تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820813543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پل خليج فارس در اقتصاد منطقه و كشور نقش اساسي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پل خليج فارس در اقتصاد منطقه و كشور نقش اساسي دارد
داخلي. اقتصادي. پل‌خليج‌فارس.

جزيره زيبا، آرام، مهم و استراتژيك قشم، يكي از اساسي‌ترين موقعيت‌هاي محدوده جغرافيايي ميهن اسلامي است كه از پتانسيل‌هاي بسيار بالايي برخوردار مي‌باشد و به همين دليل ايجاب مي‌كند كه نگاه به آن نيز يك نگاه مديريتي دقيق، سريع و مبتني بر بهره‌برداري از امكانات آن باشد.

وجود منطقه‌اي همانند قشم از آرزوهاي دست نيافتني بسياري از كشورهاست، چرا كه شرايط جغرافيايي و اقليمي آن، امكان استفاده اين جزيره دلفيني شكل را كه در مسير كريدور ترانزيت كالاي شمال - جنوب قرار دارد به عنوان مكاني مناسب براي استفاده بارانداز و انتقال كالا در اين مسير فراهم كرده است.

دسترسي آسان به سرزمين اصلي و در صورت ايجاد پل مهم خليج فارس اتصال به سرزمين اصلي و همسايگي جزيره قشم از جنوب به مسقط، ابوظبي، قطر و دبي، و از شمال به بندرهاي شهيدرجايي،باهنر،بندرلنگه، جاسك، سيري و ديگر بندرهاي ايران از طريق راه دريايي، اين جزيره را به عنوان يك موقعيت مطلوب و قابل بهره‌برداري براي توليدكنندگان و همچنين توزيع‌كنندگان كالا تبديل كرده است.

يكي از ويژگي‌هاي رقابتي منطقه‌آزاد قشم نسبت به‌ديگر مناطق‌آزاد كشورمان، فاصله ‪ ۱۸۰۰‬متري آن از سرزمين اصلي است كه دركنار عمق آبهاي سواحل شمالي، هواي گرم و مرطوب، گستره جنگل‌هاي دريايي حرا، جزاير مرجاني زير آب، آثار تاريخي و مكان‌هاي فراوان گردشگري و در نهايت با ايجاد پل خليج فارس، نقش استراتژيك آن در اقتصاد منطقه و كشور آشكارتر خواهد شد.

صنايع مهمي همچون فرودگاه‌بين‌المللي قشم،بندر،نفت‌وگاز،توريسم، پتروشيمي، برق، ايجاد مراكزي همچون بورس طلا و جواهر، وجود ژئوپارك منحصر بفرد قشم، ايجادهتل‌هاي بين‌المللي، وجود آثار گرانبهايي همانند بندرمهم وتاريخي لافت، غارهاي نمك و خربس، قلعه‌پرتغالي‌ها، قلعه نادري، دره چاهكو، دره ستاره‌ها، صخره‌هاي محل‌تجمع خرچنگ‌هاي دريايي، سنگهاي محل زندگي صدف‌ها، باغهاي سر سبز توريان و دهها مورد ديگر، همه و همه مي‌تواند چرخه اقتصاد را در اين جزيره زيبا و به نفع ميهن اسلامي و با حضور انبوه گردشگران، تحت تاثير قرار دهد.

باتوجه به سرمايه‌هاي عظيم و پايداري كه در منطقه جزيره قشم وجود دارد، و باتوجه به فعاليت‌هايي كه طي ساليان اخير درخصوص ايجاد زيرساخت‌ها از سوي مديران سازمان‌منطقه آزادقشم پديد آمده، بايد رويكرد خودمان را به استفاده از سرمايه‌هاي طبيعي غير نفتي افزايش دهيم و از شرايط موجود به عنوان اهرم اصلي براي توسعه ملي و پيوند اقتصاد ملي با اقتصاد بين‌المللي، با استفاده از نقش استراتژيك اين منطقه، آشكار كنيم.

در اين ميان نقش يك پل ارتباطي براي اتصال اين نقطه جغرافيايي كشور به سرزمين اصلي بسيار مهم و ضروري مي‌باشد و از آنجا كه نقش مهم و استراتژيك احداث پل خليج فارس براساس اعلام مسوولان تراز اول نظام از جمله مسايل مهم برنامه توسعه كشور محسوب مي‌شود و در دور دوم از سفر هيات دولت به استان هرمزگان نيز نسبت به احداث اين پل و تحولي كه با ايجاد آن در منطقه و حتي كشور بوجود مي‌آيد بصورت صريح تاكيد شد، لذا انتظار عمومي ايجاب مي‌كند كه در اين حركت ملي، شاهد شتاب بيشتري باشيم.ك/‪۴‬
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن