تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813074212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انيس : حامد كرزي در انتخابات رياست جمهوري شركت مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: انيس : حامد كرزي در انتخابات رياست جمهوري شركت مي‌كند
كابل روزنامه دولتي انيس چاپ كابل روزشنبه در مطلبي تحت عنوان حامد كرزي رهبر ناديده گرفته شده افغانستان نوشت : كرزي گفته است كه در انتخابات رياست جمهوري سال ‪ ۲۰۰۹‬ميلادي شركت خواهد كرد.

به گزارش ايرنا اين روزنامه نوشته است كه نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد، بيشتر مردم شيوه رهبري كرزي را مي‌پسندند و از دستاوردهاي او تمجيد مي‌كنند.

اين نشريه تصريح كرد كه كرزي آرزو دارد، بتواند كار بيشتري را براي بهبود زندگي مردم انجام دهد و در شرايط كنوني با حضور‪ ۵۰‬هزار نيروي خارجي مي‌كوشد يك الگوي جديدي را براي اداره كشور ايجاد كند.

انيس در ادامه افزود: كرزي در رسانه‌هاي غربي به عنوان يك رهبر ضعيف و اندكي بالاتر از شهردار كابل كه فساد در حكومت را تحمل مي‌كند و در مقابل اعضاي خانواده خود كه در تجارت مواد مخدر دست دارند، سكوت اختيار كرده ، مورد انتقاد قرار مي‌گيرد.

در بخشي از اين مطلب با بيان اينكه ، افغانستان دولتي تازه تاسيس با اداره ضعيف است ،آمده است : وي ،حكومت ملي را از كشمكش‌هاي داخلي دور نگه داشت ، افراد نيرومند محلي را منزوي كرد، سرمايه‌گذاري هاي خارجي را جلب و تعدادي از طالبان را جذب دولت نمود.

اين روزنامه تاكيد كرد كه تحت كنترل در آوردن افراد نيرومند محلي از دستاوردهاي دوره رهبري وي است و تا سال ‪ ۲۰۰۴‬ميلادي ، بيشتر آنان از واريز درآمد گمرك به دولت خودداري مي‌كردند، كه اين وضعيت پايان يافته است .

انيس از انتخاب محمداسماعيل خان به عنوان وزير انرژي و آب ، عبدالرشيد دوستم به عنوان مشاور ارشد نظامي و معرفي محمد فهيم رهبر نظامي اتحاد شمال به مجلس سنا از جمله افراد نيرومند محلي ياد كرد كه كرزي براي خنثي كردن چالش نظامي در برابر حاكميت خود انجام داد.

فهيم سلاح و مهمات از جمله چهار فروند موشك اسكاد را تحويل داد و عطا محمدنور والي فعلي بلخ را از نقش فرماندهي شبه نظاميان در مزار شريف بركنار كرد، گرچه هنوز نور در برابر دولت مركزي مقاومت مي‌كند.

در بخشي از اين مطلب آمده است كرزي هنوز با مخالفت‌هاي سياسي سه شخصيت مطرح اتحاد شمال مواجه است ، اما توانست با دو تن كه نماينده‌هاي نيرومند در پارلمان هستند، مذاكره كند.

اين روزنامه دولتي در ادامه نوشت رئيس جمهوري با درك خلاهايي كه مانع توسعه حكومت مركزي است ، اداره ارگان‌هاي محلي را سال قبل تحت رهبري جيلاني پوپل كه مستقيما به وي گزارش مي‌دهد،ايجاد كرد.

اين اداره كه مسووليت تعيين واليان ، فرماندهان پليس و ساير مسوولين اداره‌هاي محلي را بر عهده دارد، زماني ايجاد شد كه كرزي تلاش‌هايي بعد از سال ‪ ۲۰۰۵‬ميلادي براي تعيين تكنوكرات‌هاي جوان در پست‌هاي ولايت اختيار كرد.

در اين مطلب با اشاره به توان طالبان در جذب افراد براي ادامه جنگ در جنوب گفته شد كه روند مصالحه تاكنون بر وضعيت حاكم بويژه در جنوب تاثير گذار نبوده است .
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن