تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816341490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش تعداد بيماران دياليزي كشور نگران كننده است


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: افزايش تعداد بيماران دياليزي كشور نگران كننده است
معاون سلامت وزارت بهداشت:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: معاون سلامت وزارت بهداشت با ابراز نگراني از گسترش بيماريهاي غير واگير تصريح كرد: پيش بيني مي‌‏شود تعداد بيماران دياليزي 6 سال آينده 3 برابر شوند كه اين مسئله كمبود تختهاي دياليز و... را موجب خواهد شد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "دكتر حسن امامي رضوي" امروز در نشست معاونان بهداشتي دانشگاههاي علوم پزشكي كشور افزود: با تشكيل وزارت رفاه برخي از اختيارات وزارت بهداشت خواسته و ناخواسته سلب شد و با وجود قانوني كه سياستگذاري را بر عهده وزارت بهداشت گذاشته بود اجراي آنها از اين وزارتخانه گرفته شد.

معاون سلامت وزارت بهداشت يكي از مشكلات امروز نظام سلامت را محدود كردن اختيارات وزارت بهداشت و توليت در نظام سلامت عنوان كرد و گفت:‌ اميدوارم با ابلاغ برنامه پنجم توسعه اختيارات سلب شده در وزارت بهداشت دوباره احياء شود.

وي ادامه داد: با تشكيل شوراي عالي بيمه اختيارات از وزارت بهداشت به صورتي مشهود گرفته شد كه اميدواريم در برنامه پنجم توسعه كه به يكپارچگي، برنامه ريزي و نظارت و ارزشيابي در كنار تخصيص اعتبارات در وزارت بهداشت تاكيد كرده محقق شود.

معاون سلامت وزير بهداشت از توجه و ارتقاي تغذيه، امنيت غذايي، بهداشت روحي و رواني، ‌‏كاهش مخاطرات تهيه كننده، اصلاح الگوي سلامت، توسعه كمي و كيفي بيمه هاي سلامت و كاهش هزينه از جيب مردم تا 30 درصد به عنوان مباحثي در برنامه پنجم توسعه ياد كرد.

وي بر ايجاد بازارهاي رقابتي براي ارايه خدمات درماني تاكيد كرد و افزود: از نگرانيهاي وزارت بهداشت اجراي مناسب اصل 44 قانون اساسي بوده است كه حوزه سلامت و بيمه هاي درماني از توانمنديهاي بخش خصوصي براي ارايه خدمات بايد بهره مند شوند.

امامي رضوي از تعيين موارد اجرايي قانون برنامه پنجم توسعه در حوزه سلامت ظرف يكي دو ماه آينده خبر داد و گفت: اين احكام در اختيار مركز توسعه و ارتقاي شبكه وزارت بهداشت و معاونان بهداشتي دانشگاهها قرار گيرد.

معاون وزير بهداشت در ادامه از اجراي طرح پرونده الكترونيك سلامت ظرف 10 سال آينده خبر داد و افزود: نگاه وزارت بهداشت با جداسازي مديريت بيماريهاي غيرواگير از واگير نشانگر توجه ويژه به بيماريهاي خاص و غيرواگير است.

وي از هزينه‌‏ هاي سرسام آور بيماريهاي خاص ابراز نگراني كرد و گفت: بيماري غير واگير رو به گسترش است به طوري كه پيش بيني مي‌‏شود بيماران دياليزي ظرف 5 تا 6 سال آينده 3 برابر شوند كه اين مسئله كمبود تختهاي دياليز و عملهاي پيوند كليه و برنامه ريزي را موجب مي شود.

معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: اگر به بيماريهاي غيرواگير مانند ديابت، فشار خون، نارسايي كليه، سرطان و دياليزيها توجه نكنيم در سالهاي آينده هزينه‌‏ هاي زيادي را براي درمان آنان متحمل مي شويم.

انتهاي پيام//
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن