيزه هاي الهي و پشتوانه عظيم ديني و ولايي، ظرفيت كشور و ملت ما به مراتب بيش از وضع موجود است. چشم انداز 20 ساله بلند پروازي نيست بلكه بايد عزم و اراده داشت و با آسيب شناسي گذشته براي ساختن آينده در تكاپو و تلاش بود.

دادستان كل كشور در ادامه گفت: بايد ارزيابي شود در مقايسه با ديگر كشورهاي منطقه و مجموعه كشورهاي توسعه يافته و پيشرفته در چه جايگاه و مرتبه اي قرار داريم؛ چشم انداز يك وجوب عقل و شرعي و اسلامي و ملي و تاريخ ساز است و اگر بخواهيم شرمنده نسلهاي آينده نباشيم و آحاد ملت، ما را در آينده سرزنش نكنند بايد با جد و جهد ، برنامه ريزي و اقدام كنيم.

وي با تبيين شاخصهاي عملياتي و اجرايي سياست هاي ابلاغي اصل 44 قانون اساسي اظهار داشت: محقق شدن رشد 8 درصد اقتصاد و ارتقاي 2.5 درصد نرخ بهره وري يك ضرورت است و ملت ما بايد به جايگاهي كه زيبنده آنست دست يازد.

وي به تجربه اقتصادي چين در فرآيند توسعه اشاره كرد و گفت: نهادينه سازي فرهنگ كار و تلاش و برنامه ريزي و ايجاد اتاق فكر از جمله مولفه هاي ضروري فراروي ما است و رسانه ملي مي تواند در تبيين سياست ها و اهداف و ايجاد انگيزه و عشق و اميد بسيار موثر و كارساز باشد.

وي افزود: رسانه ملي نقش تاثيرگذاري در اقتصاد ملي دارد و بايد نقاط قوت را شناخته و ضمن آسيب شناسي براي حال و آينده هدف گذاري و ارائه طريق نمايد.

وي با اشاره به شرايط سخت اقتصادي در سال هاي 65 و 66 گفت: در يك سال كل درآمد ارزي حاصل از نفت در كوران جنگ تحميلي 5.6 ميليارد دلار بود در حالي كه تمام اسكله ها و پالايشگاهها در معرض آسيب و آماج حملات دشمن گرديده و 5 استان در اشغال دشمن بود ولي در شرايط كنوني نقاط قوت بسيار زيادي داريم و بايد از فرصت دوران ثبات حداكثر استفاده را ببريم.

دري نجف آبادي با اشاره به عوارض و ابتلائات اقتصادي كشور گفت: بحث تحريم آمريكا - سرماي شديد زمستان - كاهش 40 درصد ذخاير آب و خشكسالي در برخي استانها - افزايش قيمتهاي جهاني به تبع قيمت نفت - افزايش نقدينگي سرگردان و مجموعه آسيب هاي داخلي و خارجي، همه و همه نيازمند مديريت و تدبير كارشناسي و عالمانه دور انديشانه است و رسانه در اين مهم نقش كليدي دارد.

وي هنر رسانه را عبور دادن توام با سلامت كشور از معبرهاي تنگ و گلوگاههاي خطر خيز اقتصادي در عين تدبير و دورانديشي دانسته و گفت: بايد مجموعه توليدات صدا و سيما ما را به اهداف بلند اقتصادي نزديك كند و به نفع اقتصاد ملي كشور سازمان پذيرد؛ ايجاد فرصت هاي جديد و بسترسازي براي خلاقيت و نوآوري و شكوفايي و توسعه انساني و ارتقاي بهره وري از عوامل توليد و سرمايه و نيروي كار ضروري است.

وي با اشاره به اينكه دشمن در صدد ضربه به نظام اسلامي و ملت ايران است، گفت: وجود دشمن يك واقعيت ملموس و جدي است و انتظار مي رود رسانه ملي در عرصه هاي اقتصادي و ... با توجه به جميع مصالح كلان كشور برنامه ريزي نمايد.

وي استراتژي روشن در جهت پيگيري اوامر مقام معظم رهبري در بعد اقتصادي را ضروري دانست و افزود: بحث افزايش صادرات غير نفتي و خروج از اقتصاد تك محصولي ، تحقق سياست هاي ابلاغي اصل 44 ، نهادينه سازي فرهنگ قناعت و پركاري ، وجدان كاري و تعهد اجتماعي و انضباط مالي و تلاش و مجاهدت عمومي و خيزش ملي براي ارتقاي بهره وري و اهتمام در جنبش نرم افزاري از جمله بايدهايي است كه بايد براي آن تدبير شود.

وي بحث صرفه جويي را بسيار جدي دانست و گفت: صدا و سيما مي تواند در مديريت اطلاع رساني و عدالت اقتصادي و عدالت توزيعي و بحث قناعت و همدلي و ... نقش بسيار موثرتري را ايفا نمايد زبان صدا و سيما زبان رسايي است و بايد از اين فرصت حداكثر استفاده بشود.

وي افزود: مشكل ما اشتغال و بهره وري و كاهش تورم و حجم سرگردان نقدينگي است، واردات بي رويه اسباب بازي و لوازم آرايشي و لوازم تشريفاتي و زايد و بي مصرف از جمله آفت هاي اقتصادي است كه بايد براي آن تدبير كرد و رسانه در اين امر نقش بسزايي دارد.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 261]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن