تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814649525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس فدراسيون اسكي در نشست خبري: هدف ما كسب نايب قهرماني جوانان آسيا است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رييس فدراسيون اسكي در نشست خبري: هدف ما كسب نايب قهرماني جوانان آسيا است
رييس فدراسيون اسكي در آستانه مسابقات قهرماني جوانان آسيا تاكيد كرد كه جوانان ايران نايب قهرماني اين مسابقات را هدف گرفته‌اند.


ايلنا: رييس فدراسيون اسكي در آستانه مسابقات قهرماني جوانان آسيا تاكيد كرد كه جوانان ايران نايب قهرماني اين مسابقات را هدف گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، عيسي ساوه شمشكي صبح امروز در نشست خبري مسابقات اسكي جوانان آسيا كه قرار است از دوم تا ششم اسفندماه به ميزباني پيست بين المللي ديزين برگزار شود، اظهار كرد: خوشبختانه با توجه به برنامه ۴ ساله و مهم‌تر از آن از سال ۸۳ ما ليگ اسكي را برگزار كرديم و به تبع آن به فدراسيون جهاني هم اعلام كرديم كه اين مسابقات در تقويم سالانه آن‌ها به ثبت برسد و البته اين اتفاق افتاد و فدراسيون بين المللي اسكي رسما اين مسابقات را در تقويم خود قرار داده و حاضر شد ناظر بين المللي خود را براي بررسي مسابقات هر ساله راهي ايران كند.

وي افزود: خوشبختانه اين مسابقات در رنگنيگ تيم ملي و تك تك ملي پوشان ما بسيار تاثير گذار است و تاثير آن به حدي بوده كه ملي‌پوشان ما از توانسته‌اند در اين چند سال رنگينگ خود را از ۳ هزار دنيا به ۳۰۰ دنيا ارتقا دهند.

رييس فدراسيون اسكي در ادامه با اشاره به اينكه در ليگ بين المللي ايران تيم‌هاي خارجي هم ‌مي‌توانند حاضر باشند‏، گفت: با توجه به اهميت پرورش جوانان براي آينده تيم ملي بزرگسالان، ما در سال ۸۹ به همراه چين و لبنان پيشنهاد ميزباني اين مسابقات را به فدراسيون جهاني اسكي ارائه كرديم و خوشبختانه با توجه به فعاليت‌هايي يك سال اخير ما مسئولان اين فدراسيون جهاني در ‌‌نهايت ميزباني مسابقات جوانان آسيا را به ايران سپرد.

وي در رابطه نفرات تيم ملي كشورمان براي حضور در اين مسابقات، گفت: به هر حال با توجه به اهميت استعداد يابي در اين رشته، ما تصميم گرفتيم يك تيم ۳۱ نفره را در قالب تيم ملي بزرگسالان و تيم منتخب استان‌هاي البرز تهران و تيم منتخب تيم ديگر استان‌هاي كشور را آماده و راهي اين مسابقات كنيم.

ساوه شمشكي افزود: ميزباني اين مسابقات اين حسن را براي ما دارد كه بتوانيم حتي تا ۱۴۰ ورزشگاه داخلي را در آن شركت دهيم ضمن آنكه ۴۰ ورزشكار خارجي هم ‌مي‌توانند در اين مسابقات حاضر باشند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه مسابقات اسكي جوانان آسيا در دو رده جوانان آقايان و بانوان برگزار خواهد شد، گفت: طبق برنامه تدوين شده ملي پوشان ساير كشور‌ها در دو گروه جوانان زير ۱۷ سال و همچنين جوانان بين ۱۷ تا ۱۹ سال مي‌توانند در اين مسابقات حضور يابند. مطمئنا اين مسابقات تاثير بسيار زيادي در كشف استعدادهاي ما براي حضوري پرقدرت در مسابقات المپيك زمستاني روسيه و بازي‌هاي آسيايي دور آينده خواهد داشت.

رييس فدراسيون اسكي همچنين با اشاره به اين موضوع كه اين فدراسيون ۲ سال است براي اجراي برنامه‌هاي خود با كمبود زمان مواجه ‌مي‌شود، افزود: خوشبختانه حجم برگزاري مسابقات ما در دو سال اخير به حدي بوده كه براي برگزاري منظم آن‌ها با مشكل زمان مواجه بوده‌ايم. ما در سال جاري پيش از ۳۰ رويداد را برگزار كرده‌ايم كه البته با توجه به بارش‌هاي خوب برف در اوايل آذرماه توانستيم برخي از برنامه‌هاي خود را پيش از موعد برگزار كنيم.
وي با اشاره به اينكه كمك وزارت ورزش و كميته ملي المپيك در رشد و توسعه ورزش اسكي بسيار تاثيرگذار است، گفت: ما اگر بتوانيم تجهيزات اختصاصي ورزشكاران خود را با كمك اين دو متولي ورزش كشور آماده و دسترس ان‌ها قرار دهيم در آينده با رشد بسيار خوبي مواجه خواهيم بود. نكته ديگر ميزباني اين مسابقات اينكه ما طبق قانون فدراسيون جهاني بايد سالانه حداقل حضور در دو رويداد بين المللي را تجربه كنيم كه خوشبختانه با توجه به ميزباني مسابقات جوانان آسيا ‌مي‌توانيم حداقل ۵ حضور را در رويدادهاي بين المللي داشته باشيم.

ساوه شمشكي در پاسخ به سوالي كه چه كشورهايي در مسابقات قهرماني جوانان آسيا حضور خواهند داشت گفت: ما ۱۵ كشور را به اين مسابقه دعوت كرده بوديم كه از اين بين ۱۱ كشور از جمله تاجيكستان‌، ‌چين تايپه‌، ازبكستان‌، كره شمالي، مغلولستان‌، نپال، پاكستان‌، كره شمالي، قزاقستان، قرقيزستان و هندوستان براي حضور در اين مسابقات اعلام آمادگي كردند كه البته لبنان و چين هم با توجه به اينكه خود درخواست ميزباني اين مسابقات را داشتند و مورد موافقت فدراسيون جهاني قرار نگرفت تصميم به تحريم اين مسابقات گرفتند. هرچند كه ژاپن هم براي حضور در اين مسابقات به ما جوابي نداد.

وي قزاقستان و كره شمالي را دو تيم بسيار قدرتمند حاضر در اين مسابقات خواند و گفت: قزاقستان قهرمان دور گذشته مسابقات قهرماني آسياست كه با تيم كامل عازم كشورمان ‌مي‌شود ضمن آنكه كره شمالي از جمله تيم‌هاي خوب حاضر در اين مسابقات خواهد بود.

رييس فدراسيون اسكي در پاسخ به اين سوال كه چه رده‌اي را براي جوانان كشورمان در پايان اين مسابقات پيش بيني كرده‌ايد، گفت: قزاقستان كه در دوره قبل المپيك آسيا قهرمان شده بود، پيش از دو سال مستمرا ملي پوشان خود را در اردو قرار داد، اما ملي پوشان ما اين چنين وضعيتي براي اين مسابقات نداشتند. با اين حال من پيش بيني ‌مي‌كنم كه حداقل نايب قهرماني اين مسابقات را به خود اختصاص دهيم چرا كه اين را هدف خود مي‌دانيم.

وي در پايان در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا كه با توجه به قرار گرفتن تجهيزات ورزشي در ليست تحريم‌هاي كشورهاي غربي فدراسيون اسكي چگونه ادوات و تجهيزات مورد نياز پيست‌ها و ورزشكاران خود را تهيه ‌مي‌كند گفت: خوشبختانه ما سال گذشته و قبل از اينكه تجهيزات ورزشي نيز در ليست تحريم‌هاي غرب قرار بگيرد توانستيم بخش زيادي از نيازهاي خودرا از خارج كشور تهيه و در اختيار ورزشكاران خود قرار دهيم.

به گزارش ايلنا در اين نشست همچنين سولقاني مدير پيست ديزين و نيز رييس ستاد برگزاري رقابت‌هاي جوانان آسيا گفت: خوشحالم كه با رايزني‌هاي انجام شده ميزباني اين رقابت‌ها را گرفتيم. تمام برنامه‌ها و مسيرهاي مختلف براي برگزاري اين بازي پيش بيني شده است. با نظارت نماينده فدراسيون جهاني تمام مشكلات زير سازي و رو سازي پيست از جمله موارد ايمن سازي، استانداردسازي شيب و ... حل شده و ما آمادگي برگزاري مسابقات در اين پيست را داريم. بعد از اردوي اتريش ملي پوشان در ديزين مستقر شدند و تمام تيم‌هاي ما اكنون در آنجا هستند.

وي افزود: در آخرين جلسه‌اي كه اعضاي تيم ملي و سرمربي آن داشتم آمادگي آنها را 70 تا 80 درصد ديدم و آنها قول دادند كه با توجه به شرايط ميزباني ايران بتوانند مدال‌هاي خوبي بگيرند.

سولقاني در پاسخ به اين سوال كه چه برنامه اي براي حل مشكل گراني پيست ديزين داريد؟ گفت: در پيست ديزين براي اولين بار است كه ايمن سازي‌ها با استاندارد جهاني صورت گرفته است. بنده به عنوان كسي كه بيش از 13 سال در اسكي هستم و از قيمت‌هاي جهاني اطلاع دارم، به نظرم قيمت‌هاي ما پايين هم است و اين قيمت‌ها بايد براي ادامه بقا و توسعه اين ورزش وجود داشته باشد تا بتوانيم سرمايه گذار جذب كنيم، چرا كه هيچ انگيزه‌اي براي توسعه آن وجود ندارد. الان يك نفر مي تواند از هشت صبح تا پنج عصر با پرداخت 30 هزار توماني از كليه‌ي امكانات پيست، بالابرها ، استفاده از پيست اسكي و ... استفاده كند.

وي افزود: هزينه نگهداري اين پيست با وسعت 550 هكتار بسيار زياد است. كساني كه نخواهند از پيست اسكي استفاده كنند و فقط براي تفريح وارد مجموعه پيست شوند فقط 10 هزار تومان ورودي پرداخت مي كنند در حالي كه اين ارقام براي استفاده از يك استخر خوب با سونا و جكوزي فقط به مدت دو ساعت تقريبا برابري مي‌كند. هزينه خريد سوخت ما 10 برابر شده است و ساير هزينه‌ها هم بالا رفته است. ما حتي قابليت دو برابر كردن قيمت نسبت به سال گذشته را هم داشتيم، اما تنها كمتر از 20 درصد افزايش قيمت نسبت به سال گذشته داشتيم. متاسفانه مسئوليني كه بايد از ما حمايت مي كردند تاكنون اين كار را انجام نداده‌اند. در همه جاي دنيا برف مي‌آيد همه مسئولان كمك مي كنند و از اين اتفاق خوشحال هستند، اما اينجا برعكس است و وقتي برف مي‌آيد مشكلات فدراسيون سخت مي‌شود. اصلا محور شمشك به ديزين بسته مي شود و وقتي براي بازگشايي اين محور درخواست مي كنيم ، به خاطر بدسليقگي برخي از مسولان خطر سقوط بهمن را دليل مي‌آورند. وقتي رييس فدراسيون براي باز كردن مسير تلاش مي كند و به او مي گويند كه در اين كار دخالت نكن! تصور كنيد مابقي مسايل چگونه حل مي شود.

رقابت‌هاي اسكي قهرماني جوانان آسيا از دوم تا ششم اسفندماه جاري به ميزباني پيست بين المللي ديزين برگزار خواهد شد.

پايان پيام

يکشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن