تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813394526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير راه: ايران در حمل ونقل موقعيتي ممتاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير راه: ايران در حمل ونقل موقعيتي ممتاز دارد
اقتصاد
استانبول - معاون وزير راه و ترابري و رييس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي ايران با تاكيد بر جايگاه ممتاز كشور در حمل ونقل جهاني، كنگره جهاني اتحاديه بين‌المللي حمل ونقل جاده‌اي را فرصتي براي تببين جايگاه برتر و ممتاز ايران دانست.

محمد بخارايي كه در صدر هياتي ‪ ۲۵‬نفره متشكل از نمايندگان بخش دولتي و خصوصي ايران در سي و يكمين كنگره جهاني آي.آر.يو (‪ )IRU‬در استانبول شركت كرده است، اين مطلب را روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا عنوان كرد.

وي گفت: شركت در اين كنگره فرصتي براي تبيين توانايي‌ها و امكانات و ظرفيت‌هاي استثنايي جمهوري اسلامي ايران در حمل و نقل جاده‌اي است.

بخارايي افزود: ايران به دليل امنيت بسيار مطلوبي كه نسبت به كشورهاي منطقه دارد از اهميت ويژه‌اي در گذرگاه شرق به غرب برخوردار است.

معاون وزير راه با اشاره به اينكه احياي جاده ابريشم به عنوان موضوع اصلي كنگره آي.آر.يو در استانبول انتخاب شده است، گفت: ايران در طول تاريخ همواره اصلي‌ترين گذرگاه جاده ابريشم بوده و در اين كنگره نيز بر اين مهم تاكيد خواهد كرد.

وي افزود: ايران به طورعملي با تامين عبور امن و ارايه تسهيلات مطلوب در مبادي گمركي و مسير ترانزيت در قلمرو خود براي وسايل نقليه بين‌المللي تاكنون توانسته است توانايي‌ها و ظرفيت هايش را به كشورهاي منطقه نشان دهد.

بخارايي گفت: رشد ‪ ۲۰‬درصدي سالانه در تجارت تزانزيت از قلمرو جمهوري اسلامي، خود گوياي اين واقعيت است و ايران به عنوان دروازه اروپا و آسيا توانسته هفت كشور همسايه را كه به آب‌هاي آزاد دسترسي ندارند، به خوبي پشتيباني كرده و امكان دسترسي آنها را به آب‌هاي آزاد فراهم كند.

رييس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي گفت: دولت به توسعه تجارت ترانزيت به عنوان يك بخش ارزآور توجه دارد و با عملكرد با ثبات و هماهنگي با استانداردهاي بين‌المللي ، توانسته اعتماد جهاني را بيش از پيش افزايش دهد.

بهنام فرامرزيان معاون دايره حمل ونقل بين‌المللي و كارنه تي.آي.آر اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران نيز كه به عنوان نماينده بخش خصوصي در اين كنگره شركت كرده است، به ايرنا گفت: اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران يكي از ‪ ۱۸۰‬عضو اتحاديه بين‌المللي حمل ونقل جاده‌اي و عضو فعالي از كنوانسيون بين‌المللي تي.آي.آر مصوب ‪ ۱۹۷۵‬ميلادي است.

فرامرزيان گفت: ايران در سال ‪ ۱۳۸۶‬خورشيدي تعداد ‪ ۵۴‬هزار جلد كارنه تي .آي.آر مصرف كرده است كه رقم قابل توجهي است.

او درخصوص همكاري و فعال بودن ايران در اتحاديه بين‌المللي حمل ونقل جاده‌اي گفت: سازمان حمل ونقل پايانه‌ها و انجمن شركت حمل ونقل بين المللي در سال ‪ ۲۰۰۳‬ميلادي در تهران دومين همايش بين‌المللي اروپا - آسيا را برگزار كرد.

فرامرزيان گفت: ايران به موضوع احياي جاده ابريشم اهميت مي‌دهد و همواره بر نقش و اهميت احياي اين جاده در توسعه روابط و همكاري‌ها منطقه اي تاكيد داشته است.

به گفته فرامرزيان، قرار است كاروان نمادين جاده ابريشم از جنوب شرق آسيا به استانبول بيايد كه ايران نيز در آن مشاركت دارد و برنامه‌هايي نيز درخصوص عبور اين كاروان در نظر گرفته است.

سي ويكمين كنگره جهاني آي.آر.يو روز پنجشنبه با شركت عبدالله گل رييس جمهوري تركيه، ميخائيل گورباچف آخرين رييس جمهوري اتحاد جماهير شوروي، بنالي يلدرم وزير راه و ترابري، كرشاد توزمن وزير بازرگاني خارجي تركيه و شماري زيادي از شخصيت‌هاي داخلي و خارجي در استانبول شروع به كار كرد.

اين كنگره كه با هدف احياي جاده ابريشم برپا شده است، عصر جمعه بكار خود پايان داد.

همزمان با اين كنگره، كنگره وزيران حمل ونقل ‪ ۵۰‬كشور جهان نيز در اين مركز روز گذشته برگزار شد كه بخارايي به عنوان نماينده وزير راه و ترابري در اين كنگره شركت كرد.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 519]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن