تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815365717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاتمي در ياسوج:سپر كسي نيستمبحث ترورم را جدي نمي‌دانمبراي اجماع اصلاح‌طلبان حاضر به فداكاري هستم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: خاتمي در ياسوج:سپر كسي نيستمبحث ترورم را جدي نمي‌دانمبراي اجماع اصلاح‌طلبان حاضر به فداكاري هستم


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس دولت اصلاحات با بيان اينكه تفرقه در بين اصلاح‌طلبان امر مذمومي است، گفت: با بررسي كامل همه جهات پا به عرصه انتخابات نهادم و احساس كردم كه در اين عرصه مجالي براي تعارف وجود ندارد و با احترام به همه كانديداها مصمم به ماندن در عرصه انتخابات هستم.

به گزارش خبرنگار ايلنا، سيد محمد خاتمي كه در ادامه سفر خود به استان كهكيلويه ‌و بويراحمد در جمع رسانه‌هاي محلي اين استان سخن مي‌گفت در پاسخ به سوال خبرنگار هفته‌نامه آذرنگ در خصوص چگونگي نهادينه كردن انديشه اصلاح‌طلبي گفت: انديشه اصلاح‌طلبي امر تازه‌اي نيست و البته اين انديشه همواره مظلوم بوده است و اصلاح‌طلبي در عين پايبندي به موازين اصلي حاكميت معتقد است دنيا عوض شده و بايد همگام با آن پيش رفت.
وي با بيان اينكه انديشه اصلاح‌طلبي فراز و فرودهاي بسياري داشته است، مهمترين فراز آن را مشروطيت دانست و گفت: اگر ما مي‌گوييم اصلاح‌طلبيم به معناي تقويت پايه‌هاي جمهوري اسلامي است؛ يعني اسلامي كه با معيارهاي جمهوريت سازگار باشد و همچنين جمهوريتي كه همگام با معيارهاي اسلامي باشد و اين روح حركت اصلاح‌طلبي است.
رئيس بنياد باران با بيان اين‌كه اصلاح‌طلبي در عمق وجدان مردم وجود دارد، گفت: ما موفقيت و ناكامي‌هايي در دوره اصلاحات داشتيم ولي راه را گم نكرديم.
وي فوريت اصلي كشور را مساله اقتصادي دانست كه به گفته خاتمي در اين عرصه نياز به اقدامات جدي و فوري وجود دارد.
خاتمي تصريح كرد: در دوره من دو مساله وجود نداشت؛ يكي سياست‌هاي اصل 44 و ديگري درآمد سرشار نفتي و اگر اين دو مساله در دولت من وجود داشت مي‌توانم بگويم كه پيشرفت‌هاي موثري در عرصه‌هاي اقتصادي داشتيم.
وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار هفته‌نامه عصر خرد كه از خاتمي در خصوص اجماع در اصلاح‌طلبان و نيز حضور وي در عرصه انتخابات پرسيد؟ گفت: اين نگراني در جامعه وجود دارد كه بين اصلاح‌طلبان تفرقه وجود دارد كه البته اين نگراني بجايي است و تفرقه در بين اصلاح‌طلبان امر مذمومي است.
خاتمي تصريح كرد: من با بررسي كامل همه جهات به عرصه انتخابات پا نهادم و احساس كردم كه در اين عرصه مجالي براي تعارف وجود ندارد و با احترام به همه كانديداها مصمم به ماندن در اين عرصه هستم.
وي خاطرنشان كرد: هدفم اين است كه در نهايت به تفرقه آراء نرسيم و در اين بين هر كاري كه از دستم بر بيايد، انجام مي‌دهم و حتي اگر نياز باشد هزينه هم پرداخت مي‌كنم و حاضرم در اين خصوص فداكاري هم از خود نشان دهم و جريان اصلاحات به اجماع برسد و مطمئن باشيد كه با درايت و تدبيري كه در بين جريان اصلاحات وجود دارد، انشاء‌الله به اجماع خواهيم رسيد.
رئيس دولت اصلاحات در واكنش به سوال خبرنگاري كه از او پرسيد حضور شما در عرصه انتخابات به اين معناست كه مي‌خواهيد سپر كسي بشويد؟ گفت: من سپر كسي نيستم. البته دلم براي اصلاحات و كشور مي‌سوزد و هر راهي كه در اين مسير باشد، طي خواهم كرد و با جديت به عرصه انتخابات آمده‌ام و البته منعي هم وجود ندارد كه در جريان اصلاحات تريبون‌هاي‌ مختلفي وجود داشته باشد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار هفته‌نامه زاگرس كه از خاتمي در خصوص ردصلاحيت‌هاي صورت گرفته و نيز تغيير هويت وي سوال كرد، گفت: البته من براي به صحنه آمدن هيچ‌گاه تغيير هويت نداده و نمي‌دهم و البته اينكه انسان تكامل پيدا كند، امر خوبي است. هر چند برخي از دوستان اعتقاد داشتند براي حضور در عرصه انتخابات از برخي شعارهايي كه به آن اعتقاد داشتم تا حدودي كاسته شود و به شعارهاي مردم‌پسند روي بياورم كه البته اين موضوع به خاطر شرايط كشور است. ولي من به آن‌چيزي كه اعتقاد دارم ايستادگي مي‌كنم و از آن دست برنمي‌دارم.
خاتمي همچنين در خصوص بحث ردصلاحيت‌هاي صورت گرفته در انتخابات گذشته گفت: بهتر است عرصه براي حضور همه افراد فراهم شود و انتخابات آزادي برگزار شود و از اين رهگذر انتخابات پرشوري داشته باشيم.
وي با بيان اينكه در همه ادوار ممكن است اشتباهاتي صورت گيرد، گفت: اصلاح‌طلبان هم اشتباهات بزرگي داشته‌اند ولي برگزاري انتخابات سالم وظيفه همه است به خصوص اصلاح‌طلبان كه بايد در اين زمينه تلاش كنند.
رئيس دولت اصلاحات در واكنش به سوال خبرنگار سايت عصر دنا كه از وي در خصوص مباحثي كه در خصوص شبيه‌سازي ترور بي‌نظير‌ بوتو و نيز احتمال ردصلاحيت خود پرسيد، گفت: بحث ترور من را نبايد زياد جدي گرفت. من 30 سال زيادي زندگي كرده‌ام زيرا بعد از سال 59 كه ترورها از سوي منافقين زياد شده بود همه ما وقتي از خانه بيرون مي‌آمديم، خيلي انتظار نداشتيم كه برگرديم و من هم جزء‌ كساني بودم كه در ليست ترور قرار داشتم و بايد ترور مي‌شدم. بحثي هم كه در خصوص اين شبيه‌سازي صورت گرفت زياد جدي نمي‌دانم اگر هم اين امر صورت گرفت فداي سر شما!
خاتمي همچنين در خصوص بحث ردصلاحيت خود نيز گفت: در مقطع فعلي بعيد مي‌دانم چنين كاري صورت بگيرد و من از يك چيز متاسفم كه رفتاري كه شوراي نگهبان كرده است به گونه‌اي شده كه ردصلاحيت ديگر يك نقطه‌ضعف به شمار نمي‌آيد زيرا در نظام جمهوري اسلامي ردصلاحيت‌ها بايد يك نقطه ضعف به حساب آيد ولي آنقدر انسان‌هاي خوب و مومن ردصلاحيت شده‌اند كه ديگر اعتبار اين موضوع بي‌اهميت شده است هر چند محروميت‌هايي را براي افراد پديد مي‌آورد ولي بايد تلاش كرد نيروهاي خوب از صحنه خارج نشوند و اميدوارم كه شوراي نگهبان و مسوولان به گونه‌اي عمل كنند كه ردصلاحيت‌ها واقعا نقطه ضعف باشد.
خاتمي همچنين در پايان در خصوص شعار عدالت گفت: معناي عدالت گسترده‌تر از عدالت اقتصادي است و نبايد عدالت را منحصر به بحث اقتصادي كرد.
وي با بيان اينكه عدالت شعار مهم پيامبر و همچنين انقلاب ايران بود، گفت: هر حرفي كه از فردي گرفته شود، ظلمي در حق اوست و اگر حق تعيين سرنوشت از انسان‌ها گرفته شود، ظلمي مضاعف است و عدالت هم در عرصه سياسي و هم در عرصه علمي و نيز در عرصه اقتصادي وجود دارد.
خاتمي تاكيد كرد: شعار عدالت نبايد به قيمت تحقير انسان‌ها تمام شود.
پايان‌پيام

كد خبر: 478175

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن