تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814908689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازي دوگانه انگليسي‌ها با وزارت خارجه ايران براي تطهير تروريست‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بازي دوگانه انگليسي‌ها با وزارت خارجه ايران براي تطهير تروريست‌ها
پرسش اينجاست كه آيا معيار قضاوت دستگاه قضايي و ديپلماسي انگلستان در تعيين ماهيت تروريستي يا غيرتروريستي گروه‌هاي مختلف، نوع تعامل با دولت ايران است تا باعث شود كساني كه دستشان به خون هزاران ايراني و نيز اتباعي از آمريكا، كشورهاي اروپايي و مردم عراق و كردستان آلوده است، از ليست سياه حذف شود؟
با وجود آن‌كه سفارت بريتانيا در تهران براي خاموش كردن افكار عمومي در ايران اظهارات وزير خارجه اين كشور را مبني بر مخالفت وي با خروج سازمان مجاهدين خلق از ليست گروه‌هاي تروريستي منتشر نمود، ‌بررسي‌ها از همدستي دولت انگليس با دستگاه قضايي اين كشور در تطهير تروريست‌هاي مجاهدين خلق حكايت دارد.

به گزارش خبرنگار «تابناك» از لندن، روز چهارشنبه هفته گذشته، اظهارات «لرد فيليپ»، قاضي انگليسي به همراه دو تن ديگر از قضات عالي‌رتبه دادگاه استيناف انگلستان در بررسي فرجام‌خواهي وزارت كشور اين كشور، رأي دادگاه عالي انگلستان را خروج نام سازمان مجاهدين خلق از ليست سازمان‌هاي تروريستي اعلام كرد.

سه قاضي دادگاه تجديدنظر انگلستان اعلام نمودند: وزارت خارجه انگلستان، هيچ گونه دليلي براي تجديد نظر نسبت به رأي دادگاه عالي انگلستان ـ كه در ماه نوامبر صادر شده است ـ ندارد.

قضات بر اين باورند كه همه ماجراهاي مربوط به اين پرونده، تغييرناپذير است، چرا كه «جك استراو»، وزير خارجه وقت انگلستان در سال 2001 با هماهنگي با وزارت كشور دولت انگلستان، اين سازمان را در ليست سازمان‌هاي تروريستي قرار دادند و اين در حالي بود كه بعدها استراو اعتراف نموده بود كه بنا بر خواست دولت ايران، نام اين گروه را در ليست تروريستي قرار داده است.

اين سخنان در حالي گفته مي‌شود كه هم‌اكنون جك استراو، رئيس فراكسيون اكثريت حزب كارگر در مجلس عوام اين كشور بوده و همگان مي‌دانند كه «ديويد ميليبند»، وزير خارجه جوان و كم‌تجربه انگليس، همه كارهاي خود را با مشاورت جك استراو انجام مي‌دهد و رد پاي سياست‌هاي «جك استراو» در پيكره سياست خارجي دولت انگلستان آشكار است.

اكنون پرسش اينجاست كه آيا معيار قضاوت دستگاه قضايي و ديپلماسي انگلستان در تعيين ماهيت تروريستي يا غيرتروريستي گروه‌هاي مختلف، نوع تعامل با دولت ايران است تا باعث شود كساني كه دستشان به خون هزاران ايراني و نيز اتباعي از آمريكا، كشورهاي اروپايي و مردم عراق و كردستان آلوده است، از ليست سياه حذف شود؟

استفاده وزارت كشور انگليس از يك وكيل جوان و كم‌تجربه براي فرجام‌خواهي در كنار سابقه مماشات دولت انگليس در پرونده مشهور رشوه‌دهي به سران سعودي براي خريد سلاح، اين گمانه‌ را تقويت مي‌كند.

اين گزارش مي‌افزايد: در سال 2002 بنا بر درخواست دولت انگلستان، اتحاديه اروپا نيز سازمان مجاهدين خلق را در ليست سازما‌ن‌هاي تروريستي قرار داد. اما در سال 2006 دادگاه عالي اروپا به اين عنوان كه سازمان مجاهدين خلق، ديگر از عمليات تروريستي براي رسيدن به هدف خود يعني تغيير نظام سياسي ايران دست برداشته است و همچنين با توجه به اين‌كه اين سازمان نخستين تشكيلاتي بوده كه در سال 2002 اعلام كرده، ايران به دنبال ساخت سلاح هسته‌اي است، اين حكم را غيرقانوني و نادعالانه خواند.

در سال 2007 اين حكم دادگاه عالي اروپا، سه قبضه شد. با توجه به درخواست دولت انگلستان براي بازنگري در حكم سال 2006 دادگاه عالي اروپا، اين بدان معناست كه ديگر نمي‌توان نسبت به رأي دادگاه عالي اروپا فرجام‌خواهي كرد.

در تابستان گذشته، 35 عضو مجلس اعيان و عوام كه عموما از لردهاي انگليسي هستند، از بخشي از دادگاه عالي انگلستان به نام سازمان كميسيون فرجام‌خواهي خواستند بار ديگر پرونده را در زمينه غيرقانوني بودن قرار دادن نام مجاهدين خلق در ليست سازمان‌هاي تروريستي بررسي كند و در ماه نوامبر سال 2007، اين كميسيون موافقت كرد كه درخواست وزارت كشور انگلستان براي قرار دادن نام مجاهدين خلق در ليست گروه‌هاي تروريستي، فاقد وجاهت قانوني است.

به هر تقدير، بر پايه قوانين انگلستان، رأي دادگاه كميسيون فرجام‌خواهي حتما بايد براي اجرايي شدن به تأييد مجلس عوام و مجلس اعيان انگلستان نيز برسد كه اين موضوع هم در شش هفته به انجام مي‌رسد.

اكنون لازم است وزارت امور خارجه كشورمان، با گوشزد كردن اين قبيل رخدادها، لابي لازم با مجلسين انگليس و ارايه اسناد و مدارك لازم و همچنين ايجاد فشار لازم بر دولت انگلستان ـ كه اكنون داراي اكثريت در مجلس عوام است‌ـ در برابر اين بي‌عدالتي ايستادگي كرده و نام اين گروه تروريستي را كه دستان آن به خون هزاران ايراني وطن‌پرست آغشته شده است، در ليست تروريست‌ها تثبيت نمايد.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن