تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815075918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) گسترش حمل و نقل عمومي يك مرد سياسي مي خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) گسترش حمل و نقل عمومي يك مرد سياسي مي خواهد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: مديرعامل شركت مترو با اشاره به عملكرد مثبت شهردار تهران جهت توسعه حمل و نقل عمومي و ارايه اعتبارات به متروي تهران گفت: توسعه و گسترش حمل و نقل عمومي يك مرد سياسي مي خواهد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، مهندس محسن هاشمي در مراسم افتتاح دفتر هماهنگي اتحاديه بين المللي حمل و نقل عمومي در تهران كه با حضور دبيركل و اعضاي اتحاديه بين المللي حمل و نقل عمومي (UITP) در شركت بهره برداري مترو برگزار شد اظهار داشت: UITP انجمني غير دولتي و با تمام دست اندركاران مربوط به سيستم حمل و نقل جهان در ارتباط است.
وي افزود: هانس رت دبير كل اين اتحاديه در گذشته نيز از پروژه هاي حمل و نقل عمومي ايران بازديد و دراجلاس چند سال گذشته مترو نيز شركت و از متروي تهران بازديد كرده است.
مهندس هاشمي با بيان اينكه اتحاديه بين المللي UITP گسترش دهنده و مشوق نوآوري و آينده نگري است اعلام كرد: با افتتاح دفتر هماهنگي UITP در متروي تهران هماهنگي و تعامل جدي ميان شركت راه آهن شهري تهران و اين اتحاديه برقرار مي شود.
وي با اعلام اينكه در حال حاضر در اكثر كشورهاي دنيا استفاده و گسترش حمل و نقل عمومي مطرح نبوده خاطرنشان كرد: در سطح دنيا چنين سوالي مطرح نمي شود كه آيا به سيستم حمل و نقل عمومي نياز داريم يا خير؟ بلكه اگر چه در 20 سال گذشته راي بر نخواستن مترو بود اما در حال حاضر برنامه ريزي جهت دستيابي به سيستم حمل و نقل پايدار در شهرها و كشورها از مهمترين مسايل است.
به گفته وي با وجود وضعيت بحراني آلودگي هوا در كلان شهرها و افزايش قيمت بنزين، سوخت و كمبود اين منابع استفاده از تجربيات ساير كشورها در قالب اتحاديه بين المللي حمل و نقل عمومي UITP اهميت زيادي دارد.
هاشمي در خصوص ضرورت توسعه حمل و نقل عمومي به سبك پايدار خاطرنشان كرد: در حال حاضر سيستم حمل و نقل عمومي در دنيا مربوط به طبقه غير مرفه جامعه نبوده بلكه استفاده از اين سيستم گسترده و پايدار عمومي به صورت يك وظيفه شهروندي تلقي مي شود.
وي افزود: براي استفاده شهروندان از سيستم حمل و نقل عمومي نبايد به زور متوسل شد بلكه بايد سيستمي كه كارايي، امنيت و آسايش لازم را دارد در اختيار شهروندان قرار گيرد.
مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه، اتحاديه بين المللي حمل و نقل عمومي UITP را نهادي جهاني و غير دولتي دانست و گفت: اين اتحاديه در بر گيرنده بيش از سه هزار و 100 عضو در بيش از 90 كشور جهان شامل مشاوران، پيمانكاران، شركت هاي بهره بردار، ارايه دهندگان خدمات، صنايع ترابري، موسسات پژوهشي و دانشگاه هاي دست اندركار حمل و نقل عمومي شهري، حومه اي، بين شهري و ملي عضو آن هستند.
وي با اشاره به ضرورت دفتر هماهنگي اتحاديه بين المللي حمل و نقل عمومي UITP در ايران تاكيد كرد: اين اتفاق ما را به سه هزار و 100 عضو و 900 شركت متصل كرده و افتتاح اين دفتر در تهران به برنامه ريزي هاي گسترده در ايران كمك كرده و كشورمان را براي استفاده از نرم افزاري پيشرفته بهره مند خواهد كرد چرا كه اين اتحاديه به نرم افزاري پيشرفته به نام Mobit مجهز است و مي تواند نقش بسيار مهمي در ارتقاي امكانات آموزشي در زمينه حمل و نقل عمومي داشته باشد و ساير تجربيات جهان را به كشور ما منتقل كند.
وي افزود: در دل اين اتحاديه MENA كه سابقه فعاليتش به بيش از 100 سال مي رسد UITP تشكيل شده است كه UITP متشكل از كشورهاي ايران، امارات، سوريه، عربستان سعودي، اردن، تونس، الجزاير و مراكش مي شود.
مهندس هاشمي خاطرنشان كرد: ايران داراي هفت شهر بزرگ و بيش از يك و نيم ميليون نفر جمعيت دارد كه شهرهاي تهران، اصفهان، مشهد، شيراز، تبريز، اهواز و كرج نيز در حال ايجاد سيستم حمل و نقل عمومي پايدار هستند.
مديرعامل شركت مترو با بيان اينكه براي توسعه حمل و نقل عمومي و گسترش آن به يك مرد سياسي نياز داريم گفت: قاليباف شهردار تهران، اين همت بزرگ را كرده و براي حمايت از گسترش و احداث مترو پا به ميدان گذاشته است و با سه برابر كردن اعتبارات مترو حمايت ويژه اي از احداث مترو به عمل آمده است.
وي افزود: شهردار تهران علاوه بر تخصيص اعتبارات، جهت حل مشكلات بعدي همچون رفع موانع ترافيكي، استملاك و ... گام برداشته است.
هاشمي با اشاره به حضور خود در شوراي شهر تهران جهت پيگيري طرح ها و لوايح اعلام داشت: وقتي پيگيري هاي اعضاي شوراي شهر را جهت بررسي لوايح مشاهده كرده و شاهد حضور و حمايت صددرصدي اعضا در خصوص متروي تهران هستم، جايي براي كوتاهي مسوولان مترو جهت خدمت رساني به مردم باقي نمي ماند.
وي افزود: مساله كيفيت، دقت و مسايل زير بنايي و لزوم به كارگيري عقلانيت در ساخت و سازها، نقش UITP پررنگ تر مي سازد.
بر اساس گزارش خبرگزاري ايسكانيوز مقر اصلي اتحاديه بين المللي حمل و نقل عمومي UITP در بروكسل بوده و شش دفتر منطقه اي و هشت دفتر هماهنگي ؟؟ در نقاط دنيا فعال است كه گسترش دهنده و مشوق نوآوري و آينده نگري در ساير كشورها است.
همچنين پيش از ظهر امروز هشتمين دفتر هماهنگي اين اتحاديه در تهران افتتاح شد، برنامه هاي اوليه اين دفتر در ايران شامل برگزاري كارگاه ها و كلاس هاي آموزشي براي اعضاي ايراني است و كليه سازمان ها و اشخاص حقيقي و حقوقي مي توانند از طريق اين دفتر UITP ارتباط برقرار كرده و به عضويت آن درآيند./01
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 480]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن