تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804516786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناگفته ها و خاطرات دختر شهيد عماد مغنيه


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: ناگفته ها و خاطرات دختر شهيد عماد مغنيه
بسياري از دوستان و همكاران من نمي‌دانستند كه من دختر عماد مغنيه هستم و پس از شهادت پدر، توانستم اين مساله را آشكار كنم. آنها مرا مورد عتاب قرار مي‌دادند كه چرا به ايشان نگفته‌ام. در واقع ما تا پيش از شهادت پدرم يك زندگي تقريبا مخفيانه داشتيم.
دختر عماد مغنيه در گفتگويي اختصاصي با پايگاه خبري - تحليلي "اختصاصي" ديدگاه هايش را درباره پدر شهيدش، نگاه مردم ايران به حاج عماد، زندگي مخفيانه خانواده و خاطرات و ويژگيهاي شخصيتي شهيد مغنيه تشريح كرد.

* سالن هتل مملو از افرادي است كه براي شركت در كنفرانس به ايران آمده اند. هرچند نفري بر سر ميزي نشسته اند و با يكديگر صحبت مي كنند. انگار در اين فضا همديگر را پيدا كرده اند و حرف هاي بسياري براي گفتن دارند. در گوشه اي از سالن دو خانم مانتويي نشسته اند كه نوع لباس و چهره آنها نشان مي دهد كه لبناني هستند.

با دوستي كه قرار بود ديدار مرا با فاطمه مغنيه هماهنگ كند تماس گرفتم و متوجه شدم كه او سر ميز با آن نشسته و در حال صحبت است. همين كه جلو رفتم مرا به آن دو خانم جوان معرفي كرد و متقابلا گفت ايشان دختر حاج عماد و ديگري خواهر حاج عماد هستند.

در اولين برخورد با تبسمي كه داشت مرا ياد پدرش انداخت. هرچند كه مي خواستم با او بنشينم و ساعت ها از پدرش بشنوم. اما به دليل خستگي كه در چهره اش ديدم و نيز مهمتر از آن اطلاعات كم فاطمه از پدرش مرا بدان واداشت كه مصاحبه ام را كوتاه كنم. نكته جالب آن است كه اونيز در لابلاي حرف هايش گفت من نيز مي خواهم پدرم را بيشتر بشناسم. اين مسئله بيانگر آن بود كه اين شهيد حتي در خانه خود نيز كمتر شناخته شده بود.

گفتگوي ذيل حاصل مصاحبه مختصري با فاطمه مغنيه دختر حاج رضوان است. اميد دارم كه بتوانم در آينده اي نزديك از اين شهيد بزرگوار بيشتر بنويسم.

سلام عليكم، اول ورود شما به ايران را خير مقدم مي گويم و تقاضا دارم كه نظرتان را پيرامون ايران بفرماييد.

متشكر و ممنون، البته اين بار اول من نيست كه به ايران ميام به همين دليل نظرم پيرامون ايران مشخص است. من و هر لبناني علاقه خاصي به ايران دارد.

با اين وصف شما بايد فارسي بلد باشيد. با توجه به اينكه پدرتان نيز بلد بودند و خودتان چندين مرتبه ايران آمده ايد.

تاحدودي متوجه مي شوم اما نمي توانم صحبت كنم انشائ الله تلاش مي كنم در لبنان از طريق رايزني فرهنگي براي يادگيري زبان اقدام كنم.

فرزند چندم حاج عماد هستيد؟

اول و بعد از من 2 پسر و يك دختر است.

چندسال داريد؟

27 سال دارم و صاحب دو فرزند يكي پسر و ديگري دختر

چند وقت است كه ازدواج كرديد؟

حدود 11 سال است كه ازدواج كرده ام و فرزند اول من 11 سال سن دارد.

عماد مغنيه كه به تازگي متولد شد چه نسبتي با شما دارد؟

برادر زاده من يعني فرزند برادر بزرگتر است.

شهادت پدر شما چه تاثير برنوع روابطتان با دوستانتان داشت؟

بسياري از دوستان و همكاران من نمي‌دانستند كه من دختر عماد مغنيه هستم و پس از شهادت پدر، توانستم اين مساله را آشكار كنم. آنها مرا مورد عتاب قرار مي‌دادند كه چرا به ايشان نگفته‌ام. در واقع ما تا پيش از شهادت پدرم يك زندگي تقريبا مخفيانه داشتيم.

رابطه شما با شهيد چگونه بود آيا خاطره اي براي ما نقل مي كنيد؟

رابطه من با پدرم يك رابطه بيشتر دوستانه بود تا پدر و فرزندي، حتي در خيلي از مسايل جزئي نيز از او مشورت مي‌گرفتم. حاج عماد پدري مهربان و مسؤوليت پذير، در خانه، دوستي واقعي و خيرخواه براي من و استادي دلسوز براي فرزندانش بود. قبل از شهادتش من مشغول امتحانات علوم سياسي بودم. پدرم يك بار يكي از كتاب هاي درسي ام را خلاصه كرد و بعضي موارد را برايم تشريح و تفسير كرد. وقتي از او درباره يك موضوع سؤال مي‌كردم بسيار با حوصله برايم توضيح مي‌داد.

آيا از حاج عماد دسنوشته اي هم هست؟

بله زياد.البته بخش هايي كه مربوط به مسائل امنيتي و عمليات هاي حزب الله است در اختيار ما نبوده بلكه موارد مربوط به دلنوشته هاي ايشان موجود است.

خوب نظر شما پيرامون كنفرانس بيداري اسلامي و جوانان چيست؟

به طور قطع اين كنفرانس به دليل تركيب جمعيت از لحاظ كمي و كيفي و ميانگين سني در نوع خود بي نظيربود اميدوارم كه اين رويه ادامه پيدا كند و در عين حال نواقص طبيعي آن بهبود يابد ولي در كل كنفرانس بسيار مطلوبي بود.

خانم مغنيه! ما بيشتر با ابعاد مبارزاتي شخصيت حاج عماد مغنيه آشنا هستيم، با عنايت به اينكه اين روزها در آستانه فرارسيدن سالگرد شهادت مظلومانه اين سردار رشيد مقاومت هستيم، توضيحاتي درباره اخلاق و جايگاه ايشان در ميان اعضاي خانواده بفرماييد؟

يكي از ويژگي هاي بارزي كه در زندگي خانوادگي پدرم، حاج عماد مغنيه به چشم مي خورد، تواضع ايشان بود. ايشان با اعضاي خانواده بسيار مهربان بودند و هر وقتي كه در خانه بودند، ما احساس امنيت مي كرديم. البته اين برخورد تنها منحصر به افراد خانواده نمي شد، بلكه حتي كساني كه ايشان را نمي شناختند و از بيرون به خانه ما مي آمدند و با ايشان همنشين مي شدند، در برخورد با پدرم احساس غريبي نمي كردند چون محبت زيادي به آنها مي كرد. پدرم، شهيد مغنيه، در عين حال كه فردي مبارز بود، صفت تواضع در ايشان بسيار برجسته بود.

موج بيداري اسلامي اين روزها اكثر كشورهاي عربي – اسلامي را در برگرفته است، به نظر شما مقاومت جوانان لبناني و شهادت شهيد بزرگوار، حاج عماد مغنيه، چه تأثيري بر بيداري جوانان مسلمان در سراسر جهان اسلام داشته است؟

به نظرم شهادت حاج عماد مغنيه تأثير زيادي بر جوانان مسلمان در جهان اسلام داشته است. خون ايشان جريان بيداري اسلامي را به اينجا رسانده است. قطعاً مقاومت اسلامي در لبنان و فلسطين نقش بزرگي در بيداري اسلامي داشته است. شهادت پدرم، سبب آشنايي بيشتر جوانان مسلمان با مظلوميت خود و تشويق آنان به مبارزه با استبداد و ديكتاتوري در كشورهاي اسلامي گرديد و امروز ثمرات اين خون هاي مقاومت در لبنان و فلسطين را در سرتاسر جهان اسلام مشاهده مي كنيم.

خانم مغنيه! شما به عنوان فرزند يكي از شهداي سرافراز مقاومت اسلامي در لبنان، در كنفرانس جوانان و بيداري اسلامي شركت كرده ايد و در ديدار با مقام معظم رهبري، در محضر ايشان صحبت كرديد، لطفاً نظرتان را درباره اين كنفرانس و همچنين ديدار با ولي امر مسلمين جهان بفرماييد؟

به نظرم اين كنفرانس فرصت بسيار خوبي بود و من از شركت در اين كنفرانس بسيار خرسندم. ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامي، براي من يك ديدار بسيار معنوي و خوبي بود. اين ديدار نشاط و روحيه فوق العاده اي در من ايجاد كرد. مقام معظم رهبري همواره با بينش عميقي كه نسبت به مسائل جهان اسلام و بيداري اسلامي دارند، به همه روحيه مي دهند. هم بنده و هم ساير مهمانان از اين جلسه و بيانات ارزشمند ايشان خيلي استفاده كرديم. آن قدر از اين ديدار خوشحال هستم كه نمي توانم با كلمات آن را بيان كنم. جمهوري اسلامي ايران خانه ماست و ما همگي فدايي رهبر معظم انقلاب، حضرت آيت الله خامنه اي هستيم.

از احساس خودتان بعد از شهادت پدر و در شرايطي كه ايشان در كنار شما نيستند براي ما بفرماييد؟

بعد از شهادت پدر و در شرايطي كه پدر در ميان ما نيست، ما دلتنگ ايشان مي شويم زيرا بودنشان براي ما احساس امنيت به همراه داشت اما بعد از شهادتش نيز ما احساس مي كنيم كه خون ايشان به ما امنيت مي دهد. ما معتقديم كه پدرمان، حاج عماد مغنيه، براي دفاع از وطن و اسلام در مقابل رژيم صهيونيستي مبارزه كرده است و در راه مقاومت به شهادت رسيده است و به اينكه فرزندان اين چنين پدري هستيم، افتخار مي كنيم.

براي انتقال تفكرات و شخصيت اين شهيد بزرگوار برنامه خاصي نداريد؟

به دنبال آن هستيم كه كتابي پيرامون ايشان بنويسيم. اما اين مسئله بنا به دلايل متعدد دشوار است. در عين حال كه شخصيت ايشان ابعاد ناشناخته زياد دارد. موسسه اي فرهنگي نيز در همين راستا تاسيس شده است.

به عنوان آخرين سؤال، به نظر شما حاج عماد در ايران چقدر مورد توجه است؟

در ديدار هايي كه در اين چند سال داشتم به خصوص بعداز شهادت پدرم، علاقه مردم ايران به حزب الله و همچنين شخص حاج عماد به عينه ديده ام كه نمونه بارز آن پيام تسليت امام خامنه اي است. در اين كنفرانس نيز افراد زيادي را ديدم كه نسبت به پدر شهيدم ابراز لطف نموده اند. حتي از يكي دوستان حاضر در كنفرانس شنيدم كه بعد از شهادت حاج عماد بسياري از ايراني ها بر روي فرزندان خود پيشوند عماد و نام رضوان را گذاشته اند.

نظر شما:
------------

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن