تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820497420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موسوی‌لاری: امام در مسائل ريز وارد نمی‌شدند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: موسوی‌لاری: امام در مسائل ريز وارد نمی‌شدند يكي از مسائلي كه امام به آن پايبند بود اين بود كه در مديريت خودش در مسائل ريز وارد نمي‌شدند و تلاش مي‌كردند كه مسائل كلان را مديريت كنند. ديگر اينكه امام نگاه كارشناسي را قبول داشتند و آنچه باعث شد ايشان بتوانند چارچوب‌هاي كلي نظام را به هم وصل كنند و نظام را سرپا نگه دارند توجه به همين نكات بود. ایلنا: وزير‌كشور دولت اصلاحات در دفتر شخصي خود در خيابان شريعتي ميزبان خبرنگار ايلنا بود تا در آستانه بيست‌و يكمين سالگرد ارتحال بنيانگذارجمهوري اسلامي با وي در مورد لزوم بازخواني آرمان‌هاي امام ، شاخصه‌هاي برخورد ايشان با مخالفين و نحوه مديريت بحران سال‌هاي ابتدائي انقلاب و خطر تحريف شخصيت امام به گفت‌وگو بنشينيم. متن اين گفت‌گو در ادامه مي‌آيد: وزيركشور دولت اصلاحات ضمن ضمن هشدار نسبت به تحريف شخصيت امام اظهار داشت: امروز وظيفه ياران و شاگردان امام است كه سكوت نكنند و با سكوت خود نسل امروز را كه تشنه شناخت حقيقت امام و راه امام است تنها نگذارند با واگويي خاطرات و تبيين سيره عملي حضرت امام از تحريف تاريخ جلوگيري كنند. امام نماد تحقق مطالبات مردم بود سيدعبدالواحد موسوي‌لاري در تشريح لزوم بازخواني در آرمان‌هاي امام با بيان اينكه امام نماد تحقق مطالبات و خواست‌هاي زمين‌مانده مردم ايران بود،گفت: امام نماد تحقق مطالباتي بود كه مردم ايران در دو- سه قرن اخير در جست‌وجوي آن بودند و در واقع نماد دين داري آگاهانه،استقلال خواهي شرافتمندانه و آزادي خواهي متعهدانه و هوشمندانه و مبارزه با جهل و ناداني، خرافه‌پرستي و تحجر و واپسگرايي فرهنگي بود. از نگاه امام، دينداري با حضور در اجتماع منافاتي نداشت وي با بيان اينكه امام راه جديدي را فراروي معتقدين به دين در شرايطي كه جريان عمومي جهان به سمت جداسازي مقوله دين از زندگي انسان پيش مي‌رفت قرار داد، گفت: در آن شرايط، جريان عمومي سير انسان‌ها چه در غرب و چه تا حدودي در كشورهاي شرقي به سمتي هدايت شده بود كه گويا دين يك نوع گرايش دروني جداي از دغدغه‌هاي زندگي اجتماعي است كه امام با تيزبيني و دورانديشي خاص خود اين نگاه را عوض كرد و به مسلمانان به صورت عام و ايرانيان به صورت خاص تفهيم كرد كه دينداران مي‌توانند ميدان‌داران عرصه اجتماع باشند و دينداري با حضور در عرصه‌هاي اجتماعي منافاتي ندارد. وزير‌كشور دولت اصلاحات با بيان اينكه امام زدودن تحجر و ظاهرگرايي از ساحت دين داري را وظيفه روحانيت پيشرو و همه دين‌دارن واقعي معرفي كرد و ظاهرگرايي را آفت بزرگ ديني داري اعلام كرد، ادامه داد: در دو قرن اخير هرجا كه حركتي آزادي‌خواهانه از سوي دينداران شروع مي‌شد متاسفانه ديگران سوار بر موج مي‌شدند و مثلا در انقلاب مشروطه كاملا اين مساله مشهود بود و يكي از وجوه حضور امام حضور يك مرد آراسته به معتقدات ديني در عرصه اجتماع بود كه مردم هم از حضور او الگو مي‌گرفتند و دينداري را با زندگي اجتماعي خود همراه كردند و تا آنجا پيش رفتند كه نظامي سياسي بر پايه دين‌مداري پايه ريزي كردند. امام نماد استقلال‌خواهي در كشور بود موسوي‌لاري با بيان اينكه امام نماد استقلال‌خواهي در كشور بود، گفت: از وجوه ممتاز و مميزه ايرانيان از زمان شكل‌گيري جامعه ايراني پايبندي به اصول هويت ملي و استقلال خواهي و تنفر از تحت الحمايگي بوده و اين استقلال خواهي و حفظ هويت ملي تا آنجا پيش رفته است كه اگر در مقاطعي ايران مورد هجوم قرار گرفته است اين مهاجمان بوده‌اند كه بعد از مدتي تحت تاثير قرار گرفته و هويت ايراني پيدا كرده‌اند. وي ادامه داد:متاسفانه در دو قرن اخير مردم با سرخوردگي‌هايي كه از حضور نيروهاي بيگانه در كشور داشتند گاهي روس‌ها در شمال و گاهي انگليسي‌ها در جنوب يكه‌تازي مي‌كردند و فضاحت تا آنجا كشيده شد كه در زمان قاجاريه اين سفارتخانه‌ها بودند كه در مشي اداره جامعه موثر بودند و يكي از انگيزه‌هاي جنبش‌هائي چون انقلاب مشروطه نيز اين بود كه ملت ايران احساس مي‌كرد بايد خود تصميم بگيرد و آن را عملي كند، اگرچه اين حركت نيز آغاز خوبي داشت اما فرجام خوبي نداشت چرا كه دوباره بيگانگان ميداندار شدند كه نمونه آن به بار نشستن انقلاب مشروطه در سال 1286 و شكل‌گيري مجلس بود كه در سال 1299 كودتاي انگليسي رضاخان و سيدضيا به وجود آمد و يا حركت‌هايي چون ملي شدن صنعت نفت كه با كودتاي 28 مرداد آمريكايي‌ها بي‌سرانجام ماند. عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز با تاكيد بر اينكه امام به عنوان يك مرد برخاسته از متن مردم صداي رساي استقلال‌خواهي حركت خود را در مرحله اول در مبارزه با دين‌زدايي شروع كرد،گفت: ايشان اين حركت را در مخالفت با انتخابات انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي كه دين اسلام را از شرايط داوطلبي و راي‌دهندگان حذف كرده بودند. وي با اشاره به مبارزه امام با كاپيتولاسيون ادامه داد: زماني كه آمريكايي‌ها دولت را وادار به تصويب قانوني كردند كه بر اساس آن نوعي تحت‌الحمايگي و پذيرش قيموميت آمريكا بر ايران ديده شده بود ، امام مقابله با آن را به عنوان يك وظيفه ملي و شرعي دنبال كرد. موسوي‌لاري با بيان اينكه وجه سوم شخصيت امام مبارزه با ديكتاتوري و استبداد بود گفت: امام با يكه‌تازي حكومت سرسپرده محمدرضا مقابله كرد و با مردم كه شعار آزادي را همواره به عنوان يكي از آرزوها و آرمان‌هاي خود مي‌ديدند همراه شد و تنها سخنش اين بود كه مردم بايد خود بر سرنوشت خود حاكم شوند و چه كسي گفته است كسي حق دارد به صورت موروثي حكومت كرده و هرگونه دلش خواست عمل كند و در طول مبارزات از سال 41 تا پيروزي سال 47 امام بر روي اين محورها تاكيد داشت. وي يادآور شد:با فرو ريختن پايه‌هاي حكومت ستم‌شاهي در 22 بهمن 57 با تاكيد حضرت امام و با آزاد بودن مردم در انتخاب نوع زندگي سياسي در 12 فروردين 58 يعني كمتر از دو ماه رفراندوم تغيير نظام تك محوري سلطنتي به نظام دلخواه مردم مطرح شد. كمتر رهبر انقلابي چون امام به دنبال تحقق خواسته‌هاي مردم بود وزيركشور دولت اصلاحات ادامه داد: اگر در انقلاب‌هاي بزرگ دنيا جست‌وجو كشود بعيد مي‌دانم رهبران آنها به اين سرعت در جهت تحقق آرمان‌هايي كه مردم دنبال آن بودند عمل كرده باشد. آن روزها خيلي از سياستمداراني كه تجربه داشتند به امام توصيه كردند كه براي برگزاري رفراندوم چه عجله‌اي داريد مردم كه شما را قبول دارند شما به نمايندگي از آنها مي‌توانيد خيلي از كارها را سروسامان دهيدكه امام گفتند مردم صاحب اين ملك و مملكت هستند و آنها بايد بگويند كه چه مي‌خواهند و از چه بيزارند. تصميمات مديران بايد با شرايط زمان و مكان تغيير كند عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز در خصوص شاخصه‌هاي نگاه امام به مخالفين و منتقدين خود گفت: اينكه امام براي رسيدن به آرمان‌هاي بالاي ملت نظام جمهوري اسلامي را طراحي كرده و با راي منتخبان مردم اين نظام را پياده كردند هيچ بحثي نيست، ولي طبيعي است كه هر مديري براي تحقق آرمان‌هاي خود براساس شرايط زمان و مكان تصميم مي‌گيرند و اگر اين شرايط عوض شود قطعا تصميمات نيز متناسب با آن تغيير مي‌كند. وي خاطرنشان كرد: آنچه امام به عنوان اصول و چارچوب‌هاي كلي در قالب نظام اسلامي مطرح كرد خواست و مطالبات مردم بود و هيچ‌وقت مردم از استقلال‌خواهي و آزادي‌طلبي دست برنداشتند و تحقق اين دو را در هيچ چارچوبي مناسب‌تر از نظام برآمده از اعتقادات ديني مردم نمي‌بينند،بنابراين چارچوب‌ها ثابت است و مسائلي كه براي امور جاري مطرح مي‌شود مسائلي متناسب با زمان و مكان است و مديران بايد بر آن اساس تصميم بگيرند و نمي‌توان گفت چون تصميمي در گذشته به شكلي خاص گرفته شده امروز كه شرايط عوض شده بايد بازهم به همان شكل اتخاذ شود. موسوي‌لاري به بيان خاطره‌اي از دوران نمايندگي خود در مجلس سوم پرداخت و ادامه داد: در اين مجلس به همراه چند نفر از نمايندگان هم‌فكر بنا داشتيم كه با توجه به وجود شرايط جنگي و اينكه اين شرايط اصولي از قانون اساسي را تحت‌الشعاع قرار داده است نامه‌اي به امام بنويسيم و ما نگران اين بوديم كه اگر اين روند ادامه پيدا كند منجر به تحريف اصل جمهوري اسلامي مي‌شود، بنابراين خواستيم در نامه‌اي از امام در اين ارتباط چاره‌جويي كنيم. وي ادامه داد: وقتي به سمت نوشتن نامه رفتيم اين دغدغه را داشتيم كه ممكن است امام اين سخن را برنتابد اما وقتي نامه خدمت ايشان رسيد ايشان پذيرفتند و اعلام كردند كه مطلب همان است كه شما نوشته‌ايد در شرايط جنگ تصميماتي گرفته شده كه متناسب با آن زمان بوده، ولي از اين به بعد همه ما بايد براساس قانون اساسي عمل كنيم. آرمان‌هاي امام نبايد مورد بي‌مهري قرار گيرد موسوي‌لاري با تاكيد بر اينكه اصول و آرمان‌هاي امام نبايد مورد بي‌مهري قرار بگيرد، تصريح كرد: روش‌هايي كه براي انجام امور روزمره متناسب با شرايط زماني خاص به كار گرفته مي‌شود قطعا در آن شرايط جواب مي‌دهد و نمي‌توان آن را با شرايط ديگري تطبيق داد و امام به ما نشان دادند كه چگونه عمل كنيم و اگر غير از اين باشد تحجري كه بعضا در اعتقادات ديني مطرح است ،در اعتقادات سياسي هم به وجود مي‌آيد و امروز دغدغه شاگردان و فرزندان معنوي امام اين است كه مبادا انديشه‌هاي ايشان مورد بي‌مهري قرار گيرد. وي ادامه داد: امام نه تنها با مخالفين برخورد نمي‌كرد، بلكه در مقطعي برخي‌ها مي‌خواستند با يكي از مخالفين امام برخورد كنند،ايشان عصباني مي‌شدند و تعابيري از قبيل اينكه مگر من توحيد و اصول دين هستم كه اگر كسي با آن مخالف بود بايد با او برخورد شود.“ امام اجازه حضور همه طيف‌هاي فكري را مي‌داد موسوي‌لاري در بيان نگاه امام به مخالفين خود ادامه داد: از فروردين 58 تا اسفند 58 اتفاق مهم كه عرصه حضور مردم بود رخ داد ، رفراندوم تغيير نظام، انتخاب خبرگان تدوين قانون اساسي،‌ رفراندوم تاييد قانون اساسي، انتخابات رياست‌جمهوري و انتخابات مجلس شوراي اسلامي را داشتيم كه امام در همه آنها اجازه حضور همه طيف‌هاي فكري را مي‌دادند حتي كساني كه به قانون اساسي راي ندادند هرگز نگراني از عدم راي خود نداشتند. اين نماينده سابق مجلس به خاطره‌اي از كانديداتوري خود در دور اول انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: در آن زمان بنده از لارستان كانديدا بودم در كنار من مرحوم شهيد نصيري از شهداي هفتم تير، يك نفر از اعضاي حزب توده، يك نفر از حزب ملت و يك نفر از مجاهدين خلق(منافقين) و منوچهر قشقايي خواهرزاده ناصرخان و خسروخان قشقايي حضور داشتند و انتخابات بين من روحاني پيرو خط امام كه همه هويت خود را از فكر و انديشه امام گرفته بودم و بقيه افراد برگزار شد و همه آنها آزادانه در انتخابات شركت كردند و نماينده حزب توده تا مرحله دوم پيش آمد اما در مرحله دوم راي كافي نياوردو اين نگاه امام بود كه حتي جرياناتي كه حركت ايشان و چارچوب نظام را قبول نداشتند و حتي جريان منافقين دست به اسلحه نبرده‌ بودندتا زماني كه حتي جريان منافقين دست به اسلحه نبرده بود آزاد بودند و دفتر و تشكيلات داشتند در حالي كه آنها قانون اساسي را نفي كرده بودند و اينگونه نبود كه چون مخالف بودند بايد از بين مي‌رفتند. امام هيچ تفكري را حذف نكرد موسوي‌لاري با تاكيد بر اينكه امام هيچ تفكري را حذف نكرد، تصريح كرد: در شرايط انتخابات مجلس سوم فضا به سمتي رفت كه عده‌اي از افراد كه در انقلاب سهم داشتند نتوانستند راي بياورند از جمله اين افراد آقاي محمد يزدي بود كه حتي در مهديه تهران نيز در سخنراني با او برخورد كردند،چراكه در آن زمان افكار عمومي جامعه اين طيف از تفكر را برنمي‌تافت، ولي امام براي اينكه اين جريان حذف نشود آقاي يزدي را به شوراي نگهبان آورد اين در حالي بود كه خيلي‌ها معتقد بودند امام از نظر گرايش به جمعي كه امروز با عنوان مجمع روحانيون مبارز است نزديك‌تر است و آشكار بود كه امام سليقه جريان مقابل را چندان قبول نداشت، حتي آنان را در اداره كشور ناتوان مي‌ديد و در يك زمان خطاب به آنها گفت« اگر به شما يك نانوايي هم بدهند نمي‌توانيد آن را اداره كنيد» ولي امام هيچگاه آنها را حذف نكرد. برخورد امام با مخالفين اين بود كه آنها به مسير بازگردند نه اينكه نابود شوند وزير‌كشور دولت اصلاحات با بيان اينكه امام پدر جامعه با همه ويژگي‌هايي كه يك پدر دارد، بود ادامه داد: ايشان در عين حال كه شديدترين عواطف را نسبت به عموم مردم داشت هرگاه يكي از فرزندانش تخلف مي‌كرد تشر مي‌زد ولي هيچ‌وقت به فكر نابودي وي نبود و آن هم براي اين بود كه وي را متوجه اشتباهات خود كند. موسوي‌لاري تصريح كرد: امام هرگز خود را رقيب مخالفين خود قرار نمي‌داد و هرگز به آنها به چشم كسي كه بايد ريشه‌كن شود نگاه نمي‌كرد و برخورد امام با مخالفين اين بود كه آنها به مسير بازگردند نه اينكه نابود شوند. وي در بيان تبعات برخورد گزينشي با مواضع امام گفت: هر جامعه‌اي متناسب با دارايي‌ها و ثروتي كه دارد مي‌تواند زندگي كند بخشي از اين ثروت شرايط اقليمي و منابع آن كشور است و بخشي ديگر فرهنگ و رسوم و بخشي نيروي انساني و شخصيت‌ها و چهره‌هايي است كه موجوديت آن نظام به آن‌ها وابسته است. برخورد گزينشي با امام به ضرر جامعه است اين نماينده سابق مجلس با تاكيد بر اينكه امروز سرمايه‌اي مهمتر از امام و آرمان‌هاي وي نداريم،گفت: امام ثروت اصلي جامعه ماست و اگر اين سرمايه آنگونه كه بايد استفاده نشود و برخلاف واقعيات معرفي گردد، قطعا جامعه ما ضرر مي‌كند و نتيجه برخورد گزينشي با سرمايه‌اي به نام امام فاصله گرفتن نسلي است كه ايشان را نديده است. از بين بردن سرمايه اجتماعي امام خطري براي نسل‌هاي انقلاب است موسوي‌لاري ادامه داد: البته براي نسل من كه سال‌ها قبل و بعد از انقلاب خود را ملازم ركاب امام مي‌ديدم و ايشان را در قالب عمل احساس كرديم يك بعدي كردن امام و نشان دادن وجوهي خاص از شخصيت ايشان روي ما اثر نمي‌گذارد، ولي وقتي براي نسل دوم، سوم و چهارم كه تنها نامي از امام شنيده‌اند چهره‌اي از ايشان را نشان مي‌دهند كه گويا وي يك منطق در مقابل مخالفين بيشتر نداشتند و آن زدن مشت بر دهان آنها بود، يعني بزرگترين سرمايه اجتماعي ما را مي‌گيرند و اين خطر بزرگي است كه نسل امروز و فردا با آن روبه‌روست. وزير‌كشور دولت اصلاحات با بيان اينكه امام نماد تحقق آرمان‌ها و مطالبات جامعه ماست،گفت: شكستن اين نماد و هزينه كردن آن در قالب نيازهاي مقطعي امروز ظلم به امام، جامعه و نسلي است كه مي‌خواهد حقيقت جمهوري اسلامي و امام را به عنوان معمار اين نظام بشناسد امام با همه اقتداري كه داشت خود شيفته نبود و شديد از تملق و چابلوسي بيش از انتقاد و اعتراض ناراحت مي‌شد. امام نسبت به تملق‌ها آشفته مي‌شدند عضو مجمع روحانيون مبارز به بيان خاطره‌اي ديگر از امام پرداخت و گفت: يادم مي‌آيد در ابتداي كار مجلس اول كه خدمت امام رسيديم مرحوم فخرالدين حجازي كه نماينده اول تهران و به تبع آن نماينده اول كشور بود به نمايندگي از جمع حاضر سخناني را ارائه كرد و به صورت اغراق‌آميز از امام تعريف كرد كه ايشان برآشفته شدند و به وي تذكر دادند و به گونه‌اي رفتار كردند كه ديگران جرات چنين رفتاري نداشته باشند. وي با تاكيد بر اينكه شخصيت امام ذوابعاد بود، گفت: امام يك شخصيت خودساخته در دوران معاصر ماست كه وجود انساني خود را با زلال حقيقت الهي نزديك كرده همانگونه كه خداي متعال« سبقت رحمه غضبت» است او نيز كه بهره گرفته از عرفان اسلامي است رحمت و محبت و شفقت او به مراتب بيش از غضب او بوده است و رحمت او بر غضبش سبقت گرفته است. موسوي‌لاري تصريح كرد: در صورتي كه آنچه به عنوان شاخص از امام ارائه مي‌شود نقطه مقابل اين خصوصيت ايشان است، وقتي كه امام به خاطر گزارش زندان‌ها كه از سوي آقاي انصاري به نمايندگي از ايشان ارائه مي‌شود را مي‌شنوند، مسوول زندان و دادستان را عزل مي‌كنند و به خاطر برخي گزارشات از دادسراها فرمان 8 ماده‌اي را كه به حق يكي از سرمايه‌هاي معنوي ماست را صادر مي‌كنند و به تبع آن دستگاه قضايي با قضاتي كه تخلف كرده بودند برخورد مي‌كند. عضو مجمع روحانيون مبارز تاكيد كرد: تحريف شخصيت امام فقط با تغيير سخنان ايشان نيست، مطرح كردن بخشي از مواضع ايشان بدون ذكر قسمت ابتدائي و پاياني آن و يا مطرح نكردن شرايط زمان و مكاني نيز تحريف، ظلمي به تاريخ و حقيقت است. كلان‌نگري امام از شاخص‌هاي مديريت ايشان بود موسوي‌لاري در خصوص شاخصه‌هاي مديريت بحران امام،گفت: توكل بالا و قدرت تصميم‌گيري فوق‌العاده، كلان نگري و اعتقاد به نگاه كارشناسي از اصول مديريت امام است. يكي از مسائلي كه امام به آن پايبند بود اين بود كه در مديريت خودش در مسائل ريز وارد نمي‌شدند و تلاش مي‌كردند كه مسائل كلان را مديريت كنند. ديگر اينكه امام نگاه كارشناسي را قبول داشتند و آنچه باعث شد ايشان بتوانند چارچوب‌هاي كلي نظام را به هم وصل كنند و نظام را سرپا نگه دارند توجه به همين نكات بود. وي با اشاره به توكل ويژه امام به خداوند در مديريت بحران،گفت: علاوه بر توكل و اعتماد به نفس كه شاخص اصلي مديريت انقلابي ايشان بود، ايشان هيچ‌گاه نگاه كارشناسي را فراموش نمي‌كردند تا جايي كه وقتي در مجلس اول بحث شد كه ممكن است برخي تصميمات با موازين اوليه شرع يكسان نباشد امام به عنوان مرجع تقليد و ولي فقيه اين مساله را به مجلس ارجاع دادند و گفتند اگر دو سوم نمايندگان كاري را به مصلحت دانستند كه انجام آن مخالف با ظواهر احكام اوليه شرعي بود آن مساله به عنوان حكم ثانوي اجرا ‌شود. وي ادامه داد: در مورد تشكيل مجمع تشخيص مصلحت نظام وقتي كه اختلاف بين شوراي نگهبان و مجلس رشد كرد و موضوع خدمت امام رفت ايشان افراد اهل حل و عقل را جمع كردند و دستور تشكيل مجمع را دادند. برخي‌ها در داخل همان راهي را مي‌روند كه معاندين امام در خارج از كشور مي‌روند موسوي‌لاري تاكيد كرد: اين روزها امام مظلوم واقع شده است و معتقدم نظامي كه امام پايه‌ريز آن بود نيز مظلوم واقع شده است و متاسفانه امروز مي‌بينيم كه برخي‌ها در داخل همان راهي را مي‌روند كه معاندين امام در خارج از كشور مي‌روند و آن نشان دادن چهره مخوفي از امام است و افراد داخل كشور كه به دنبال اين مسير هستند بايد بدانند كه با معاندين خارجي تيغه يك قيچي هستند. براي حل مشكلات مقطعي امام را هزينه مي‌كنند وزير كشور دولت اصلاحات تاكيد كرد: امروز تصوير كاريكاتوري كه از شخصيت امام ارائه مي‌كنند با همه جوانب شخصيت آن حضرت تناسبي ندارد و گويا حل مشكلات مقطعي روز آنان را وادار كرده است تا آن روح آزاديخواهي و سعه صدر امام را به كلي ناديده بگيرند و همصدا با دشمنان امام و امت امام مواردي از برخورد امام با كساني كه با اسلحه به جان ملت افتاده بودند را بدون توجه به مقدمات و موخرات و شرايط زماني و مكاني به عنوان همه حقيقت شخصيت امام معرفي كنند به نظر من همان‌گونه كه بيت شريف امام و يادگار گرامي ايشان حضرت حجت‌الاسلام آقاي حاج سيدحسن خميني نشان دادند كه اينگونه ظلم بر امام را برنمي‌تابند بر ديگر ياران و شاگردان امام هست كه سكوت نكنند و با سكوت خود نسل امروز را كه تشنه شناخت حقيقت امام و راه امام است تنها نگذارند با واگويي خاطرات و تبيين سيره عملي حضرت امام از تحريف تاريخ جلوگيري كنند.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن