تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821195768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مهر/ماجراي انتخاب رئيس هيئت فوتبال اردبيل/ دخالتها تكذيب شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر/ماجراي انتخاب رئيس هيئت فوتبال اردبيل/ دخالتها تكذيب شد
ماجراي انتخاب رئيس هيئت فوتبال اردبيل/ دخالتها تكذيب شد
اردبيل - خبرگزاري مهر: در پي افزايش شائبه هاي مربوط به دخالت سازمان ورزش و جوانان استان اردبيل در انتخاب رئيس هيئت فوتبال استان، مدير كل اسبق اين سازمان با رد اين شبهه ها از عدم دخالت آشكار و نهان دستگاه ورزش و جوانان در انتخابات هيئت فوتبال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود گذشت چند ماه از انتخابات هيئت فوتبال استان اردبيل و فعاليت آن و نيز اعلام چندباره بي طرفي مديران سازمان ورزش و جوانان استان در اين انتخابات، همچنان اين پرونده براي بسياري از فوتبال دوستان و علاقمندان و به ويژه مخالفان انتخابات برگزار شده باز بوده و هر از چند گاهي شايعات مختلفي در جامعه ورزش فوتبال استان به گوش مي رسد كه بعضا نگران كننده است.

مديركل اسبق تربيت بدني (سازمان ورزش و جوانان) استان اردبيل كه در زمان برگزاري انتخابات هيئت فوتبال رياست ورزش استان را برعهده داشت و در اين مدت با بيشترين انتقادات از سوي مخالفان روبرو بود، تاكنون بارها به عدم دخالت اين نهاد و يا دخالت شخصي در انتخابات برگزار شده تاكيد و هرگونه شائبه و دست داشتن در نحوه انتخاب رئيس هيئت فوتبال اردبيل را تكذيب و رد كرده است.

توفيق كابلي كه با حرف و حديثهاي بسياري صندلي ورزش استان را واگذار كرد، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اينكه افراد يا نامزدي بگويد تربيت بدني در انتخابات هيئت فوتبال دخالت داشت كمال بي انصافي است، چرا كه حتي يكي از نامزدهاي انتخاباتي در مجمع انتخاباتي اين هيئت صراحتا از عدم دخالت تربيت بدني در اين انتخابات سخن گفت.

وي با تاكيد بر اينكه تربيت بدني هيچگونه دخالتي در انتخابات رئيس اين هيئت نداشته است، اضافه كرد: هيچ فردي نمي تواند بگويد كه از دفتر رياست تربيت بدني يا معاونان تربيت بدني براي رياست هيئت فوتبال فرد خاصي را در نظر داشتند.

مديركل اسبق تربيت بدني استان اردبيل با انتقاد از اظهارات برخي نامزدهاي انتخابات رياست هيئت فوتبال مبني بر دخالت تربيت بدني افزود: برخي از نامزدهاي رياست هيئت فوتبال بعد از برگزاري انتخابات از حمايت تربيت بدني از فرد خاصي سخن گفته و صحت انتخابات را زير سوال بردند و از داشتن راي لازم براي انتخاب رياست هيئت فوتبال حرفهايي زده اند كه بايد از اين افراد پرسيد كه آيا اين تعداد آرا را به صورت مستدل مي دانسته اند يا فقط حدس مي زنند.

وي تصريح كرد: اگر مطمئن بودند كه تعداد آراي لازم را دارند و افرادي به او راي مي دهند بايد از اين افراد پرس و جو كنند كه چرا به وي راي نداده اند و چه كساني آنها را مجبور به راي دادن به فرد ديگري كرده است.

كابلي يكي از بحثهاي رايج در انتخابات را رايزني و لابي دانست و يادآور شد: برخي از نامزدهاي انتخابات اين هيئت به صورت گسترده رايزني كرده و تعداد آراي خود را بالا برده اند حتي شنيده مي شود يكي از نامزدهاي انتخاباتي به نمايندگان مجلس هم روي آورده و به منزل شخصي رياست هيئتهاي شهرستانها رفته و رايزنيهايي كرده كه حق مسلم هر فردي است، اما اگر فردي ثابت كند كه از دفتر رياست تربيت بدني يا معاونان اين اداره در زمان انتخابات هيئت فوتبال رايزني يا فشارهايي صورت گرفته آماده پاسخگويي هستيم.

وي با بيان اينكه تربيت بدني هيچگونه دخالتي در انتخاب افراد صاحب راي نداشت، افزود: در اساسنامه قبلي هيئت فوتبال ورزشكاران، مربيان و داوراني را كه حق راي داشتند تربيت بدني انتخاب مي كرد، اما در اساسنامه جديد فدراسيون فوتبال گلزن ليگ، مربي تيم قهرمان ليگ استاني و روساي هيئت فوتبال شهرستانها عضو مجمع انتخاباتي هيئت فوتبال هستند و تربيت بدني نمي توانست در چيدمان اين افراد دخالت داشته باشد.

هيئت فوتبال اولويت تربيت بدني نبود

مدير كل سابق تربيت بدني استان با اشاره به بررسي دقيق اعضا مجمع انتخاباتي متذكر شد: دو هفته مانده به انتخابات هيئت فوتبال جلسه اي با حضور مدير كل تربيت بدني، دبير هيئت و معاون ورزشي تربيت بدني برگزار و اعضا مجمع به صورت دقيق مورد بررسي قرار گرفت و پيشنهاد داديم اسامي اعضا مجمع انتخاباتي همراه با شماره تماسهاي اين افراد در تابلو اعلانات هيئت فوتبال نصب شود تا اطلاع رساني از طرف هيئت فوتبال و تربيت بدني به صورت كامل انجام شود و شائبه اي مبني بر اعلام اسامي اعضا مجمع انتخاباتي به نامزد خاصي به وجود نيايد و نامزدها بتوانند در صورت صلاحديد رايزني انتخاباتي خود را انجام دهند.

وي با بيان اينكه هيچ فردي اولويتي براي تربيت بدني نداشت، تصريح كرد: سه نامزد رياست هيئت فوتبال كه يكي از پيشكسوتان فوتبال استان و يكي ديگر رئيس هيئت ورزشي موفق بود، براي اداره تربيت بدني قابل احترام بودند و تربيت بدني نظر خاصي به هيچ كدام نداشت و فقط رئيس تربيت بدني يك راي داشت كه آن را بر اساس دانسته هاي خود به يكي از نامزدها دادم.

كابلي، كار كردن در هيئتهاي ورزشي را كمك به تربيت بدني دانست و گفت: وقتي فردي بدون دريافت حقوق و براي كمك به ورزش استان اعلام آمادگي مي كند در حقيقت تربيت بدني را براي برنامه ريزي ورزشي ياري داده و هر سه نامزد انتخاباتي فعال بوده و برنامه هاي خود را قبل از انتخابات ارائه داده بودند و بر اساس برنامه هاي خود راي آوردند.

مشكلي با رئيس سابق هيئت فوتبال نداشتم

وي در عين حال هرگونه اختلاف با رئيس سابق هيئت فوتبال استان را تكذيب كرد و افزود: رئيس سابق هيئت فوتبال تا آخرين لحظه با اداره تربيت بدني در تعامل بود و هيچگونه اختلافي با مجموعه تربيت بدني نداشت.

كابلي با بيان اينكه هيئت فوتبال هيئت سنگين با فعاليتهاي گسترده است، تاكيد كرد: هيئت فوتبال نيازمند بودجه، امكانات و نفرات زيادي دارد و وقتي كه بودجه اين هيئت كم باشد كار كردن سخت مي شود.

وي با اشاره به تلاش فدراسيون فوتبال و اداره تربيت بدني براي منصرف كردن فرهنگ رحيمي رئيس سابق اين هيئت از استعفا متذكر شد: رحيمي به خاطر سلايق شخصي استعفا داد و تلاش اداره كل براي منصرف كردن وي راه به جايي نبرد و طبق قوانين دبير هيئت فوتبال عهده دار كارهاي اجرايي هيئت شد.

زمين چمن طبيعي را نمي توان در اختيار تيمها گذاشت

كابلي همچنين در پاسخ به انتقادات صورت گرفته در مورد عدم استفاده تيمها از زمين چمن طبيعي در زمان مديريت وي با بيان اينكه در شهر اردبيل فقط يك زمين چمن طبيعي وجود دارد كه آن را هم نمي توان در اختيار تيمها گذاشت، اظهار داشت: در اين شهرستان تيمهاي زيادي در رده هاي مختلف سني وجود دارند كه اگر قرار باشد به هر كدام از اين تيمهاي نوجوانان، جوانان و ليگهاي دسته پايين وقت معيني براي استفاده از چمن طبيعي ورزشگاه تختي داده شود اين چمن در عرض كمتر از چند ماه از بين رفته و براي تيمهايي كه در اردبيل اردو مي زنند هيچ چمن طبيعي وجود نخواهد داشت.

وي با بيان اينكه علاوه بر اين استاديوم تختي اردبيل در اختيار تيمهاي ليگ كشوري استان قرار مي گيرد، افزود: تمرين تيمها در ورزشگاه 20 هزار نفري علي دايي متمركز شده و از صبح تا عصر در اين ورزشگاه تمرين و بازي وجود دارد و همه بازيهاي ليگ استاني و زير گروه استاني در اين ورزشگاه انجام مي شود اما تيمهايي كه در ليگهاي كشوري بازي مي كنند هر وقت خواسته باشند زمين چمن طبيعي تختي در اختيارشان گذاشته مي شود.

اردبيل نبايد امتياز تيم فوتبال ليگ برتري بگيرد

مدير كل سابق تربيت بدني استان در پاسخ به اين سئوال كه چرا در زمان مديريت وي بارها درخواست اخذ امتياز تيمهاي فوتبال به استان مطرح شد در حالي كه تيمهاي استاني همانند تيم فوتسال سايپاي اردبيل كه در ليگ يك كشوري بازي مي كرد و تيم فوتبال بانوان ذوب آهن كه در ليگ برتر توپ مي زد به دليل عدم حمايتهاي لازم سقوط كردند يا منحل شدند، گفت: مديران تربيت بدني آرزوي داشتن تيمهاي ليگ برتري را مي كردند اما شخصا معتقدم كه نبايد امتيازي به استان گرفته شود.

تيم فوتسال بانوان اردبيلي قبل از انحلال

وي با بيان اينكه اعتقاد داريم كه بايد از تيمهاي استاني حمايت شوند تا اين تيمها بتوانند با قدرت به ليگهاي برتز كشوري صعود كنند، تصريح كرد: اما اين درخواستها در حقيقت درخواستهاي فوتبال دوستان استان بود كه به صورت متعدد از تربيت بدني مي خواستند امتيازي براي استان بگيرند و من به رغم مخالفت با اين روش، منتقل دهنده اين پيامها بودم.

كابلي در حالي اين اظهارات را بيان مي كند كه در زمان رياست وي بر مجموعه ورزش استان تيمهاي فوتسال سايپاي اردبيل در ليگ يك كشوري و تيم فوتبال بانوان ذوب آهن در ليگ برتر كشور به دليل عدم حمايت لازم مسئولان و مديران به دسته هاي پايين سقوط و سپس منحل شدند.

وي با اشاره به حمايت استان آذربايجان شرقي از تيمهاي خود عنوان كرد: اگر به تيمهاي اين استان نگاه كنيم، متوجه مي شويم كه اين استان حتي در موقع سقوط تيمهايش به دسته هاي پايين تر به فكر امتياز گرفتن نيفتاده و با حمايت از تيمهاي خود بعد از 10 سال دوباره تيم تراكتور سازي اين استان را به ليگ برتر فرستاده و در همه بازيهايش حداقل 70 هزار تماشاگر را به ورزشگاه مي كشاند در حالي كه ديگر استانهايي كه امتياز تيمها را گرفته اند هرگز نمي توانند اين تعداد تماشاگر را به ورزشگاه بياورند و اين به دليل احساس غربت ورزش دوستان و تماشاگران استان با اين تيمهاست.

بخش خصوصي اردبيل توانايي تيمداري ندارد

وي خواستار حمايت نهادها و ارگانها از تيم شهرداري اردبيل شد و گفت: به سبب عدم وجود تيمهاي پايه قوي در ليگهاي استاني به نظر من اگر نهاد يا سازماني بخواهد از فوتبال استان حمايت كند بايد از تيم شهرداري اردبيل حمايت به عمل آورد تا اين تيم بتواند به ليگهاي بالاتر صعود كند.

كابلي با بيان اينكه در زمان مديريت خود همراه با معاونان چندين بار با مديران كارخانجات خصوصي براي سرمايه گزاري در ورزش بويژه فوتبال جلساتي برگزار كرده است، يادآور شد: اگر بخش خصوصي اردبيل نمي تواند به تنهايي در عرصه ورزش تيمداري كنند مي تواند همانند ساير استانها به صورت دسته جمعي از يك تيم ورزشي حمايت كنند تا اين تيم حرفهايي براي گفتن داشته باشد.

براي تيم چرم مغان سنگ اندازي نشد

وي همچنين با تكذيب سنگ اندازي تربيت بدني استان براي تيمداري شركت چرم مغان تصريح كرد: شركت چرم مغان ادعا مي

كرد كه امتياز تيم دسته اولي فوتسال را گرفته اما با مكاتبات صورت گرفته با فدراسيون فوتبال و هيئت فوتبال استان تهران مشخص شد كه اين شركت امتياز تيم را براي استان نگرفته و تنها مي خواهد بازيهاي اين تيم را در اردبيل برگزار كند.

مدير كل سابق تربيت بدني استان اردبيل با تاييد ضمني تعيين سرپرست توسط تربيت بدني براي تيم چرم مغان اضافه كرد: اداره تربيت بدني براي تيم شركت چرم مغان سرپرست تعيين كرده بود كه اين شركت با سرپرست منصوب شده اختلاف پيدا كرد و اين منجر به تغيير سرپرست شد اما در مجموع تيم چرم مغان حاضر به ادامه كار نشد و اين هيچ ربطي به تربيت بدني نداشت.

...........................

گزارش از محمد ميرزايي ناطق و توحيد مهدوي

عكس از وحيد مقدم

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن