تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805359084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طه طاهري خبرداد: راه‌اندازي مراكز ترك اعتياد ويژه دانش‌آموزان زير 18 سال در استان‌هاي آسيب‌خيز تعداد كمي از دانش‌آموزان معتادند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: طه طاهري خبرداد: راه‌اندازي مراكز ترك اعتياد ويژه دانش‌آموزان زير 18 سال در استان‌هاي آسيب‌خيز تعداد كمي از دانش‌آموزان معتادند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آسيب‌هاي اجتماعي

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از راه‌اندازي مراكز ترك اعتياد ويژه دانش‌آموزان زير 18 سال در استان‌هاي آسيب‌خيز خبر داد.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طه طاهري در حاشيه "نخستين جشنواره دانش‌آموزي نوجوان سالم" با اعلام راه‌اندازي مراكز ترك اعتياد دانش‌آموزان زير 18 سال با همكاري سمن‌ها در استان‌هاي آسيب‌خير، اظهار كرد: در اين مراكز فعاليت‌هاي آموزشي و درماني براي اين دانش‌آموزان پيگيري مي‌شود.

تعداد كمي از دانش‌آموزان معتاد هستند

وي افزود: طبيعي است، دانش‌آموزي كه معتاد و مصرف‌كننده است، نبايد در محيط آموزشي در كنار ديگر دانش‌آموزان قرار گيرد و بايد او را به محيطي هدايت كرد كه هم از مواهب آموزشي محروم نشود و هم درمان شده و به سلامت برسد.

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه عنوان كرد: پيش از اين صورت مساله پاك مي‌شد و دانش‌آموز معتاد از مدرسه اخراج شده و بيان مي‌شد در مدارس اعتياد وجود ندارد، اما امروز نگرش‌ها نسبت به اين مسير تغيير كرده است.

طاهري افزود: تعداد كمي از دانش‌آموزان در محيط‌هاي آموزشي تحت تاثير خانواده، دوستان ناباب و ولنگاري‌هاي اخلاقي و در اثر دور بودن از معنويت، دچار اعتياد مي‌شوند كه لازم است، درمان شوند.

"ترامادول" و "ريتالين" مخدر مصرفي غالب در ميان دانشجويان و "ترياك" يا "قرص‌هاي شيشه" مخدر مصرفي دانش‌آموزان است

رقم اعتياد در آموزش‌ و پرورش كمتر از 5 دهم درصد است

وي با بيان اينكه در 10 استان كشور ميزان اعتياد در آموزش و پرورش صفر است، گفت: در استان‌هاي آسيب‌خيري كه مدارس دچار دانش‌آموزان معتاد و در معرض آسيب هستند، كمپ‌هاي ويژه احداث مي‌شوند.

طاهري در ادامه تاكيد كرد: ميزان اعتياد در مدارس به نسبت جامعه بسيار پايين‌تر است و در حالي كه در جامعه ميزان شيوع اعتياد 2/2 درصد است، در آموزش‌ و پرورش اين رقم كمتر از 5 دهم درصد است.

وي در زمينه مواد مخدر مصرفي دانش‌آموزان گفت: مصرف مواد مخدر تابع مصرف خانواده است و در محيط‌هاي دانشجويي "ترامادول" و "ريتالين" مصرف قالب است، اما در دانش‌آموزان آن‌ها تابع مواد مخدر خانواده‌ها هستند كه اغلب ترياك يا قرص‌هاي شيشه است.

به گفته طاهري آمار مصرف مواد مخدر پرخطر مانند كراك و ديگر محرك‌ها در دانش‌آموزان بسيار پايين است.

مصرف سالانه 600 تن مواد مخدر در كشور

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش ديگري از سخنانش با بيان ايكه سالانه 600 تن مواد مخدر در كشور مصرف مي‌شود، عنوان كرد: ميزان كشف در كشور سالانه 900 تن است، ضمن اينكه 30 درصد از 9 هزار تن مواد مخدر توليدي در افغانستان توسط شبكه‌هاي بزرگ قاچاق مواد مخدر از ايران عبور مي‌كند كه اين رقم در برنامه چهارم توسعه به نقل از سازمان ملل متحد بالاي 50 درصد بوده است.

طاهري افزود: اقدامات موثر جمهوري اسلامي در انسداد و كنترل مرزها سبب كاهش ميزان ترانزيت مواد مخدر از كشور شده است.

قبول ندارم در كشور مشكل توزيع شربت ترياك وجود دارد

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با بيان اينكه قبول ندارم در كشور مشكل توزيع شربت ترياك وجود دارد، گفت: در حال حاضر فرآيند توزيع شربت ترياك انجام شده و بر اين امر نظارت مي‌شود و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي شربت ترياك را در مراكزي كه استانداردهاي لازم را دارند، توزيع مي‌كند و درمان به وسيله شربت ترياك به عنوان يك مدل درماني موثر در كشور پيگيري مي‌شود.

600هزار نفر تحت پوشش برنامه‌هاي درماني ترك اعتياد قرار دارند

طاهري در ادامه در پاسخ به اين سوال كه آيا از عملكرد وزارت بهداشت در زمينه درمان اعتياد راضي هستيد يا خير؟ عنوان كرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر به پنهان‌كاري يا دفاع بي‌مورد از ناتواني‌ها اعتقادي ندارد و كم‌كاري‌ها را عنوان مي‌كند. وزارت بهداشت در حال حاضر با برنامه پيش مي‌رود و 600 هزار نفر را تحت پوشش برنامه‌هاي درماني خود دارد و پروتكل‌هاي درماني را به صورت موثر ارجاع مي‌كند كه اين ميزان درمان اعتياد در دنيا سابقه ندارد.

وي افزود: پيش از اين وزارت آموزش و پرورش در زمينه پيشگيري از اعتياد كم‌كار بود كه اين موضوع امروز جبران شده است.

همه مشتريان حوزه اعتياد از آموزش و پرورش عبور مي‌كنند

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه مساله كمپ‌هاي غيرمجاز در كشور حل شده است، اظهار كرد: امروزه اكثر كمپ‌ها در حال رسيدن به استانداردهاي لازم هستند و با آن تعداد از كمپ‌هاي فاقد مجوز و غير استانداردي كه به رفتار غيرقانوني خود ادامه مي‌دهند، به شدت برخورد مي‌شود و اين كمپ‌ها پلمپ مي‌شوند.

طاهري در ادامه اظهار كرد: خانواده‌هايي كه فرزندان خود را به كمپ‌هاي غيرمجاز مي‌فرستند و در آنجا فرزندشان تحت كتك‌درماني يا ديگر روش‌هاي غيراستاندارد قرار مي‌گيرد و يا حتي جان خود را از دست مي‌دهند، خود مقصر هستند، زيرا در زمينه كمپ‌هاي مجاز شفاف‌سازي شده است.

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه براي نخستين‌بار پس از دو دهه آموزش و پرورش داراي يك برنامه منظم براي افزايش سطح مهارت دانش‌آموزان در برابر آسيب‌هاي اجتماعي شده است، گفت: در حوزه پيشگيري هدف عمده فعاليت‌ها با آموزش و پرورش است، زيرا همه مشتريان آينده در حوزه اعتياد از آموزش و پرورش عبور مي‌كنند و بايد پدافند مقابله با اعتياد از آموزش و پرورش شروع شود.

طاهري در ادامه با برشمردن دلايل ناكامي برنامه‌هاي پيشگيرانه در برنامه چهارم توسعه، تصريح كرد: نبود همگرايي ميان دستگاه‌ها، فقدان ساختار و گفتمان مناسب، برخي مقاومت‌هاي پيدا و پنهان و ترديد در برنامه‌هاي پيشگيرانه از دلايل عمده ناكامي‌ در برنامه چهارم توسعه بوده است.

وي در ادامه عنوان كرد: توجه به والدين، مهارت‌هاي زندگي، برنامه‌هاي مروج سلامت و توجه به برنامه‌هاي پيشگيرانه به صورت بومي از اقدامات اساسي آموزش و پرورش در سال نخست اجراي برنامه پنجم توسعه است.

وي افزود: در سال جاري 5/1 ميليون نفر از دانش‌آموزان، يك ميليون نفر از والدين دانش‌آموزان و 40 هزار مربي تحت آموزش‌هاي پيشگيرانه براي جلوگيري از اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي قرار گرفته‌اند و اين براي نخستين‌باري است كه در آموزش و پروش ساختاري منظم براي پيشگيري از اعتياد شكل مي‌گيرد.

طاهري در ادامه عنوان كرد: تا پيش از برنامه پنجم توسعه هيچ برنامه‌اي منظم و نقشه راهي براي پيشگيري از اعتياد وجود نداشت، اما در حال حاضر برنامه پنجم توسعه‌ جدي‌ترين برنامه در حوزه پيشگيري است.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن