تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820755602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس دانشگاه آزاد اسلامي مشهد: ارتقاي فعاليت‌هاي پژوهشي دانشجويان زمينه‌ساز رشد تحقيقات در كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس دانشگاه آزاد اسلامي مشهد: ارتقاي فعاليت‌هاي پژوهشي دانشجويان زمينه‌ساز رشد تحقيقات در كشور است
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: پژوهشي

رييس دانشگاه آزاد اسلامي مشهد گفت: ارتقاي فعاليت هاي پژوهشي دانشجويان موجب ارتقاي پژوهش‌هاي عالي و در نتيجه ارتقاي درآمدهاي اقتصادي كشور مي شود.

به گزارش خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران( ايسنا) منطقه خراسان، دكتر عبدالمجيد حلمي در همايش تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامي منطقه 9 كه در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اينكه در دانشگاه اسلامي از امر پژوهش حمايت مي شود، افزود: در دهه اول و در 20 سال اول تاسيس دانشگاه آزاد به دليل وجود مشكلاتي در زمينه فضاي آموزشي و كارمندي، امكانات پژوهشي فراهم نبود؛ بنابراين، بسترها آماده پرداختن به امر پژوهش نبود اما در دهه سوم پژوهش آغاز شد و در سال‌هاي اخير به مرحله‌اي رسيده است كه مي‌توان انتظار جهش داشت.

وي با اعتقاد بر اينكه پژوهش نبايد به صورت انفرادي باشد، افزود: مسوولان امروزه همه به امر پژوهش توجه دارند و جمعي كاركردن مساله مهم در كشور است.

حلمي افزود: شوراي منطقه بايد يك برنامه ريزي انجام دهد تا كارهاي مشترك پژوهشي صورت گيرد هر چند متاسفانه هنوز بودجه كار پژوهشي مشترك بين اعضاي هيات علمي منطقه‌يي نداريم و اين امر بايد به وسيله شوراي پژوهشي جهت دهي شود تا شاهد كارهاي پژوهشي مشترك باشيم.

وي يكي از برنامه هاي مهم در اين راستا را استفاده از پژوهش به عنوان يك منبع درآمد دانست و تصريح كرد: موضوعي كه اهميت بسيار دارد، بحث ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه و در نتيجه كاربردي شدن طرح هاي پژوهشي و در نتيجه درآمد زا بودن پژوهش است؛ اين امربه گونه‌اي است كه تا ارتباط دانشگاه با صنعت پيدا نشود، طرح‌ها كاربردي نمي شود و تا طرح‌ها كاربردي نشود، در آمدي حاصل نمي شود؛ يعني اصولا دانشگاه بايد يكي از منابع درآمد خود را از كارهاي پژوهشي تامين كند و كشور نيز بايد به اين صورت باشد.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي مشهد با اشاره به اينكه ارتباط دانشگاه و صنعت بايد گسترده تر شود، گفت: درست است كه صنعت اشكال دارد ولي دانشگاه هم بدون اشكال نيست و بايد ابتدا اشكالات خود را برطرف كنيم تا دانشگاه با جهت دهي طرح هاي پژوهشي به سمت صنعت، باعث نمايان شدن سودمندي اين امر در دو حوزه دانشگاه و صنعت بود.

وي گفت: انتظار داريم مديران پژوهشي در دانشگاه سعي كنند ارتباط دانشكده با صنعت را گسترش دهند و منتظر نباشد كه دفتر مركزي دانشگاه اين ارتباط را برقرار كند.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي مشهد تصريح كرد: همكاران پژوهشي سعي كنند دانشجويان به ويژه دانشجويان مقاطع تحصيلات تكميلي را از لحاظ زمينه هاي پژوهش حمايت و تشويق كنند به اين دليل كه رشد پژوهش دانشجويان براي رشد و ارتقاي پژوهش در آينده مفيد خواهد بود.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي مشهد افزود: بايد تلاش و همت فراوان داشته باشيم و با پيگيري هاي متوالي موانع سر راه را كنار بزنيم.

انتهاي پيام
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن