تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820567245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بودجه ۹۱، ۵۱۰ هزار ميليارد تومان/كنايه احمدي​نژاد به مجلس: دو شيفته كار كنيد و بودجه را تا پايان سال به دولت ارائه دهيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: بودجه ۹۱، ۵۱۰ هزار ميليارد تومان/كنايه احمدي​نژاد به مجلس: دو شيفته كار كنيد و بودجه را تا پايان سال به دولت ارائه دهيد
دولت - هرچه رئيس​مجلس احترام دولتمردان را در ارائه با تاخير لايحه بودجه حفظ كرد، رئيس جمهور در عوض از مجلسيان خواست تا با دوشيفته كار كردن اين لايحه را تا پايان سال تصويب كنند.


به گزارش خبرآنلاين، رئيس جمهور همچون گذشته با لحني توام با مزاح، نمايندگان را مخاطب قرار داد و گفت: شما روزي 5-6 ساعت وقت و تحمل داريد كه فريادهاي آقاي كواكبيان را گوش دهيد، خب همين قدر كار كنيد و بودجه را قبل از انتهاي سال به ما بدهيد!

احمدي نژاد كه با انتقادات نمايندگان هنگام ارائه لايحه روبرو شده بود مبني بر اينكه مجلس، زمان لازم براي بررسي اين لايحه را ندارد، گفت: آيين نامه را خودتان نوشته ايد و مي​توانيد زمان بندي​اش را كمتر كنيد.ما كه تحملش را نداريم كه 5-6 ساعت اينجا بنشينيم و حرف بشنويم، بايد برويم كار كنيم، شما كه اين حوصله را داريد، دو شيفت كار كنيد و اين لايحه را تا پايان سال تصويب كنيد.

اين اظهارات وي با فريادهاي اعتراضي برخي نمايندگان مواجه شد ولي احمدي نژاد در حاليكه تريبون را ترك مي كرد، با خنده گفت: لايحه بودجه بسيار شفاف است و بررسي آن وقت زيادي نمي گيرد. زودتر تصويبش كنيد.

گفتني است سقف لايحه وبدجه 91، 510 هزار ميليارد تومان است. در حالي كه لايحه بودجه 90، با سقف 538 هزار ميليارد تومان ارائه شده بود و اين گوياي كاهش سقف بودجه سال بعد است.

بخش دوم سخنان رئيس​جمهور در ارائه لايحه بودجه 91 را در ادامه بخوانيد:

· افزايش بهره وري و كاهش وابستگي به نفت در لايحه بودجه ديده شده است.

· توجه ويژه به عمران شهرهاي روستايي، توانمندي هاي دفاعي كشور، كارآمد سازي نظام آموزشي، تلاش براي ضابطه مندي بودجه شركت هاي دولتي و ... در لايحه بودجه لحاظ شده است.

· اعتماد به توان مردم نيز در بودجه افزايش يافته است. دولت عزم خود را جزم كرده تا با همكاري مردم و هماهنگي قوا، به سمت رفع تبعيض و بي عدالتي و به سمت اجراي كامل سند چشم انداز پيش برود.

· اجراي سياست​هاي اصل 44، قانون گمرك، قانون هدفمند سازي و ... نشان مي​دهد كه دولت به دور از حاشيه سازي​ها به دنبال اجراي قوانين است.

· لايحه بودجه از دو بخش بودجه شركت​هاي دولتي و بودجه عمومي دولت تشكيل شده است كه نزديك به 510 هزار ميليارد تومان است. 410 هزار ميليارد تومان آن، مربوط به شركت​هاي دولتي است. بودجه دولت، 5.6 درصد كاهش يافته و بودجه شركت​هاي دولتي افزايش يافته تا خدمات افزايش يابد.

· مجموع سرمايه گذاري​هاي دولتي در سال بعد 136 هزار ميليارد تومان پيش بيني شده كه 20 درصد افزايش نسبت به امسال دارد.

· براي كاهش وابستگي دولت به درآمدهاي نفتي ترتيباتي يافته ايم و درآمدهاي مالياتي 20 درصد افزايش و درآمدهاي غير نفتي ديگر 80 درصد افزايش خواهد يافت.

· نسبت درامدهاي دولت نسبت به توليد ناخالص ملي 7.5 درصد افزايش يافته است.

· رشد اعتبارات هزينه​اي در لايحه بودجه 91 بدون اعتبارات هدفمندي 12.8 درصد است. اما رشد اعتبارات عمراني كشور و سرمايه گذاري در زيرساخت​ها 39.4 درصد پيش بيني شده است.

· يارانه​هاي كشاورزي و توليد، كمك به تامين هزينه​هاي تحمل ناپذير درمان، كمك به تربيت نيروي انساني متخصص مورد نياز نيز در لايحه بودجه پيش بيني شده است.

· در بخش هزينه​هاي جاري، دولت پيش بيني​هاي خوبي انجام داده است كه اميدواريم با تصميم مجلس عملياتي شود. اعتبارات هزينه​اي را كمتر از رشد تورم، افزوده​ايم.

· 303 ميليارد تومان به اعتبارات دستگاه​هاي فرهنگي افزوده​ايم. به صندوق​هاي بازنشستگي 730 و 1100 ميليارد تومان علاوه بر افزايش متعارف، بودجه داده​ايم. براي كارهاي آموزشي و تحقيقاتي 815 هزار ميليارد تومان علاوه بر افزايش متعارف به وزارت علوم پول داده​ايم. 4630 ميليارد تومان هم به بودجه دفاعي اضافه كرده​ايم.

· 24 ميليارد تومان براي جذب هيات علمي جديد بودجه گذاشته​ايم.

· 156 ميليارد تومان هم علاوه بر افزايش متعارف به بودجه قوه قضاييه داده​ايم كه پارتي بازي آقاي عزيزي است!

· براي اعتبارات استاني 193 ميليارد تومان بودجه گذاشته​ايم.

· علاوه بر اعتبارات منظور شده براي حل مشكل مسكن 240 ميليارد تومان در نظر گرفته ايم. 165 ميليارد تومان هم براي ايجاد زيرساخت مسكن و 170 ميليارد براي جبران يارانه مسكن قائل شده​ايم.

· افزايش سهم اعتبارات عمراني از ويژگي​هاي لايحه بودجه 91 است كه 8430 ميليارد تومان پيش بيني شده و 42 درصد افزايش دارد.

· براي تمركز زدايي و افزايش اختيارات استاني،1103 طرح قائل شديم و اعتبار 2753 ميليارد تومان قرار داده​ايم.

· رشد بودجه شركت​هاي دولتي 11.7 درصد است كه از 440 به 434 شركت كاهش يافته​ است. يكي از سياست​هاي مهم در سال 91، منظور نكردن كمك زيان براي شركت​هاي دولتي است. در مجموع 920 ميليارد تومان به شركت​هاي دولتي اعم از صداوسيما، خبرگزاري و سازمان حمايت از مصرف كنندگان و .. مي رسد.

· جهت گيري دولت بيشتر به سمت كار و تلاش است.

· اگرچه ما لايحه بودجه 90 را يك روز پس از تصويب قانون برنامه پنجم به مجلس داديم اما لايحه بودجه را سه ماه بعد تصويب كرديد.

· مي​دانم كه الان ذهن نمايندگان مشغول است اما اگر بتوانيد لايحه را امسال بدهيد بهتر است.

· ما تحت هر شرايطي در كنار ملتيم و و در خدمت آرمان​هاي ايران و پيشبرد امور كشوريم و هيچ فرصتي را براي ساختن از دست نخواهيم داد.

· از نمايندگان متشكرم كه علي​رغم مشغله​هاي مضاعف اين ماه​ها، همت كنند و بودجه را به سرعت رسيدگي كنند.

· از ملت بزرگ ايران متشكرم كه در سختي و آسايش خادمان خود را تنها نگذشاته​اند و همكاري دلسوزانه و عاشقانه با دولت داشتند.

بخش اول سخنان رئيس جمهور در ارائه لايحه بودجه 91 را اينجا بخوانيد.

/2929

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن