تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815341747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختلالات اينترنتي و پاسخ شركت زيرساخت:‌ديواري كوتاه‌تر از ما نيست


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: اختلالات اينترنتي و پاسخ شركت زيرساخت:‌ديواري كوتاه‌تر از ما نيست
مدير روابط عمومي زيرساخت در گفت‌وگو با دنياي‌اقتصاد مي‌گويد سازمان تنظيم مقررات بايد پاسخگوي اختلالات اينترنت كاربران باشدبازار ديجيتال- چند ماهي است كه اختلال در شبكه اينترنتي كشور و افت سرعت اين سرويس ادامه دارد و طي يك هفته اخير اين اختلالات به اوج خود رسيده است.


تا سال‌هاي گذشته كه صحبت از بروز اختلال در شبكه اينترنتي كشور مي‌شد يك طرف دليل اين اختلالات هميشه يك لنگر كشتي بود كه گاه و بيگاه به شبكه فيبرنوري ايران برخورد مي‌كرد و باعث اختلالات چند ساعته در شبكه اينترنت كشور مي‌شد، اما حالا و با كاهش كيفيت و سرعت اينترنت هيچكس پاسخگوي به وجود آمدن اين مشكل نيست و هر يك از ارگان‌هاي مربوطه از شركت زيرساخت گرفته تا شركت‌هاي خدمات دهنده سرويس اينترنتي مشكل به وجود آمده را به گردن يكديگر مي‌اندازند.
مشكل از ديتاي زير ساخت است
هريك از ما وقتي اختلالي در سرويس اينترنتي خود پيدا مي‌كنيم اولين كارمان اين است كه با سيستم پشتيباني سرويس خود تماس بگيريم و علت اين افت سرعت را جويا شويم. هميشه‌ هم كارشناسان پشتيباني در مقابل شكايت كاربران پاسخي جز اين ندارند كه مشكل از ديتاي زيرساخت است.
محمدرضا فرنقي زاده با ابراز دلخوري از كساني كه هميشه دليل اختلال در شبكه اينترنتي كشور را زيرساخت عنوان مي‌كنند، مي‌گويد: «برايمان جالب است كه اين شركت‌ها ديواري كوتاه‌تر از زيرساخت پيدا نمي‌كنند و هميشه مشكلات خودشان را به گردن ما مي‌اندازند.» وي تاكيد مي‌كند كه اگر مشكلي در شبكه زيرساخت وجود داشته باشد حتما اين شركت اعلام مي‌كند. فرنقي‌زاده تصريح مي‌كند كه هميشه مشكل از ما نيست، ما سرويس مورد نياز شركت‌ها را بدون اختلال به آنها مي‌دهيم و ممكن است مشكل بعد از آن به وجود بيايد كه ديگر پاسخگويي به آن مربوط به زيرساخت نيست. براي مثال بخش دسترسي شبكه‌اي كاملا توزيع شده است و ضمن آنكه شركت‌هاي مخابرات استاني و شركت‌هاي تامين‌كننده خدمات اينترنتي كه مشتريان شركت ارتباطات زيرساخت هستند خود نيز درون شبكه شان تجهيزاتي را استفاده مي‌كنند كه ممكن است با اختلال روبه‌رو شود.
وي در ادامه افزود: « زماني كه اختلال يا قطعي به وجود مي‌آيد مي‌تواند مربوط به تجهيزات شبكه دسترسي باشد و البته مي‌تواند از شبكه اكسس و ارتباطات زيرساخت هم باشد و اين در زماني است كه قطعي ارتباط وجود دارد نه آنكه در مواقعي كه پهناي باند كم يا زياد مي‌شود.»
يك هفته پراختلال
براساس گزارش‌هاي منتشر شده و اظهارات اكثر شركت‌هاي ندا، اختلال در شبكه اينترنتي كشور از روز يكشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته به اوج خود رسيده بوده تا جايي كه اگر اين شركت‌ها گزارش‌هاي اختلالات موجود در شبكه خود را پيوسته به صورت دقيقه‌اي به زيرساخت اعلام مي‌كردند، اما اين بار به دليل وجود اختلال در تمام شبانه‌روز مجبور شده‌اند كه گزارش كلي را به زيرساخت در اين خصوص ارائه كنند. هرچند شركت زيرساخت اعلام مي‌كند كه اين اختلالات روز چهارشنبه به پايان رسيده، اما گويا همچنان اين كاهش سرعت در سرويس كاربران ديده مي‌شود.
شركت‌هاي ارائه‌دهنده اينترنت زمان‌هاي اين اختلال و كاهش ظرفيت پهناي باند را مربوط به دو مورد اختلال چندين ساعته در روزهاي يكشنبه و دوشنبه عنوان مي‌كنند؛ همچنين اين اختلال و كاهش پهناي باند روز سه‌شنبه بعد از ساعت 2 بعدازظهر تا روز چهارشنبه به شدت محسوس بوده است.
اپراتورهاي ارائه دهنده اينترنت عنوان مي‌كنند كه در تماس با شركت ارتباطات زيرساخت متوجه شده اند كه قطعي يكي از لينك‌هاي ارتباطي به كشور از كانال فجيره امارات دليل اين اختلال بوده است.
اين در حالي است كه محمدرضا فرنقي‌زاده هرگونه اختلال در شبكه زيرساخت ارتباطي كه منجر به اختلال در دسترسي به اينترنت شود را تكذيب مي‌كند و مي‌گويد: « شركت ارتباطات زيرساخت به بيش از 20 درگاه بين‌المللي متصل است كه حتي قطعي يكي از اين درگاه‌ها نيز نمي‌تواند اختلالي در سيستم دسترسي به شبكه ايجاد كند.»
وي با تاكيد براينكه در شبكه ارتباطات زيرساخت مشكل و اختلالي وجود ندارد، اضافه كرد كه تنها مشكلي كه از سوي زيرساخت باعث كاهش سرعت كاربران طي هفته گذشته شد به دليل مشكل فني در شبكه مان بود كه آن هم به سرعت حل شد.
مسوول روابط عمومي شركت زيرساخت تصريح مي‌كند كه ادامه اختلالات در شبكه اينترنتي كشور مربوط به شركت ارتباطات زيرساخت نبوده و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بايد پاسخگوي اين باشد كه چرا كاربران اختلال اينترنت دارند.

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن