تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806763890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور عالي وزيرآموزش و پرورش:مجتمع هاي مسجد محور جايگزين مدارس سنتي مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مشاور عالي وزيرآموزش و پرورش:مجتمع هاي مسجد محور جايگزين مدارس سنتي مي شوند
مهدي امين منصور از ارائه طرح حذف ساختار سنتي مدارس و جايگزين كردن آنها با "مجتمع هاي مسجد محور" خبر داد و گفت: در اين زمينه 30 مجتمع در 30 استان كشور براي تلاش در جهت آغاز ساخت در دهه فجر امسال طراحي شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدي امين منصور صبح امروز در گردهمايي معاونان آموزش و نوآوري استانهاي سراسر كشور افزود: در نظر داريم كه مدارس را به شكل دوشعبه دخترانه و پسرانه در اطراف مساجد با پوشش نمازخانه، آزمايشگاه، كارگاه و ساير مراكز مورد نياز در محل مسجد طراحي كنيم .

وي با اشاره به اينكه در آموزش و پرورش نبايد اهداف اقتصادي دنبال شود افزود: ما بايد به اقتصاد آموزش بيشتر توجه كنيم كه البته در اين باره امسال با 4 هزار و 300 ميليارد تومان كسري بودجه مواجه هستيم و آنچه در لايحه پيشنهادي دولت مطرح خواهد شد كمتر از اين خواهد بود.

وي سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومي كشور را 21 تا 25 درصد عنوان كرد و گفت: سهم اين دستگاه از GDP با احتساب سهم آموزش عالي معادل كشورهاي توسعه يافته يعني 7 درصد است كه به نظر مي رسد بيشتر از امكان بهره گيري بيشتر آموزش و پرورش از بودجه وجود ندارد و بنابراين براي حل مشكلات اقتصادي بايد به دنبال به كاربستن روشهاي اقتصادي تر در نظام آموزشي باشيم تا هم كسري بودجه رفع شود و هم كيفيت تحصيلي افزايش يابد.

مشاورعالي وزير آموزش و پرورش به هجمه اطلاعاتي وسايل ارتباط جمعي به خصوص اينترنت به دانش آموزان اشاره كرد و اظهار داشت: اين هجمه هم اكنون دانش آموزان ما را از ما و معلمانمان باسوادتر كرده است بگونه اي كه آموزش در كشورما از بعضي از دانشهاي موجود در جامعه در حال فاصله گرفتن است و اين درحالي است كه سيستم آموزشي فرسوده ما به كندي مسير خود را طي مي كند و دنياي فناوري اطلاعات نيز به سمت و سوي خود مي رود.

وي با اشاره به گسترش پديده هاي فرهنگي و آسيبهاي اخلاقي در بين جوامع و تاثير پذيري دانش آموزان از آنها گفت: پديده هايي همچون تبليغ صهيونيزم، مسيحيت، بهائيت و مسائل اخلاقي و به تبع آن برخي از آسيبهاي رفتاري پديده هايي هستند كه به عنوان هجمه هاي خارجي به ما و دانش آموزانمان فشار مي آورد و با وجود چنين تهديدهايي چگونه مي توانيم فعاليتها را بر پايه IT براي كنترل دنياي مجازي دانش آموزان متمركز نكنيم؟!

امين منصور همچنين با بيان اينكه پتانسيل ساختارهاي مجازي و نيمه حضوري كمك مي كند كه با حداقل اعتبار با اهداف عالي خود برسيم تاكيد كرد: ما ناگزيريم از توان فناوريهاي نوين استفاده كنيم. لذا استفاده از فناوري اطلاعات در مكانيزم اداري و برنامه ريزي مدارس و همچنين كاربرد آن در آموزش دانش آموزان موضوع بسيار جدي است كه بايد در دستور كار قرار گيرد.

وي آموزش ICDL به همه معلمان را يكي از راهكارهاي تحقق اين موضوع برشمرد و افزود: البته متاسفانه بودجه ما اجازه تحقق چنين كاري را نمي دهد.

مشاور عالي وزير آموزش و پرورش در اين راستا از اختصاص 100 ميليارد تومان از منابع ملي و استاني عمراني براي خريد تجهيزات با در نظر گرفتن حداقل 10 درصد سهم براي تجهيزات فناوري اطلاعات خبر داد و گفت: كمبود بودجه و زمان اجازه آموزش در اين زمينه به همه معلمان را نمي دهد. لذا بايد حداقل اين موضوع كه معلمان پايان نامه دوره هاي ICDL را ارائه دهند و امتياز بگيرند لحاظ شود و در عين حال نمي توانيم منتظر آموزش حين خدمت معلمان بمانيم.

امين منصور در ادامه بر كمبود بودجه پژوهشي آموزش و پرورش نيز تاكيد كرد و با بيان اينكه از 4 هزار ميليارد تومان اعتبار پژوهشي كشور تنها 3 ميليارد و 400 ميليون تومان در اختيار ما قرار گرفته است افزود: از اين ميزان 3 ميليارد تومان در اختيار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش قرار دارد كه در اختياراعضاي هئيت علمي قرار مي گيرد و 400 ميليون تومان نيز از ساير دستگاهها تامين مي شود.

وي اين رقم را بسيار اندك برشمرد و با بيان اينكه در ايران ليسانس حداقل مدرك پژوهشگر و در كشورهاي توسعه يافته آمريكا و اروپا فوق ليسانس حداقل مدرك مورد نظر است اذعان كرد: ما نه معلمان خود را پژوهشگر تلقي مي كنيم و نه حوزويان خود را و اين در حالي است كه ليسانس مي تواند مدرك قابل قبولي براي اقدام در زمينه پژوهش باشد. به شرطي كه 90 درصد از وقت فرد مورد استخدام صرف آن شود.

مشاور عالي وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: ما راهي نداريم جز اينكه معلمان خود را پژوهشگر و به تبع آن در مراكز تحقيقاتي و مجتمع هاي آموزشي خود با مجوز وزارت علوم ساماندهي كنيم تا خودشان بتوانند اعتبار جذب كنند كه البته اين موضوع به افزايش قابل توجه سطح درآمدي و معيشتي معلمان منجر مي شود. به گونه اي كه در صورت جذب حتي 25 درصد از 4 هزار ميليارد تومان بودجه پژوهش كشور با رقم 5 هزار و 200 ميليارد تومان دريافتي مي توانيم اميدوار باشيم تا مجموع حقوق پرسنل آموزش و پرورش به ميزان قابل توجهي افزايش خواهد يافت.

امين منصور با تاكيد بر اينكه بايد بخشي از سرفصل دروس مدارس به پژوهش توسط دانش آموز اختصاص يابد عنوان كرد: در سال جاري 3 هزار مدرسه مي سازيم كه يكهزار و 200 واحد آن در 22 بهمن افتتاح مي شود و اين مدارس همگي كتابخانه خواهند داشت تا كتاب محوري از مدارس حذف و جزوه محوي جايگزين آن شود.

وي افزود: سالانه 160 ميليون كتاب نيز به چاپ مي رسانيم كه توسط دانش آموزان جابجا مي شود و آثار منفي جسماني موضوع بر آنها تاثيرات منفي مي گذارد. براي رفع اين نقيصه بايد پژوهش محوري به معناي توسعه خلاقيت، نوآروي و انفجار اطلاعات را در دستور كار خودمان قرار بدهيم.

مشاور عالي وزيرآموزش و پرورش رونق نوآوري در بين معلمان از طريق ايجاد مراكز رشد براي جذب ايده ها را يكي از راهكارهاي پژوهش محوري خواند و با اظهاراميدواري نسبت به افتتاح يكي از اين مراكز در دهه فجر اعلام كرد: تربيت نيروي نوآور راهكار سوم است كه در دهه فجر امسال چند مدرسه موفق در اين زمينه تشويق مي شوند.

وي صرفه جويي در واحدهاي سازماني آموزش و پرورش از جمله جمع آوري خانه معلمها در شهرهايي همچون مشهد در يك مجموعه واحد و تجميع اردوگاههاي دانش آموزي را از ديگر موارد كاهش هزينه هاي آموزش و پرورش به نفع توسعه پژوهش ذكر كرد.
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن