تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805118180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش آمريكا به دستاوردهاي هسته‌يي جديد ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: واكنش آمريكا به دستاوردهاي هسته‌يي جديد ايران
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

در حالي‌كه پيش از اين آمريكا و هم‌پيمانانش ساخت صفحه سوخت از سوي ايران را غيرممكن مي‌دانستند و توانايي دانشمندان ايراني را زير سوال مي‌بردند، پس از اعلام خبر دستيابي ايران به اين فن‌آوري، آمريكا دستاوردهاي جديد هسته‌يي ايران را كم‌اهميت شمرد و گفت كه اين دستاوردها چندان جديد و قابل توجه نبودند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ويكتوريا نولند، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا روز چهارشنبه در يك كنفرانس خبري گفت كه واشنگتن انتظار دارد اطلاعات بيشتري درباره‌ي آن‌چه ايران روز چهارشنبه اعلام كرد از بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به دست آورد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، نولند مدعي شد كه در حالي كه تحريم‌هاي "بي‌سابقه" عليه ايران هم‌چنان در حال گسترش است، اين اقدام ايران فشار جامعه بين‌المللي و انزواي ديپلماتيك‌اش را به نمايش مي‌گذارد.

سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفت: من نمي‌توانم بيشتر از اين درباره انگيزه‌هاي ايران از برخي اقدامات مختلفش گمانه‌زني كنم، اما ديدگاه ما اين است كه اين مساله چندان جديد و قابل توجه نبود و به عقيده‌ي من مخاطبان اصلي آن مردم ايران بودند.

نولند در بخش ديگري از اظهاراتش تاييد كرد كه كاترين اشتون، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا پاسخي از سعيد جليلي،‌ مذاكره‌كننده هسته‌يي ارشد ايران به نامه‌اي كه اكتبر سال گذشته فرستاد دريافت كرده است، اقدامي كه غرب آن را پيش‌شرطي براي ازسرگيري مذاكرات با ايران درباره برنامه هسته‌يي‌اش اعلام كرده بود.

نولند گفت: ما در حال بررسي اين نامه هستيم. يك نسخه از آن را ديده‌ايم. براي ارزيابي محتواي آن در حال همكاري با شركايمان در 1+5 هستيم.

گروه موسوم به 1+5 كشورهاي عضو شوراي امنيت سازمان ملل متشكل از آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه و چين به‌علاوه آلمان هستند.

جي كارني، دبير مطبوعاتي كاخ سفيد نيز با اشاره به نامه جليلي به اشتون اعلام كرد: ما مشغول بررسي اين نامه هستيم. مقامات ايراني بايد به نامه ماه اكتبر پاسخ مي‌دادند و اين كار را كردند،‌ اما من دوست ندارم در حال حاضر درباره پاسخ‌شان قضاوتي انجام دهم.

كارني افزود: در صورتي كه ايران تصميم بگيرد رفتار سازنده‌اي را اتخاذ كند زمان و فضايي براي يك راه‌حل ديپلماتيك براي اين مساله وجود خواهد داشت.

لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا نيز در بيانيه‌اي جداگانه اظهارات مشابهي را بيان كرد و گفت: ما همواره تاكيد كرده‌ايم كه به نفع‌مان است براي از سرگيري مذاكرات با ايران تلاش كنيم، به شرطي كه چنين مذاكراتي سازنده باشند.

وزير دفاع آمريكا در ادامه گفت: ايران بايد به وظايف بين‌المللي‌اش عمل كند، به جامعه بين‌المللي بپيوندد و تعاملي صادقانه و سازنده داشته باشد تا يك راه‌حل ديپلماتيك حاصل شود.

پانتا گفت كه مقامات آمريكا درباره اين نامه با ديگر اعضاي گروه 1+5 (چين، فرانسه، روسيه، انگليس و آلمان ) گفت‌وگو مي‌كند تا درباره گام‌هاي بعدي تصميم بگيرند.

سعيد جليلي مذاكره كننده هسته‌يي ارشد ايران در نامه‌اش به كاترين اشتون رييس سياست‌خارجي اتحاديه اروپا، كه مورخ 14 فوريه است، نوشت: ما آمادگي‌مان را براي گفت‌وگو درباره طيفي از مسائل مختلف كه مي‌ تواند زمينه‌ساز همكاري‌هاي سازنده و آينده‌نگرانه باشد، اعلام مي‌كنيم.

نامه جليلي پاسخي به نامه ماه اكتبر اشتون بود كه در آن اشتون اعلام كرد اگر ايران آماده باشد "به طور جدي در گفت‌وگوهاي با معني شركت كند" و به نگراني‌ها درباره برنامه هسته‌يي‌اش پاسخ دهد قدرت‌هاي جهاني حاضرند در عرض چند هفته با ايران ملاقات كنند.

جليلي در نامه‌اش نوشت كه از اظهارات اشتون درباره احترام به حق ايران براي استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي استقبال مي‌كند و " شكي وجود ندارد كه با تعهد به اين رويكرد مذاكرات‌مان براي همكاري بر مبناي اصول گام به گام و عمل متقابل در زمينه برنامه هسته‌يي ايران مي‌تواند آغاز شود".

در بخش ديگري از نامه جليلي آمده است: يك رويكرد سازنده و مثبت در قبال ابتكارات جديد جمهوري اسلامي ايران در اين دوره از مذاكرات مي‌تواند دورنماي مثبتي براي مذاكرات‌مان به همراه داشته باشد. بنابراين من پيشنهاد مي‌دهم مذاكرات‌مان را از سر بگيريد تا گام‌هاي اساسي را براي همكاري پايدار در اولين فرصت در زمان و مكاني كه مورد توافق طرفين قرار داشته باشد برداريم.

انتهاي پيام

جمعه|ا|28|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن