تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816602695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت ملي گاز : پيشنهادي براي قيمت گاز در فاز دوم هدفمندي نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مديرعامل شركت ملي گاز : پيشنهادي براي قيمت گاز در فاز دوم هدفمندي نداريم
بر اساس قرارداد گازي با تركيه، روزانه ۳۰ ميليون مترمكعب گاز به اين كشور صادر مي‌شود/مشتركان خانگي بهترين مشتريان و بخش نيروگاه‌ها بد‌ترين مشتريان بخش گاز هستند كه در دريافت حق گاز نيروگاه‌ها با چالش‌هاي جدي مواجه هستيم
ايلنا: مديرعامل شركت ملي گاز ايران گفت: ميزان افزايش قيمت گاز در هدفمندي يارانه‌ها دست شركت ملي گاز و يا وزارت نفت نيست و بايد خود سازمان هدفمندي در مورد آن تصميمي بگيرد البته شركت ملي گاز پيشنهادي در اين زمينه ارائه نكرده است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، جواد اوجي در نشست خبري خود با اشاره به ورود ۱ ميليون و ۳۱۰ هزار مشترك جديد به شبكه گازرساني كشور افزود: در بخش صادرات گاز به ركورد ۷. ۶ ميليارد مترمكعب رسيديم كه نسبت به سال گذشته ۱. ۵ درصد رشد را نشان مي‌دهد.

وي همچنين به ابتكار عمليات در پالايشگاه‌هاي فاز ۴ و ۵ پارس جنوبي، پالايشگاه بيد بلند و پالايشگاه فجر جم اشاره كرد و گفت: با اين عمليات ۳۲ ميليون مترمكعب به حجم فرآورش كشور اضافه مي‌شود.

به گفته وي مصرف گاز با توجه به اضافه شدن ۱ ميليون و ۳۰۰ هزار مشترك جديد هيچ افزايشي نداشته و البته كاهش مصرفي معادل ۲۵ ميليون مترمكعب يعني معادل يك فاز پارس جنوبي صورت گرفت.

وي در خصوص قبوض پاييز مشتركان گاز تصريح كرد: ۸۰ درصد مشتركان در بخش خانگي صورت حسابي معادل كمتر از ۲۵ هزار تومان پرداخت كردند كه عمده اين مشتركان يعني ۶۳ درصد آن‌ها قبوض سبز، ۳۱ درصد در منطقه زرد و ۶ درصد در منطقه قرمز قرار داشتند.

اوجي در خصوص نتايج اجراي قانون هدفمندي در بخش گازرساني در كشور گفت: ۲۵ ميليون مترمكعب صرفه جويي در بخش گاز بايد به ۵۰ميليون مترمكعب برسد.

مديرعامل شركت ملي گاز ميزان واردات گاز در سال جاري را ۹ ميليارد مترمكعب اعلام كرد و افزود: اين ميزان واردات نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد نشان مي‌دهد كه بيشتر تجارت در بخش گاز مدنظر بوده است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر نبود گازرساني در آبادان و خرمشهر گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد روستاهاي اين دوشهر گازرساني شده‌اند اما با توجه به گرمسير بودن اين مناطق، استقبالي از سوي مشتركان براي گازرساني ديده نشده است.

وي همچنين به تصميم دولت براي تقبل كردن بخشي از هزينه‌هاي لوله كشي گاز اشاره كرد و گفت: براي ترغيب مشتركان آبادان و خرمشهر، دولت قبول كرد بخشي از هزينه لوله كشي گاز را خود به صورت وام به مشتركان اختصاص دهد.

اوجي با اشاره به عرضه گاز طبيعي در بورس گفت: هنوز اين طرح به طور جدي دنبال نشده و كار‌شناسان اين شركت بر روي تحقيق در خصوص اين موضوع هستند.

وي ميزان درآمد شركت ملي گاز در هدفمندي يارانه‌ها را به ازاي هر متر معكب گاز، ۱۸ تومان دانست و گفت: در مجموع ۸ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان در آمد شركت ملي گاز از محل درآمد هدفمندي يارانه‌ها و افزايش تعرفه گاز است كه بسته به واريزي درآمد هدفمندي به خزانه، پرداخت مي‌شود كه البته دولت محل‌هاي ديگري را نيز براي درآمد شركت ملي گاز درنظر گرفته است.

اوجي با اشاره به رشد ۱۰ درصدي پرداخت قبوض از سوي مردم در خصوص قرارداد فروش گاز به تركيه گفت: بر اساس قرارداد گازي با تركيه، روزانه ۳۰ ميليون مترمكعب گاز به اين كشور صادر مي‌شود كه براساس متن قرارداد در دوره‌هاي مختلفي مي‌توان قرارداد فوق را ارزيابي و يا درميزان قيمت گاز ذكر شده تجديد نظركرد.

وي با اشاره به وجود پاكستان به عنوان داور در قرارداد صادرات گاز ايران به تركيه گفت: با توجه به بي‌نظمي‌هاي جهاني در قيمت گاز و معادل نبودن آن با قيمت نفت، از جمله مواردي كه حتي در اوپك گازي نيز پيگيري مي‌شود، متعادل كردن قيمت نفت است و ميزان قيمت گاز در اين قرارداد نيز بر اساس توافقات قبلي مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.

اوجي در خصوص گازرساني به مسكن مهر گفت: يكي از بخش‌هاي خدماتي كه در مسكن مهر فعال است، گازرساني است كه از همه بخش‌هاي خدماتي ديگر فعال‌تر عمل كرده است.

وي ادامه داد: در حوزه گازرساني به مسكن مهر استان تهران گازرساني به مناطق پرديس، پرند و هشتگرد كامل شده كه در مجموع و بر اساس برنامه تا پايان سال ۸۰۰ هزار واحد مسكوني در بخش مسكن مهر گازرساني مي‌شود.

مديرعامل شركت ملي گاز در خصوص آخرين وضعيت بيدبلند ۲ گفت: اين پرو‍ژه پيشرفت ۲۲ درصدي داشته كه روزانه ۵۴ ميليون مترمكعب گاز را فرآورش كرده كه تا سال گذشته به دليل كندي در تامين تجهيزات قدري كند‌تر پيش رفت اما در حال حاضر با مشاركت بانك صادرات رشد بهتري پيدا كرده است.

وي توضيح داد: شركتي به نام انرژي سپهر تشكيل شد كه شركت ملي گاز با سهم ۲۰ درصد و بانك صادرات با سهم ۸۰ درصدي در آن، فعاليت بيشتر در اين پروژه آغاز شد.

وي ادامه داد: تا امروز بيش از ۸۵ ميليارد تومان پول از سوي بانك صادرات در كنار پرداخت LC ۱۱۰ ميليون يورويي به اين پروژه اختصاص يافته است.

اوجي در خصوص آخرين وضع ميدان سراجه قم گفت: اين ميدان اولين ميدان ذخيره سازي در خاورميانه است كه از دو ماه قبل تزريق گاز به آن با ۲. ۵ ميليون مترمكعب آغاز شده و با توجه به تاخير در دريافت توربوكمپرسور‌ها قدري مشكل در پيشرفت پروژه ايجاد شد اما در حال حاضر به خوبي تزريق گاز به اين ميدان در حال انجام است.

وي ادامه داد: از آنجايي كه اين مي‌دان، گازي است به نظر مي‌رسد كه ميزان بازدهي اين ميدان ۱۰۰ درصد باشد.

مديرعامل شركت ملي گاز با توجه به آغاز فعاليت‌هاي ميادين يورچه و نصر آباد گفت: با توجه به نياز كشور به فعاليت دست كم ۴۰ ميدان گازي و البته توسعه فازهاي ديگر پارس جنوبي، اميدواريم امسال آخرين سالي باشد كه دغدغه تامين گاز را داريم.

اوجي همچنين در مورد برخي واگذاري‌هاي شركت‌هاي زير مجموعه گاز توضيح داد و گفت: هنوز واگذاري شركت توزيع گاز نهايي نشده ولي بحث‌هاي خصوصي سازي در مجموعه گاز مطرح شده تا شركت‌هاي گاز استاني به صورت هلدينگ و با نام شركت ملي گاز وارد بورس شوند كه سهم شركت توزيع گاز و شركت ملي گاز هر كدام ۲۰ درصد خواهد بود.

وي در خصوص صادرات گاز به اروپا گفت: با توجه به توسعه ميادين مستقل گازي و راه اندازي فازهاي بيشتري از پارس جنوبي در نظر داريم توليد گاز را به يك ميلياردو ۳۸۰ ميليون متر مكعب برسانيم كه ازاين ميزان بخشي از نياز داخل را تامين كرده و بقيه را به اروپا صادر كنيم.

به گفته مديرعامل شركت ملي گاز ايران قبلا مسير تركيه براي اين كار در نظر گرفته شده بود كه از حدود يك ماه قبل مجوز ترانزيت اين صادرات كتبا از سوي كشور تركيه به ايران داده شد و مذاكرات خوبي با كشورهاي اروپايي در همين رابطه صورت گرفت.

وي مسير دوم براي صادرات گاز به اروپا را مسير ايران، عراق، سوريه، لبنان، مديترانه و اروپا دانست و گفت: از سال قبل توافقاتي بين وزرا ايران و اين كشور‌ها صورت گرفت تا مسير ۵۸۰۰ كيلومتري كه هزينه معادل ۱۵ ميليارددلار در پي دارد توسعه پيدا كند.

اوجي ادامه داد: مسير دوم صادرات گاز ايران و اروپا مراحل پيدا كردن مشاوره مالي را پشت سر ‌مي‌گذارد كه در صورت گذراندن اين مرحله پروژه مسير خودرا طي خواهد كرد.

مديرعامل شركت ملي گاز با ابراز اميدواري از صادرات گاز به اروپا تا پايان سال جاري در خصوص كنتورهاي هوشمند گفت: ۵۰ هزار كنتور هوشمند در تهران آماده توزيع است كه اولويت توزيع اين كنتور‌ها بامشتركان پرمصرف و مشتركان جديد است ودر فازهاي بعدي كنتورهاي قبلي با كنتورهاي هوشمند پرهيز ‌مي‌شود.

وي گفت: با توجه به تراز گازي و توان خطوط انتقال گاز ايران از آمادگي را داريم تا براي صادرات گاز به اروپا اقدام كنيم چرا كه شبكه گاز رساني كشور بعد از شركت گازپروم بزرگ‌ترين شبكه گازرساني در منطقه با ۶۷ ايستگاه انتقال گاز را به خود اختصاص داده است.

مديرعامل شركت ملي گاز اظهارداشت: در زمستان براي پوشش گازرساني به بخش خانگي مجبور بوديم بخشي از نياز نيروگاه‌ها را از طريق سوخت مايع تامين كنيم كه با ذخيره ۳ هزار و ۲۰۰ ميليون ليتري نيروگاه‌ها مشكلي در اين زمينه نخواهيم داشت.

وي با تاكيد بر بار مالي بسياري كه به شركت گاز به دليل كوتاه كردن دوره‌هاي صدور قبض وارد ‌مي‌شود گفت: پيش از اين دوره‌هاي صدور قبض ۵۶ روزه بود كه با توجه به واريز يارانه‌ها به صورت ماهانه تلاش كرديم دوره‌هاي صدور قبض را كوتاه‌تر كرده و آن رابه ۳۶ روز كاهش داديم.

وي در خصوص جدا سازي كنتور‌ها گفت: شركت ملي گاز تا نصب علمك مسووليت گاز رساني را برعهده دارد اما بعداز انتقال به داخل ساختمان، سازمان نظام مهندسي مسووليت آن را به عهده دارد.

اوجي تاكيد كرد: از زمان گرفتن تاييديه از سازمان نظام مهندسي لوله كشي شركت گاز در طول سه تا چهار روز انجام ‌مي‌شود.

مديرعامل شركت گاز قيمت ذاتي گاز در هر متر مكعب را ۴۰۰ تومان دانست و گفت: براساس تصويب قانون اين ميزان بايد ظرف ۵ سال به قيمت پخش خانگي يعني ۷۵ درصد ميانگين گاز صادرات برسد.

وي با بيان اينكه طي برنامه پنجم بايد ۳۸ هزار ميليارد تومان در بخش گاز سرمايه‌گذاري شود گفت: عمده اين سرمايه‌گذاري در پالايشگاه ها‌، ايستگاه‌هاي تقويت فشار و ذخيره سازي گاز است كه براي سال ۹۱ پيشنهادهاي خوبي از طرف شركت ملي نفت در اين زمينه داده شده است.

وي همچنين از ۱۱ هزار ميليارد تومان قرارداد براي توسعه سه پالايشگاه‌، ۴ ميدان ذخيره سازي گاز و ۱۹ ايستگاه تقويت فشار خبر داد و در خصوص بدهي مشتركان به شركت گاز گفت: مشتركان خانگي بهترين مشتريان و بخش نيروگاه‌ها بد‌ترين مشتريان بخش گاز هستند كه در دريافت حق گاز نيروگاه‌ها با چالش‌هاي جدي مواجه هستيم.

اوجي به پيشنهاد شركت گاز به دولت براي كمتر كردن ميزان بدهي نيروگاه‌ها به شركت گاز اشاره كرد و گفت: به دولت پيشنهاد داديم كه بدهي واحدهاي نيروگاهي يا صنايع را با سود بيست تا ۲۲ درصد دريافت كنيم تا اين واحد‌ها ملزم به پرداخت حق گاز خود شوند.

وي با اشاره به بدهي بالاي بخش CNG به شركت ملي گاز گفت: تلاش كرديم با برخي ترفند‌ها و البته كاهش ماليات بر ارزش افزوده و محاسبه گاز به صورت كم قدري از فشار اين بدهي را كمتر كنيم.

مديرعامل شركت ملي گاز در خصوص سوآپ گاز گفت: در اين زمينه هيچ مشكلي نداريم چنانچه بين آذربايجان و نخجوان سوآپ گاز در حال انجام است و قراردادي با عراق براي سوآپ ۲۵ ميليون مترمكعب گاز هستيم كه سهم ما از تجارت گاز را به ميزان ۱۰ درصد برساند چرا كه اين ميزان اكنون دو درصد است.

وي همچنين برخي خبر‌ها در خصوص رفتن از شركت گاز و ورود به مجموعه شركت ملي نفت را شايعه دانست.
پايان پيام

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن