تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803020331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قهرمان ، آیدین نیکخواه بهرامی


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: قهرمان؛ آیدین نیکخواه بهرامی
مرحوم آیدین نیکخواه بهرامی
برگزاری سمبلیک فینال لیگ برتر بسکتبالرقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که پیشنهاد شده است دیدار فینال این رقابتها به صورت سمبلیک برگزار شود و آیدین نیکخواه بهرامی قهرمان این دوره از مسابقات نام بگیرد. به نقل از مهر، کمتر موفقیتی است که بسکتبال ایران طی سال های گذشته به آن دست پیدا نکرده باشد و ورزش ایران را به واسطه آن به قله سرافرازی و سربلندی نرسانده باشد.  عنوان نخست رقابت های باشگاه های آسیا، قهرمانی در جام ملت های آسیا، کسب مجوز حضور درالمپیک به عنوان مهمترین رویداد جهانی ورزش، دستیابی به جایزه اسکار فیبا به عنوان اولین کشور آسیایی و ... همه و همه موفقیت های است که تنها در طول یک سال گذشته نصیب بسکتبال ایران شده است. روی آوردن تیم های بسکتبال به بخش های خصوصی نیز قسمتی دیگر از رشد و ترقی بسکتبال ایران به حساب می آید، طوریکه 6 تیم از مجموع 12 تیم شرکت کننده در لیگ برتر امسال از حمایت های بخش های خصوصی برخوردارند.  همه این موفقیت ها در حالی یکی پس از دیگری بسکتبال ایران را درخشان کرده اند که هنوز به لحاظ فرهنگی موفقیت قابل ذکری دراین رشته به دست نیاورده ایم.جدال بین تماشاگران و بعضا با بازیکنان تیم های مختلف رقابت های لیگ برتر و دسته اول در شهرهای مختلفی چون شیراز‏، ماهشهر و ... که آخرین بار آن هم در اصفهان اتفاق افتاد و حتی منجر به اعتراض شدید مازندرانی ها و انصراف آنها از ادامه بازی ها شد، نشان می دهد به لحاظ مسائل فرهنگی هنوز به جایگاه شایسته و در خور شانی نرسیده ایم. شاید همین موضوع باعث شده که برخی از اهالی قدیمی بسکتبال خواستار برگزاری فینال مسابقات لیگ برتر به صورت سمبیلیک شوند. آنها می خواهند برای اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ اخلاق ورزشی در میان ورزشکاران بسکتبالیست  و تماشاگران این رشته گروهی و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره آیدین نیکخواه بهرامی“ که ازدست دادن وی تلخ ترین حادثه ملی و باشگاهی بسکتبال ایران در سال 86 بود، دیدار نهایی  رقابت های لیگ برتر به صورت نمادین بین دو تیم فینالیست برگزار شده  و مرحوم آیدین نیکخواه بهرامی“ به عنوان قهرمان واقعی مسابقات امسال معرفی شود.

این افراد معتقدند اجرای چنین برنامه ای به جلوگیری از ایجاد حاشیه های احتمالی در جریان دیدار فینال و کاهش حساسیت های کاذب آن هم کمک می کند و دو تیم می توانند بدون درگیر شدن با حساسیت بازی قدرت واقعی خود را به نمایش بگذارند. قاسم کیانی کارشناس بسکتبال کشورمان یکی از متقاضیان اجرای این برنامه است: "اگر چنین برنامه ای اجرا شود آیدین در بسکتبال ایران و بسکتبال ایران درجهان تاریخی می شوند. حتی بسیاری از کشورها می توانند از این اقدام انجام شده دربسکتبال ایران پیروی کنند. حال که بسکتبال ما به لحاظ فنی در جهان مطرح شده است باید به لحاظ فرهنگی هم خود را بالا بکشیم وگرنه  اعتبار بسکتبال ماخدشه دار می شود. یکی از راه های نتیجه بخش در این زمینه هم برگزاری بازی فینال به این صورت است."پیشنهاد برگزاری نمادین و سمبلیک بازی فینال مسابقات لیگ برتر باشگاههای کشور با استقبال محمد سیدانلو مدیر کل دفتر امور فرهنگی سازمان تربیت بدنی روبه رو شده است: " این پیشنهاد، خوب و قابل بررسی است به خصوص اینکه مرحوم آیدین نیکخواه بهرامی یکی از بااخلاق ترین ورزشکاران ما بود. البته باید جنبه های مختلف این برنامه را در نظر گرفت، فدراسیون مربوطه هم علاوه بر لحاظ کردن مسائل فنی از دیدگاه های صاحب نظران باید بهره ببرد. مردم ما دارای اندیشه های عاطفی غنی بوده  و نیازمند پیروی از یک رفتار الگویی مناسب هستند. پس اگر به هر دلیلی امکان اجرای این پیشنهاد وجود نداشته باشد می توان فکری دیگری اندیشید تا به واسطه آن، هم یاد آیدین نیکخواه بهرامی زنده نگه داشته شود و هم تبعیت از فرهنگ اخلاق صحیح ورزشی رواج پیدا کند. "این در حالیست که عبدالرضا ساور معاون فرهنگی، حقوقی و امور مجلس سازمان تربیت بدنی موافقت چندانی با عملی شدن این پیشنهاد ندارد: "گرامیداشت یاد و خاطره ورزشکاران از دست رفته پسندیده و قابل حمایت است اما نباید یک بازی رسمی به طور کامل تحت الشعاع این کار قرار بگیرد مگر اینکه یک تورنمنت ویژه  برای اجرای این برنامه برگزار شود، درمورد لیگ برتر هم می توان نام آیدین نیکخواه بهرامی را برروی کاپ قهرمانی گذاشت و یا نهایتا بازی فینال را با نام وی برگزار کرد. درمجموع فدراسیون بسکتبال ملزم است برای اتخاذ هر تصمیم و اقدامی دراین زمینه یک نشست اضطراری تشکیل داده، موضوع را بررسی و آن را با اکثریت آرا تصویب کند چرا که درتقویم سالیانه که در مجمع هر فدراسیونی تصویب می شود، برنامه همه مسابقات تایید می شود و باید براساس همان برنامه پیش رفت."البته نباید فراموش کرد که برگزاری نمادین یک بازی رسمی حتی در مرحله فینال مسابقات منافاتی با روح قوانین ندارد، همان طور که در جریان برگزاری اولین دوره پیکارهای قهرمانی غرب آسیا، کنفدارسیون بسکتبال غرب آسیا (وابا) ‌تیم های صباباتری و ساجس لبنان را به طور مشترک به عنوان قهرمان معرفی کرد.

قاسم کیانی نیز این موضوع را تایید می کند:" اگر این کار برخلاف قوانین بود مسئولان ورزش کشورمان همان موقع نسبت به اقدام وابا اعتراض می کردند. البته داشتن قهرمان غیرتیمی و انجام سمبلیک بازی فینال تا حالا درهیچ کشوری انجام نشده است اما ایران می تواند یک کشور پیشگام دراین زمینه باشد تا ثابت کند از نظر ارزشمندی، مادیات را در درجه دوم اهمیت قرار می دهد و در وهله اول به معنویات و روحیه پهلوانی اهمیت می دهد."به هرروی اگر هرکاری به صورت پایه ای و اصولی انجام شود نتایج خوشایندی به دنبال خواهد داشت. برگزاری دیدار نمادین بین دو فینالیست مسابقات بسکتبال لیگ برتر هم اگر به دور از تظاهر نمایی، با اهداف خیرخواهانه و البته با صلابت همیشگی اما بدون توجه به جنبه های قهرمانی انجام شود و به اعتبار یک دوره  مسابقه لطمه ای وارد نکند می تواند در جهت گسترش فرهنگ اخلاق در ورزش مفید فایده باشد. قطعا مسئولان فدراسیون بسکتبال، مدیران، مربیان و بازیکنان باشگاه های ما اگر به جنبه معنویات و ارزش های اخلاقی درورزش بیشتر از بعد قهرمانی آن بها ندهند به اندازه آن اهمیت می دهند، بنابراین این پیشنهاد را بررسی و با بهترین تصمیم نسبت به آن واکنش نشان می دهند. اگر چنین برنامه ای در فینال لیگ 86 اجرا شود به نقطه عطفی در بسکتبال ایران تبدیل می شود و اگر به  هر دلیلی انجام آن لغو شود، پیشنهاد ارائه شده را می توان برای سایر مسابقات جاودان نگه داشت.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 746]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن