تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816426505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادستان كل كشور:رسانه ملي در جهت نهادينه سازي فرهنگ قناعت و خلاقيت برنامه سازي كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دادستان كل كشور:رسانه ملي در جهت نهادينه سازي فرهنگ قناعت و خلاقيت برنامه سازي كند
دادستان كل كشور با اشاره به نقش و تاثير رسانه در هدايت مسائل اقتصادي جامعه ، گفت: نقد حكيمانه و ميدان دادن به متخصصين و صاحبنظران و نهادينه ساي فرهنگ نقد پذيري و ايجاد فضاي نقادي سالم و سازنده و موثر براي كشور ، واجب و لازم است و رسانه بايد ميدان تعاطي انديشه و تعامل افكار و تضارب آرا را فراهم كند.

به گزارش خبرگزاري مهر ، آيت الله دري نجف آبادي در جمع گروه اقتصاد سازمان صدا و سيما با اشاره به نقش و تاثير رسانه در هدايت مسائل اقتصادي جامعه اظهار داشت: نقد حكيمانه و ميدان دادن به متخصصين و صاحبنظران و نهادينه ساي فرهنگ نقد پذيري و ايجاد فضاي نقادي سالم و سازنده و موثر براي كشور ، واجب و لازم است و رسانه بايد ميدان تعاطي انديشه و تعامل افكار و تضارب آرا را فراهم كند.

وي با تاكيد بر اتخاذ راهكارهاي علمي و كارشناسي در مسائل اقتصادي، افزود: اتخاذ سياست كارشناسي اقتصادي به منظور سالم سازي جريان اقتصادي و با توجه به مسائل بنيادين و مصالح كلان كشور، بايد مد نظر برنامه سازان قرار گيرد و رسانه از پتانسيل ارتباطاتي و گستره مخاطبين خود در جهت منافع ملي استفاده كند.

آيت الله دري نجف آبادي گفت: بايد با درك جانمايه اقتصاد اسلامي به تبيين مختصات و مولفه هاي ممتاز اقتصاد در اسلام پرداخت و ضمن نگاه تطبيقي و بهره از تجربيات مفيد ديگر كشورها، دكترين اقتصاد اسلامي را ترسيم و تبيين كرد.

وي گذر از وضعيت موجود به وضعيت مطلوب را نيازمند برنامه ريزي و اهتمام هدفمند دانسته و گفت: توسعه دانش بنياد بر مبناي علم و انديشه استوار شده نه بر مبناي فروش منابع و معادن و انرژي كشور، چرا كه ما بايد با تكيه بر هويت اسلامي و آرمانهاي ايراني و ملي خويش، مستقل و سربلند و عزتمند باشيم و به شاخص هاي اصلي چشم انداز 20 ساله مقيد باشيم.

وي به اقدامات مجمع تشخيص مصلحت نظام در تدوين الزامات سند چشم انداز 20 ساله اشاره كرد و گفت: با توجه به انگيزه هاي الهي و پشتوانه عظيم ديني و ولايي، ظرفيت كشور و ملت ما به مراتب بيش از وضع موجود است. چشم انداز 20 ساله بلند پروازي نيست بلكه بايد عزم و اراده داشت و با آسيب شناسي گذشته براي ساختن آينده در تكاپو و تلاش بود.

دادستان كل كشور در ادامه گفت: بايد ارزيابي شود در مقايسه با ديگر كشورهاي منطقه و مجموعه كشورهاي توسعه يافته و پيشرفته در چه جايگاه و مرتبه اي قرار داريم؛ چشم انداز يك وجوب عقل و شرعي و اسلامي و ملي و تاريخ ساز است و اگر بخواهيم شرمنده نسلهاي آينده نباشيم و آحاد ملت، ما را در آينده سرزنش نكنند بايد با جد و جهد ، برنامه ريزي و اقدام كنيم.

وي با تبيين شاخصهاي عملياتي و اجرايي سياست هاي ابلاغي اصل 44 قانون اساسي اظهار داشت: محقق شدن رشد 8 درصد اقتصاد و ارتقاي 2.5 درصد نرخ بهره وري يك ضرورت است و ملت ما بايد به جايگاهي كه زيبنده آنست دست يازد.

وي به تجربه اقتصادي چين در فرآيند توسعه اشاره كرد و گفت: نهادينه سازي فرهنگ كار و تلاش و برنامه ريزي و ايجاد اتاق فكر از جمله مولفه هاي ضروري فراروي ما است و رسانه ملي مي تواند در تبيين سياست ها و اهداف و ايجاد انگيزه و عشق و اميد بسيار موثر و كارساز باشد.

وي افزود: رسانه ملي نقش تاثيرگذاري در اقتصاد ملي دارد و بايد نقاط قوت را شناخته و ضمن آسيب شناسي براي حال و آينده هدف گذاري و ارائه طريق نمايد.

وي با اشاره به شرايط سخت اقتصادي در سال هاي 65 و 66 گفت: در يك سال كل درآمد ارزي حاصل از نفت در كوران جنگ تحميلي 5.6 ميليارد دلار بود در حالي كه تمام اسكله ها و پالايشگاهها در معرض آسيب و آماج حملات دشمن گرديده و 5 استان در اشغال دشمن بود ولي در شرايط كنوني نقاط قوت بسيار زيادي داريم و بايد از فرصت دوران ثبات حداكثر استفاده را ببريم.

دري نجف آبادي با اشاره به عوارض و ابتلائات اقتصادي كشور گفت: بحث تحريم آمريكا - سرماي شديد زمستان - كاهش 40 درصد ذخاير آب و خشكسالي در برخي استانها - افزايش قيمتهاي جهاني به تبع قيمت نفت - افزايش نقدينگي سرگردان و مجموعه آسيب هاي داخلي و خارجي، همه و همه نيازمند مديريت و تدبير كارشناسي و عالمانه دور انديشانه است و رسانه در اين مهم نقش كليدي دارد.

وي هنر رسانه را عبور دادن توام با سلامت كشور از معبرهاي تنگ و گلوگاههاي خطر خيز اقتصادي در عين تدبير و دورانديشي دانسته و گفت: بايد مجموعه توليدات صدا و سيما ما را به اهداف بلند اقتصادي نزديك كند و به نفع اقتصاد ملي كشور سازمان پذيرد؛ ايجاد فرصت هاي جديد و بسترسازي براي خلاقيت و نوآوري و شكوفايي و توسعه انساني و ارتقاي بهره وري از عوامل توليد و سرمايه و نيروي كار ضروري است.

وي با اشاره به اينكه دشمن در صدد ضربه به نظام اسلامي و ملت ايران است، گفت: وجود دشمن يك واقعيت ملموس و جدي است و انتظار مي رود رسانه ملي در عرصه هاي اقتصادي و ... با توجه به جميع مصالح كلان كشور برنامه ريزي نمايد.

وي استراتژي روشن در جهت پيگيري اوامر مقام معظم رهبري در بعد اقتصادي را ضروري دانست و افزود: بحث افزايش صادرات غير نفتي و خروج از اقتصاد تك محصولي ، تحقق سياست هاي ابلاغي اصل 44 ، نهادينه سازي فرهنگ قناعت و پركاري ، وجدان كاري و تعهد اجتماعي و انضباط مالي و تلاش و مجاهدت عمومي و خيزش ملي براي ارتقاي بهره وري و اهتمام در جنبش نرم افزاري از جمله بايدهايي است كه بايد براي آن تدبير شود.

وي بحث صرفه جويي را بسيار جدي دانست و گفت: صدا و سيما مي تواند در مديريت اطلاع رساني و عدالت اقتصادي و عدالت توزيعي و بحث قناعت و همدلي و ... نقش بسيار موثرتري را ايفا نمايد زبان صدا و سيما زبان رسايي است و بايد از اين فرصت حداكثر استفاده بشود.

وي افزود: مشكل ما اشتغال و بهره وري و كاهش تورم و حجم سرگردان نقدينگي است، واردات بي رويه اسباب بازي و لوازم آرايشي و لوازم تشريفاتي و زايد و بي مصرف از جمله آفت هاي اقتصادي است كه بايد براي آن تدبير كرد و رسانه در اين امر نقش بسزايي دارد.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن