تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816504771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت تصويب طرح جامع ترافيك را مشروط به وجود منوريل كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دولت تصويب طرح جامع ترافيك را مشروط به وجود منوريل كرد
گروه اجتماعي؛ تهراني ها هرگز نگران منوريل نيستند كه اگر چند روزي از صفحه هاي روزنامه حذف شود باز هم به اراده و اظهار نظري دوباره بر صفحه نشريات خواهد نشست،پروژه يي كه اجرا شدنش به نظر كارشناسان غيرعلمي و اشتباه است اما اجرانشدنش مصائب بسياري را براي تهران به ارمغان آورده است. بودجه مترو و تحويل اتوبوس و كمك به حمل نقل عمومي تهران در محاق اجرا نشدن منوريل به فراموشي سپرده شد و ترافيك تهران از مشكلي شهري به چالشي سياسي تبديل شد. پايه هاي منوريل تهران هنوز در صادقيه افراخته اند كه دولت براي ساخت منوريل در كرمانشاه 8 ميليارد تومان بودجه تصويب مي كند كه به گفته رئيس كميسيون عمران مجلس «مشخص نيست اين اعتبار از كجا تامين خواهد شد.» در سه سال گذشته دولت تمام ترفندهاي موجود را به كار برد تا بتواند در حمل و نقل عمومي تهران جايي براي منوريل باز كند اما شوراي شهر تهران هرگز اين موضوع را قبول نكرد. بنابراين دولت در آخرين اقدام خود شاهرگ حياتي حمل و نقل تهران را هدف قرار داده و تصويب طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران را كه افق آينده تهران در اين حوزه را مشخص كرده مشروط به گنجاندن منوريل در اين طرح كرده است. معصومه ابتكار عضو شوراي شهر تهران خبري را كه به خبرگزاري ايلنا اعلام كرد صراحتاً گروكشي براي تصويب طرح جامع ترافيك دانست چرا كه «مسوولان دولتي در شوراي عالي حمل و نقل ترافيك كشور تصويب اين طرح را مشروط به وجود منوريل در اين طرح كرده اند.» طرح جامع ترافيك تهران اصلي ترين راهكار كاهش بار ترافيك تهران را گسترش حمل و نقل عمومي و به ويژه مترو دانسته و ساخت 22 كيلومتر مترو در سال را در دستور كار قرار داده است در حالي كه دولت همچنان اعتبارات مترو را پرداخت نمي كند و اخيراً برداشت از حساب ذخيره ارزي كه مجوز آن را مجلس صادر كرده بود براي شهرداري ممنوع كرده است. بنابراين رئيس كميته محيط زيست شوراي پايتخت از اين نگرش دولت ابراز نگراني كرد چرا كه در صورت محقق نشدن طرح جامع ترافيك در تهران آلودگي هواي تهران رشد فزاينده يي خواهد داشت. اين برخورد دولت از نظر ابتكار سياسي است و «با وجودي كه شهرداري و شوراي شهر طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران را به تصويب رسانده اند اما مسوولان دولتي مي گويند تنها در صورت وجود منوريل در طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران آن را به تصويب مي رسانند در حالي كه اين وسيله به هيچ عنوان از اولويت هاي حمل و نقل تهران به شمار نمي آيد.» ابتكار كه روزگاري در سمت معاون رئيس جمهور در دولت حضور داشته پس از اين اقدام دولت متعجب و معتقد است؛ «اين نوع رفتار به هيچ عنوان در شأن دولت نيست و همه مي دانند منوريل كمكي به ترافيك تهران نمي كند.» به عقيده ابتكار تهران به شدت نياز به اجراي طرح جامع حمل و نقل ترافيك دارد و براي كاهش آلودگي هوا به طور قطع نيازمند اجراي اين طرح است ولي از آنجا كه خود را «رقيب شوراي شهر تهران مي داند» با طرح هاي شورا مخالفت مي كند ولي بلافاصله در ادامه اين نكته را هم تذكر داد كه «دولت نمي تواند به طور خودمختار منوريل را در طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران بگنجاند و اين طرح نيازمند مصوبه شوراي شهر تهران است.»

ابتكار گفته هاي رئيس شوراي شهر تهران را تكرار كرد كه« طرح جامع ترافيك تهران بدون دولت هم اجرا مي شود» و به اين پرسش كه آيا بدون كمك هاي مالي دولت امكان اجراي طرح جامع حمل و نقل ترافيك تهران وجود دارد؟ اين طور پاسخ مي دهد؛ «در حال حاضر هم براي گسترش مترو و ناوگان حمل و نقل عمومي شهر تهران كمك چنداني از دولت گرفته نمي شود.»شايد اين آخرين ترفندهاي دولت براي به ثمر رساندن پروژه يي است كه تقريباً هيچ پشتيباني در ايران ندارد. كارشناسان حمل و نقل آن را رد مي كنند، شوراي شهر آن را داراي توجيه فني و اقتصادي نمي داند و مجلس براي آن هيچ بودجه يي تصويب نمي كند. دولت در اين كارزار تنها اميد به استفاده از ابزارهايي دارد كه مصداق بهره بردن از قدرت تصميم گيري است. اما با توجه به موضع قاطعانه شوراي شهر تهران بعيد به نظر مي رسد دولت از اين راهكار نيز طرفي ببندد.
 پنجشنبه 5 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن