تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816396123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هند در دو راهي پيوستن به تحريم عليه تهران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: هند در دو راهي پيوستن به تحريم عليه تهران
خبرگزاري فارس: اتحاديه اروپا در تلاش است هند و چين به عنوان دو وارد كننده بزرگ نفت ايران را ترغيب به همراهي با تحريم‌هاي نفتي اين كشور كند اما به نظر مي‌رسد كه دهلي‌نو براي خالي نكردن ميدان براي رقيب چيني خود به اتحاد سياسي خود با تهران همچنان ادامه دهد.


به گزارش خبرنگار فارس در دهلي‌نو، به رغم درخواست‌هاي مشابه از سوي آمريكا براي همراه كردن هند در تحريم‌هايي كه كشورهاي غربي يكجانبه براي فشار بيشتر بر ايران به دنبال اعمال كردن آن هستند، دهلي‌نو در مواردي جز قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل، به اينگونه درخواست‌ها تا كنون نظر منفي داده است.

بنا به گزارش رسانه‌هاي هندي، به نظر نمي‌رسد كه هند به هرگونه تلاش‌هاي بين‌المللي خارج از چارچوب و اجبار سازمان ملل عليه ايران تن دهد.

با اين حال، محدوديت‌هاي مالي كه به دليل تحريم بانك مركزي ايران از سوي آمريكا به وجود آمده و همچنين تهديد متقابل ايران به بستن تنگه هرمز در صورت تحريم نفتي، ممكن است منجر به اين شود كه هند و ساير كشورهاي آسيايي به فكر تنوع بخشيدن به منابع نفتي خود برآيند.

در حالي كه مقامات ارشد اروپايي به هند پيشنهاد پيوستن به تحريم‌ها را داده‌اند، منابع آگاه اعلام كرده‌اند كه آنگلا مركل صدراعظم آلمان نيز در سفر آتي خود به چين، پيشنهاد مذكور را با پكن نيز مطرح خواهد كرد.

آلمان تجارت و منافع قابل ملاحظه‌اي را در رابطه با ايران دارد و همچنين شمار بسيار زيادي از متخصصين ايراني در اين كشور حضور دارند. سال گذشته نيز هند قبل تحريم‌ها به دنبال آن بود كه پول معاملات نفتي خود را از طريق يك بانك ايراني-آلماني پرداخت كند.

البته تا كنون اتحاديه اروپا تحريم‌هاي آمريكا عليه بانك مركزي ايران را اجرايي نكرده‌اند اما منابع آگاه اعلام كرده‌اند كه اين اتفاق به زودي خواهد افتاد. با اجرايي شدن اين تحريم، بسياري از تجار آلماني كه با ايران مراودات تجاري دارند تحت تاثير اين تحريم قرار خواهند گرفت.

ايران دومين تامين كننده نفت هند است و در اين مدت به دليل تحريم بانك مركزي ايران و دشواري‌هاي فراوان دهلي‌نو در پرداخت پول نفت، تا كنون هند به كاهش روابط خود با ايران اهميتي نداده است اما اظهارات غير رسمي حكايت از تغيير اين سياست در اينده از سوي هند دارد.

در عين حال هند در حال افزايش رابطه و كاهش اختلافات با عربستان برآمده است و همچنين كشورهايي نظير عراق، قزاقستان، ونزوئلا و نيجريه نيز به عنوان كشورهاي تامين كننده سبد نفتي هند محسوب مي‌شوند.

شركت هاي نفتي هند قراردادهاي نفتي خود در سال جاري را اوايل هفته كنسل كردند و نشانه هايي وجود دارد مبني بر اينكه اين برنامه تنوع گرايي ادامه خواهد داشت

تاكنون هند به عنوان متحد سياسي ايران باقي مانده و با به رسميت شناختن ايران به عنوان يك قدرت مهم منطقه‌اي داراي جايگاه مهم در اين كشور است. بنابراين هند در تلاش براي حفظ جايگاه خود در تهران است زيرا تمايلي به از دست دادن اين جايگاه به نفع چين ندارد.

چين يكي از بزرگترين كشورهاي وارد كننده نفت از ايران مي‌باشد كه تا كنون نيز آشكارا تحريم‌هاي آمريكا را عليه تهران رد كرده است، از سوي ديگر چين حدود 120 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در ايران داراي سرمايه‌گذاري است.

انتهاي پيام/.

شنبه|ا|24|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن