تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816164567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش روز چهارم كن/سكوت به احترام قربانيان زلزله در چين / فيلم جديد وودي آلن پخش شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش روز چهارم كن/سكوت به احترام قربانيان زلزله در چين / فيلم جديد وودي آلن پخش شد
كارگردان و بازيگران تنها نماينده چين در شصت و يكمين جشنواره فيلم كن روز شنبه به ياد قربانيان زمين‌لرزه هولناك هفته پيش در اين كشور يك دقيقه سكوت كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاري فرانسه اعلام كرد جيا ژانگ ـ كه كارگردان "24 شهر" كه فيلم خود را در چنگدو در استان سيچوان محل وقوع زلزله ساخت، در نشست مطبوعاتي فيلم خود به همراه بازيگران زن اين فيلم جون چن و ژائو تائو براي يك دقيقه سكوت كردند.

ژانگ ـ كه كه فيلم جديد او نيمه داستاني نيمه مستند است، گفت: بيش از يكسال آنجا بودم. اتفاقي كه افتاد براي همه ما دردناك است. فيلمساز چيني افزود حضور در كن بيشتر از اين جهت براي او اهميت دارد كه واقعيت سيچوان را به دنيا نشان بدهد.

فيلم جديد وودي آلن در بخش خارج از مسابقه كن به نمايش درآمد.

دولت چين تخمين مي‌زند بيش از 50 هزار نفر جان خود در اين زمين‌لرزه از دست داده باشند. چن كه سابقه همكاري با اليور استون و ديويد لينچ را دارد و "آخرين امپراتور" برناردو برتولوچي از ديگر فيلم هاي اوست، گفت: كساني كه در فيلم "24 شهر" بازي كرده‌اند اهل استان سيچوان هستند.

ژانگ ـ كه در فيلم دو ساعته "24 شهر" كه دومين حضور او در بخش مسابقه جشنواره فيلم كن است، موضوع تغيير چهره چين را مورد توجه قرار داده كه از طريق "كارخانه هوانوردي 420" مورد توجه قرار مي‌گيرد. با شروع فيلمبرداري اين كارخانه بسته مي‌شود تا جاي خود را به يك مجتمع آپارتماني لوكس در چنگدو به نام "24 شهر" بدهد.

با بسته شده كارخانه زندگي سه نسل از كارگران به هم مي‌ريزد. در اين بين ژانگ ـ كه دوربين خود را بر هشت شخصيت متمركز مي‌كند كه بعضي از آنها واقعي هستند و بعضي داستاني و آنها داستان زندگي خود را از زمان انقلاب فرهنگي و برنامه‌هاي اقتصادي تعريف شده، تا اخراج در سال‌هاي 1990 همزمان با حركت چين به سمت اقتصاد متكي بر بازار، بيان مي‌كنند.

ژانگ ـ كه گفت: من نه سوسياليسم را قضاوت مي‌كنم و نه نظام مالكيت اشتراكي را. اتفاقاتي كه افتاد خود بيانگر همه چيز است. بيشتر علاقه دارم تاثير اين دوران را بر زندگي افراد نشان بدهم. مردم نبايد به خاطر يك نگاه آرماني از آزادي محروم شوند.

درام برزيلي "خط عبور" به كارگرداني والتر سالس و دانيلا توماس ديگر فيلمي بود كه روز شنبه در بخش مسابقه جشنواره كن 61 نمايش داده شد. اين فيلم داستان چهار برادر در سائوپولو است كه براي فرار از فقر و يكنواختي زندگي در زاغه‌ها به فوتبال، مذهب و جنايت روي مي‌آورند.

برخلاف ديگر درام‌هاي تحسين شده برزيلي كه در گتوهاي فقير شهرهاي بزرگ روي مي‌دهند، سازندگان "خط عبور" نمي‌خواستند خشونت و جنايت درون‌مايه اصلي اين فيلم باشد. "خط عبور" يكي از چهار فيلم آمريكاي لاتين است كه در بخش مسابقه جشنواره كن امسال حضور دارد.

سالس پس از نشست مطبوعاتي فيلم به خبرنگاران گفت: ما نمي‌خواستيم فيلمي درباره قاچاقچيان مواد مخدر يا حضور پليس در محله‌هاي فقيرنشين بسازيم. در بسياري از فيلم‌هاي برزيلي شخصيت‌هايي ترسيم مي‌شوند كه خشونت را انتخاب مي‌كنند، در حالي كه 99 درصد آدم‌ها در برزيل به دنبال راه هاي ديگر هستند. درست مانند آنچه در اين فيلم مي بينيد.

سالس كه بيشتر با فيلم موفق سال 2004 "خاطرات موتورسيكلت" شناخته مي‌شود، فيلم جديد خود را بر مبناي داستان‌هايي واقعي ساخته و از بازيگران تازه‌كار استفاده كرده است. "خط عبور" پس از "كوري" فرناندو ميره‌يس كه فيلم افتتاحيه جشنواره امسال بود، دومين فيلم برزيلي است كه در بخش مسابقه به نمايش درآمد.

گذشته از دو فيلم بخش مسابقه، آنچه بيش از همه چهارمين روز جشنواره كن را تحت تاثير قرار داد، نمايش "ويكي كريستينا بارسلونا" جديدترين فيلم وودي آلن با بازي اسكارلت جوهانسن، پنه‌لوپه كروز و خاوير باردم در بخش خارج از مسابقه بود.

كروز در فيلم نقش زني اسپانيايي را بازي مي‌كند كه هنوز به همسر سابقش، خوان آنتونيو علاقه دارد كه يك نقاش مرموز با بازي باردم است. در مقابل خوان، تابستان را همراه با دو زن آمريكايي (جوهانسن و ربكا هال) در بارسلونا مي‌گذراند.

"ويكي كريستينا بارسلونا" كه از 29 اوت در آمريكا اكران مي‌شود، چهارمين فيلم آلن 72 ساله است كه پشت سر هم در اروپا ساخته شده است. او پيش از اين فيلم‌هاي "امتياز نهايي"، "خبر دست اول" و "روياي كاساندرا" را در لندن ساخت.

امروز يكشنبه در بخش مسابقه جشنواره كن درام مافيايي "گومورا" ماتيو گارونه از ايتاليا كه بر مبناي رماني پرفروش ساخته شده نمايش داده مي‌شود و بريلانته مندوزا فيلمساز پركار اما نه چندان شناخته شده فيليپيني نيز با "سربيس" در بخش مسابقه حضور دارد. او در دوره قبلي كن فيلم "فرزندخوانده" را در بخش دوهفته كارگردانان داشت.

بدون ترديد، مهمترين اتفاق پنجمين روز جشنواره كن نخستين نمايش جهاني "اينديانا جونز و قلمرو جمجمه بلورين" چهارمين قسمت از مجموعه فيلم‌هاي ماجراجويانه "اينديانا جونز" به كارگرداني استيون اسپيلبرگ است كه در بخش خارج از مسابقه پخش مي‌شود و انتظار مي‌رود ستاره هاي فيلم شامل هريسن فورد و شيا لابوف همين طور جرج لوكاس كه تهيه‌كننده فيلم است روي فرش قرمز ظاهر شوند.

شصت و يكمين جشنواره فيلم كن از 14 مه (25 ارديبهشت) با نمايش فيلم "كوري" به كارگرداني فرناندو ميره‌يس آغاز شد و تا 25 مه (پنجم خرداد) ادامه دارد.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن