تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816672085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزیده ای از پایگاههای داده وابسته به طراحی بازی -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: گزیده ای از پایگاههای داده وابسته به طراحی بازی Mahdi_Rashed 01 آبان 1388, 00:17سلام . توی این پست یک سری توضیحات درباره ی موتورهای نگهداری اطلاعات که به بخش طراحی بازی مربوط میشن میدم . اول از همه پرکاربردترین نوعهای پایگاهای داده رو نام میبریم . 1 : پایگاه داده ی آماده 2 : پایگاه داده ی تلفیقی 3 : پایگاه داده ی شخصی 4 : پایگاه داده ی باز 5 : دیگر انواع پایگاههای داده 1 : پایگاه داده ی آماده خوب همونجور که از اسمش معلومه قبلاً توسط یک شرکت یا فرد به صورت رایگان , متن باز یا پولی طراحی میشه و در چند نسخه ی مختلف برای کارهای متفاوت که یکیش طراحی بازی هست به بازار میاد . نمونه هاش میشه به همین Access خودمون اشاره کنیم یا G-SQL که برای طراحی بازی ساخته شده . البته از این نوع پایگاهها خیلی کم استفاده میشه چون انعطاف پذیری لازم رو نداره و در بعضی مواقع جواب خواسته های طراح رو نمیده . نمونه ی بازیهایی که با این جور پایگاه های داده طراحی شده 25 to Life هست که با Access پیکربندی شده یا Second که با G-SQL ساخته شده . توی تاریخچه ی این بازی ها میشه گفت که بلافاصله بعد از انتشار بازی کرک یا قفل اون شکسته میشه و Source بازی در اختیار مردم قرار میگیره . 2 : پایگاه داده های تلفیقی مثل پایگاه داده های آماده هستن ولی مخصوص بازی ساخته و روی یک موتور طراحی بازی سوار میشن . مثل UDB مخفف unreal Database که انعطافپذیری فوقالعاده ای داره و از هر نظر قابل ویرایش و توسعه هستش . یا از نوع دیگه میشه به Cry Database نگاه کرد که میتونه حجم عظیمی از اسکریپتهای مولد Emitter ها رو با حجم بسیار پایین ذخیده کنه . پایگاهای دیگه ای هم هستن که روی موتورهای طراحی بازی مثل Oger و Panda 3D Engine سوار شدن و در سطح مناسبی از نظر کیفیت قرار دارن . 3 : پایگاه داده های شخصی حالا چه شخصی برای یک نفر یا شخصی برای یک کمپانی میشه گفت حتی از پایگاه داده های تلفیقی هم بهترن . علتش اینه که توسط یک سری برنامه نویس نوشته میشن که برای یک شرکت مخصوص کار میکنن و اون شرکت میتونه هر وقت خواست یک اسکریپت به پایگاه اضافه کنه و سطح امنیت و فشرده سازیش رو بالا ببره . البته طبیعیه که ساخت این جور پایگاههای داده هزینه و زمان بسیار زیادی میخواد . نمونه ای بارز از این نوع پایگاه داده رو میشه در بازی Call of Duty مشاهده کرد که چون هم Engine و هم Database مختص شرکت Infantry Ward هست در هر ورژن از بازیهای Call of Duty کیفیت اون هم بالا میره بدون اینکه حجم افزایش زیادی پیدا کنه . یا پایگاه داده ای که برای بازی gta 4 نوشته شد که هزینه ی اون 250 هزار دلار بود و توسط 170 برنامه نویس در طول 3 سال نوشته شد . 4 : پایگاه داده های باز دقیقاً شبیه صنعت Open Source هستن که به کاربر ساده یا بازیکن اجازه ی استفاده از عناصر ثبت شده در بازی و حتی اجرای یک دستور به داخل پایگاه رو میده . فکر کنم بهترین نمونه ی پایگاه داده ی باز موتور طراحی بازی Valve Source Engine هست که بازی معروف Counter Strike رو باهاش ساختن . اگر به فایلهای بازی نگاه کنید میبینید که از موسیقی منوی بازی گرفته تا صدای یک پرنده که در یکی از نقشه ها پخش میشه هست و میشه به راحتی ازش استفاده کرد . 5 : از انواع فراوان پایگاه داده ها میشه به پایگاههای کد برگردان اشاره کرد که کدهای رو طی یک مرحله از یک نوع مثل کدهای اسکی به هکس یا از نوع ID 7 به زبان C# تبدیل و اجرا میکنن . یا یک نوع دیگه پایگاه داده های External هست که بعد از نصب بازی به صورت یک addon یا Component در رایانه نصب میشه و بازی رو اجرا میکنه که البته زیاد از این نوع استفاده نمیشه مگر د بازیهایی با قفلهای سخت افزاری خیلی قوی . در کل میشه گفت مهمترین ویژگیهایی که یک پایگاه داده باید داشته باشه به ترتیب سطح امنیتی بالا , انعطاف پذیری کافی , فشرده سازی مناسب و سازگاری با عناصر مورد استفاده در موتور طراحی و خود بازی که البته کمتر پایگاه داده ای در این مورد ضعف داره . منبع : forum.mrashed.ir ()




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن