تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820772319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر عنوان شد:تجهيز 25 تقاطع پايتخت به سيستم هوشمند ثبت تخلف


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر عنوان شد:تجهيز 25 تقاطع پايتخت به سيستم هوشمند ثبت تخلف
تجهيز 25 تقاطع پايتخت به سيستم هوشمند ثبت تخلف
مدير عامل شركت كنترل ترافيك شهر تهران با اعلام اينكه25 تقاطع شهر تا پايان سال به سيستم هوشمند ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز مجهز مي شوند گفت:ر وزانه سيستم هاي ثبت تخلف سرعت و كنترل مكانيزه محدوده طرح ترافيك بيش از 40 هزار تخلف ثبت مي‌كنند.

حجت الله بهروز در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه بيش از 650 دوربين نظارت تصويري بر وضعيت ترافيكي شهر تهران نظارت مي كنند گفت: در برنامه پنج ساله حوزه حمل و نقل و ترافيك شهر تهران دقيقا نقشه گسترش دوربين هاي نظارت تصويري و دوربين هاي ثبت تخلفات با توجه به اولويت ها و نيازهاي هر منطقه مشخص شده و افزايش دوربين ها در سطح شهر كاملا بر اساس برنامه ريزي ها انجام مي شود.

تخلفات زيادي در تقطع هاي شهر انجام مي شود

وي با اشاره به اين كه دوربين هاي نظارت تصويري امكان اطلاع سريع از حوادث را فراهم مي كند گفت: در شهري به وسعت و با جمعيت تهران بدون استفاده از سيستم هاي هوشمند امكان مديريت و نظارت بر ترافيك وجود ندارد، به همين دليل توسعه به كارگيري سيستم هاي هوشمند جز اولويت هاي اصلي و مهم مديريت شهري است كه با جديت دنبال مي شود.

مدير عامل شركت كنترل ترافيك شهر تهران در ادامه از تجهيز تقاطعات شهر به سيستم هوشمند ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز تا پايان سال خبرداد و گفت: متاسفانه تخلفات زيادي در تقطع هاي شهر صورت مي گيرد و بي توجهي برخي از رانندگان به قوانين و عبور از چراغ قرمز منجر به بروز تصادف و حوادث ناخوشايندي مي شود كه اميدواريم با اجراي طرح ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز از ميزان اين تخلفات كاسته شود.

جزئيات ثبت تخلف در تقاطع‌ها

وي با بيان اين كه تجهيز تقاطعات به سيستم هوشمند ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز از طرح هاي در دست اجرا است كه تا پايان سال در 25 تقاطع شهر راه اندازي مي شود گفت: فنآوري به كار رفته در اين سيستم، فنآوري پردازش تصوير است. به اين صورت كه دوربين هاي هوشمند رو به محدوده تقاطع نصب مي شوند، سپس از طريق نرم افزار مركزي سيستم و با توجه به شكل هندسي تقاطع، فازبندي چراغ راهنمايي و وضعيت مسيرهاي گردشي محدوده هايي به صورت مجازي توسط سيستم ترسيم مي شود و در صورتي كه تخلفي صورت گيرد، بلافاصله از طريق سيستم خودكار قرائت پلاك خودرو، پلاك خودروي متخلف تشخيص و در بانك اطلاعات خودروهاي متخلف ثبت مي شود. در ضمن عكس برداشت شده از خودرو حين ارتكاب تخلف براي صدور برگه جريمه در سيستم ضبط مي شود.

هزينه سه ميلياردي براي نگهداري سيستم هوشمند در پايتخت

وي تاكيد كرد: بايد همه رانندگان خود را موظف بدانند كه به محض زرد شدن چراغ راهنمايي پشت خط عابر پياده توقف كنند تا عابران بتوانند بدون خطر و به راحتي از تقاطع عبور كنند.

مدير عامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران با اشاره به هزينه هايي كه ثبت هوشمند تخلفات دارد گفت: هر برگ جريمه از زماني كه توسط دوربين هاي ثبت تخلفات ثبت مي شود تا هنگامي كه به دست متخلف برسد دو هزار و 500 تومان هزينه دارد و براي نگهداري سيستم هاي هوشمند در شهر هم سالانه بيش از سه ميليارد تومان هزينه مي شود.

روزانه 100 ميليون تومان هزينه رساندن جريمه به مردم مي شود

به گفته بهروز، روزانه سيستم هاي ثبت تخلف سرعت و كنترل مكانيزه محدوده طرح ترافيك بيش از 40 هزار تخلف ثبت مي كنند ، يعني روزانه 100 ميليون تومان براي رساندن جرايم به دست مردم هزينه مي شود.

وي تصريح كرد: شهرداري با وجود سرمايه گذاري خوبي كه در زمينه توسعه سيستم هاي هوشمند كرده، نمي تواند بيش از يك حد معقول در اين زمينه سرمايه گذاري كند چون سرمايه هاي شهر بايد صرف بخش هاي مختلف شود و در اين ميان با اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي و اختصاص بخشي از مبلغ جرايم به شهرداريها براي توسعه و پيشرفت شهر مي تواند زمينه توسعه سريع به كارگيري سيستم هاي هوشمند در مديريت ترافيك، رسيدگي بهتر به تخلفات و اعمال دقيق قانون را فراهم كند.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن