تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816720287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت مي بخشد؛ مدير و كارمند نمي بخشد!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دولت مي بخشد؛ مدير و كارمند نمي بخشد!
تمديد وام هاي كشاورزان و پرداخت سود معوقه وام هاي كشاورزي از محل اعتبارات خشكسالي نيز در اين اعتبارات گنجانده شده بود كه در عمل به بهانه عدم ارسال بخشنامه و آئين نامه هاي مربوطه نه تنها وام ها تمديد نشد بلكه جريمه ديركرد اقساط معوقه نيز دريافت شد
بروز خشكسالي هاي اخير در كشور موجب شد كه دولت به منظور حمايت از محور استقلال كشور و جبران خسارات كشاورزان رديف اعتباري بسيار قابل توجهي را اختصاص و با اعلام اين ارقام كشاورزان اميدوار شوند كه بخشي از زخم هاي قهرطبيعت، التيام خواهد بخشيد.

به گزارش خبرنگار تابناك: در آخرين اقدام به دستور رئيس جمهور كميته ويژه اي متشكل از وزراي اقتصادي كابينه ماموريت يافتند تا با بررسي همه جانبه امور نسبت به برنامه ريزي براي جبران خسارات اقدام كنند و سرانجام اين هيات با اختصاص رديف خاص اعتباري و تخصيص آن به استان ها سعي در جبران بخشي از خسارات ناشي از خشكسالي نمود.

متولي كشاورزي در استان هاي كشور سازمان هاي جهاد كشاورزي بوده كه به صورت محوري به ساير دستگاه هاي ذيربط نيز خدمات اداري و پشتيباني را ارائه مي دهند و در واقع جهاد كشاورزي واسطه جبران خسارات كشاورزان شد اما در عمل كشاورزان تنها اخبار مربوط به اعتبارات تخصيصي براي جبران خسارت را شنيدند و از آنچه دستشان را بايد بگيرد، چيزي نديدند.

برخي از سازمان هاي جهادكشاورزي اعتبارات خشكسالي را به شركت هاي پشتيباني كشاورزي اختصاص دادند تا اين شركت ها با خريد اقلام كشاورزي و دامي نظير بذر، سم، كود، علوفه و... آن را در اختيار كشاورزان خسارت ديده قرار دهند و اكنون كه آن اقلام سير نزولي قيمت را طي مي كند شركت هاي پشتيباني با خسارات ميلياردي مواجه شده و ناچار شدند اقلام خريداري شده را با خسارت به كشاورزان دادند و مابه التفاوت آن را البته از اعتبارات خشكسالي جبران نمايند.

برخي از سازمان ها با اختصاص اعتبارات خشكسالي به صندوق بيمه محصولات كشاورزي وابسته به بانك كشاورزي، سعي كردند تا با بيمه نمودن رايگان محصولات كشاورزي و دامي، كشاورزان و دامداران را تحت پوشش رايگان بيمه قرار داده و به اين گونه كشاورزان را مورد عنايت خود قرار دهند و پس از آن صندوق بيمه به دلايل نامعلوم اين كار را با نتيجه نامعلوم و مبهمي همراه ساخت.

تمديد وام هاي كشاورزان و پرداخت سود معوقه وام هاي كشاورزي از محل اعتبارات خشكسالي نيز در اين اعتبارات گنجانده شده بود كه در عمل به بهانه عدم ارسال بخشنامه و آئين نامه هاي مربوطه نه تنها وام ها تمديد نشد بلكه جريمه ديركرد اقساط معوقه نيز دريافت شد و سرانجام اين رديف اعتباري همچنان مبهم ماند.

خريد توافقي و تضميني برخي محصولات كشاورزي و فرآورده هاي دامي از محل اعتبارات خشكسالي نيز توفيقي را به دنبال نداشته و كشاورزان از اجحاف صورت گرفته به آنان سخن مي گويند.

توزيع اقلام يارانه اي به شركت هاي تعاوني كشاورزي و پرداخت يارانه آن به شركت هاي توزيع كننده نيز بسيار محدود صورت گرفت و عمده اعتبارات خشكسالي صرف برگزاري تشريفاتي برخي كميسيون ها، بازديدها و ... شد كه عملا كشاورزان از اين اعتبارات بهره مند نشده و دعاي آن را به جان مسئولاني كه همواره در انديشه رفاه آنها هستند، كردند.

گفتني است كه علي رغم اصرار دولت در تصويب قوانين حمايتي از كشاورزان در ماه هاي خشكسالي مشخص نيست كه چه انگيزه و نيتي در كار است تا با اخلال در خدمت رساني به كشاورزان مشكلات آنان را دو چندان كند؟
 سه شنبه 24 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن