تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805639239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در مراسم بزرگداشت شهيد مفتح:اداره كشور بايد از عقلانيت برخوردار باشد23 تير غائله 18 تير را ناكام گذاشتهوس حمله به ايران از سر آمريكا افتاده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: لاريجاني در مراسم بزرگداشت شهيد مفتح:اداره كشور بايد از عقلانيت برخوردار باشد23 تير غائله 18 تير را ناكام گذاشتهوس حمله به ايران از سر آمريكا افتاده است


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اداره كشور بايد از يك عقلانيت برخوردار باشد گفت: دليل اينكه كشور ما از اين بحران‌ها به سلامت عبور كرد به خاطر وجود عقلانيت و حضور مردم در صحنه بود كه به وسيله افرادي همچون شهيد آيت‌الله مطهري، شهيد آيت‌الله بهشتي و شهيد آيت‌الله مفتح ايجاد مي‌شد و كمر شاه خائن را همين عقلانيت و حضور مردم شكست.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، علي لاريجاني عصر ديروز در مراسم بزرگداشت شهادت شهيد آيت الله مفتح كه از سوي جامعه روحانيت مبارز در مسجد قباي تهران برگزار شده بود، گفت: اين جلسات باعث ايجاد بيداري و توجه عقلاني مي‌شود و نقش اين جلسات اين است كه انسان راه طي شده را مي‌تواند در اين جلسات بار ديگر ببيند.
رئيس مجلس با اشاره به سلوك شهيداني همچون شهيد مفتح، گفت: شهيد آيت‌الله مفتح و دوستان او يك گروه ممتاز در عهد خود بودند و كارهاي بزرگي انجام دادند و حلقه بزرگ روحانيت كه بر عهده شهيد آيت‌الله مفتح و شهيداني همچون شهيد آيت‌الله باهنر و حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پيگر قضاياي روز خود بودند و يك نظام استبدادي را با بسيج همگاني مردم از راه برداشتند و با آمريكا و انگليس و با كشورهاي استعماري مبارزه كردند.
وي كارهاي بزرگ اين افراد را نشان دهنده يك بيداري در جامعه دانست و افزود: حمايت آنها از مردم مظلوم فلسطين در حالي كه خودشان دچار مشكلات فراواني بودند نشان از بلوغ فكري بود كه چنين بلوغ فكري در همه كشورهاي اسلامي ديده نمي‌شود.
مصدق عضو جريانات ليبراليستي بود
لاريجاني با اشاره به اينكه در زمان انقلاب جريان‌هاي مختلفي همچون جريان ليبراليستي در جامعه وجود داشت؛ ادامه داد:اين جريان بعد از نهضت مشروطه در كشور آغاز بكار كرده بود. در زمان شهيد مفتح و علماي آن زمان اين جريان‌ها از افراد تندرويي همچون كسروي كه ضد تفكر اسلامي بود - و همين ضديت او حساسيت زيادي را در كشور به وجود آورد- تا مصدق وجود داشتند. اما مصدق گرايشات كسروي را نداشت اما وقتي اختلافات او با شهيد نواب صفوي زياد شد او نيز چشمه‌هايي از اين تفكر را از خود نشان داد.
رئيس قوه مقننه يكي از كارهاي مهم شخصيت‌هاي آن زمان همچون شهيد آيت‌الله مفتح را ايجاد يك جريان فكري بالنده اسلامي در كشور دانست و با اشاره به وجود جريان‌هاي كمونيستي، حزب توده و فدائيان خلق در آن زمان، اظهار داشت: در آن زمان يكي از نگراني‌هاي مهم آيت‌الله كاشاني و شهيد نواب صفوي ميتينگ‌هايي بود كه حزب توده برگزار مي‌كرد. اين جريان در زمان شهيد مفتح و شهيد بهشتي حيات داشت كه جريان در دانشگاه‌ها جريان عميقي بود و بسياري از افراد را به سمت تفكر ماركسيستي كشاند. اما اين تفكر در ميان توده‌هاي مردم كه تابع مرجعيت بودند تاثيري نداشت.
آيت الله مفتح بيشتر وقت خود را صرف مبارزه با گروه فرقان كرد
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت: جريان‌هايي كه بزرگان ما بايد با آن مقابله مي‌كردند همين جريان‌هاي ماركسيستي، كمونيستي و توده‌اي‌ها بودند و هر كدام از رهبران ديني ما مانند شهيد آيت‌الله مفتح و شهيد آيت‌الله بهشتي بيشتر وقت خود را صرف مبارزه با اين جريان‌ها كردند و شهيد مفتح بيشتر ظرفيت فكري خود را در مبارزه اين جريان‌ها صرف كرد.
لاريجاني با بيان اينكه گروه فرقان مهمترين جريان التقاطي آن زمان بود گفت: از دغدغه‌هاي شهيد آيت‌الله مفتح مبارزه با گروه فرقان بود كه وي به دست همين گروه نيز به شهادت رسيد. اين گروه نگاه سطحي به آيات قرآن داشت و حتي فكر عميق فلسفي و عرفاني هم در آنها وجود نداشت.
وي با اشاره به اينكه بسياري از جريان حاضر در دانشگاه‌ها حر ف‌هاي شهيد بهشتي و مفتح را نمي‌پذيرفتند، تصريح كرد: فضاي آن زمان بسيار مسموم بود. اما اين افراد مشام بسيار تيزي داشتند و تيز‌بين بودند چرا كه توانستند اهداف اين افراد را بشناسند و با آنها مبارزه كنند.
رئيس قوه مقننه با بيان اينكه تفكر التقاطي در آن زمان تفكرات سطح پايين نبود و حيات داشت و اين گروه‌ها داراي سازمان‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي بودند، ادامه داد: در چنين شرايطي شهيد آيت‌الله مفتح حيات سياسي‌، اقتصادي و فرهنگي داشت و زمان زيادي از وقت خود را صرف مبارزه با اين تفكرات گمراه كننده مي‌كرد. شهيد مفتح مجبور بود در يك زمان با شاه خائن، كشورهاي استعمار گر و تفكرات ماركسيستي مبارزه كند لذا فكر او تك‌‏ساحتي نبود و علت ماندگاري تفكر و راه شهيد مفتح تك ساحتي نبودن فكر او نسبت به تفكرات انحرافي بود كه احساس تكليف مي‌‏كرد و با آنها مواجه مي‌‏شد.
به گفته وي اگر راه شهيد مفتح موفق است و در راه خود توفيقات بسياري داشت، به خاطر اين بود كه افرادي همچون شهيد آيت‌الله مفتح با رهبري امام راحل راه مشخصي را براي مردم و جريان‌هاي مردمي به وجود آوردند.
وي با بيان اينكه بعد از مشروطه فرصت‌هاي خوبي را از دست داديم گفت: از دست رفتن اين فرصت‌ها به خاطر اين بود كه رهبران آن زمان از فرصت‌ها به خوبي استفاده نمي‌كردند و در آن زمان كودتاي 28 مرداد به همين دليل موفق شد چرا كه خيلي‌ها در مقابل آن سكوت كردند و به خوبي براي مقابله با آن عمل نكردند.
تقاضاي مصدق كه كشور را بدون مجلس گذاشت، يك حركت ضد ملي بود
رئيس مجلس در ادامه اظهار داشت: در آن زمان بين مصدق و كاشاني اختلافات زياد شد و بيش از 50 نفر از نمايندگان مجلس آن زمان كه حامي مصدق بودند از مجلس استعفا دادند و مصدق تقاضاي رفراندم كرد و اين يك حركت ضد ملي از سوي مصدق بود كه كشور را بدون مجلس گذاشت و شاه هم از اين شرايط با كمك غربي‌هاي سوء استفاده كرد.
راه مبارزه با ديكتاتوري، حضور مجلس است
لاريجاني با بيان اينكه امام (راحل) بر حضور مجلس تاكيد داشتند گفت: آنچه كه بعد از انقلاب اسلامي ايران بر آن تاكيد شد حضور مجلس بود و در شرايط بسيار سخت امام خميني (ره) تاكيد مي‌كردند كه بايد انتخابات برگزار شود و مجلس تشكيل شود چرا كه راه مبارزه با بروز ديكتاتوري را حضور مجلس مي‌دانستند. چالش‌هايي كه پس از انقلاب با آن مواجه بوديم بيش از گذشته بود اما نتوانست شرايط ما را تغيير دهد و علت آن وجود رهبري داهيانه حضرت امام بود.
آمريكا در چند مرحله قصد حذف جمهوري اسلامي ايران را داشت
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به كتاب "اسرائيل و جنگ تمدن‌ها" گفت: در اين كتاب آمده است كه آمريكا در چند مرحله قصد حذف جمهوري اسلامي ايران را داشت كه يكي از آنها جنگ عراق با ايران بود كه با دادن سلاح‌هاي شيميايي و موشك‌هاي دور برد به عراق قصد اين را داشت كه بر عليه انقلاب اسلامي ايران يك اجماع جهاني درست كند اما امام خميني (ره) و مردم جلوي آنها ايستادند و اجازه پيش روي به آنها براي رسيدن به اهدافشان را ندادند.
هوس حمله به ايران از سر آمريكا افتاده
وي در ادامه افزود: در زماني كه آمريكا به كشور عراق حمله كرد قصد داشت تا با بهانه جويي از ايران در زمينه مسائل هسته‌اي ايران را تحت فشار بين‌المللي قرار دهد و عليه ايران اقدام كند. امروز آمريكا آنچنان در عراق در گل مانده است كه ديگر هوس حمله به ايران از سر او افتاده و فهميده است كه نمي‌تواند به اين راحتي‌ها به يك كشور اسلامي حمله كند.
لاريجاني با بيان اينكه ايران در منطقه بيداري را ايجاد كرد، گفت: بيداري كه امروز در بين كشورهاي منطقه و كشورهاي اسلامي ايجاد شده است باعث شد كه برج دموكراسي كه آمريكا قصد ايجاد آن را در عراق داشت محقق نشود و امروز آمريكا در چاهي افتاده است كه بايد چند مقني او را از اين چاه خارج كنند.
فرمايشات رهبري در مورد جنگ 33 روزه حزب‌‏الله محقق شد
وي با اشاره به حمله اسرائيل به لبنان و پيروزي حزب الله لبنان در جنگ 33 روز با رژيم صهيونيستي گفت: زماني كه آمريكايي‌ها به اسرائيل موشك‌هاي 10 تني داده بود و رژيم صهيونيستي اين بمب‌ها را در مناطق مختلف لبنان استفاده مي‌كرد، مقام معظم رهبري فرمودند زمان مقاومت در مقابل دشمنان است و ملاحظه كرديم كه فرمايشات ايشان محقق شد و حزب الله با مقاومت توانست رژيم صهيونيستي تا بن دندان مسلح را شكست دهد.
رئيس مجلس با بيان اينكه رهبر صدر انقلاب فكر معقولي داشتند و با اصالت فكري رفتار مي‌كردند، خاطرنشان كرد: اين فكر باعث شد تا با پديده‌‏هاي مختلف به خوبي مواجه شوند و آنها مباني عقلي براي مسائل مختلف كشور داشتند.
لاريجاني نقش رهبران صدر انقلاب را بسيار خوب و گسترده توصيف كرد و اظهار داشت: حركت‌‏هايي كه شهيد مفتح در اين مسجد پايه گذاري كرد كمر رژيم سلطنت را در آن زمان شكست و سخنراني‌هاي او ضربه‌هاي مهلكي را در پيكره رژيم سلطنتي آن زمان وارد ساخت و شرايط انقلاب را به خوبي تعريف كرد. كشور ما از وضعيتي كه مستشاران امريكايي در آن داشتند به شرايط امروز رسيد كه دشمنان اعتراف مي‌كنند با كشوري قدرتمند مواجه‌اند و نوع رهبري رهبران انقلاب باعث وجود چنين شرايطي شد.
اداره كشور بايد از عقلانيت برخوردار باشد
لاريجاني با اشاره به ويژگي‌هاي شهيد آيت‌الله مفتح گفت: شهيد مفتح هدف گرا و داراي مباني عقلاني بود، اهل شعار نبود با خداي خود معامله كرده‌بود و زماني كه پاي اسلام در ميان بود با تمام وجود خود به ميدان مي‌آمد و پاي تفكر اصيل اسلامي ايستادگي مي‌كرد.
وي با بيان اينكه اداره كشور بايد از يك عقلانيت برخوردار باشد گفت: دليل اينكه كشور ما از اين بحران‌ها به سلامت عبور كرد به خاطر وجود عقلانيت و حضور مردم در صحنه بود كه به وسيله افرادي همچون شهيد آيت‌الله مطهري، شهيد آيت‌الله بهشتي و شهيد آيت‌الله مفتح ايجاد مي‌شد و كمر شاه خائن را همين عقلانيت و حضور مردم شكست.
23 تير غائله 18 تير را ناكام گذاشت
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به غائله 18 تير گفت: در غائله 18 تير وقتي مردم در 23 تير به صحن آمدند اين غائله ناكام ماند، غائله‌اي كه آمريكا نيز براي حمايت از آن بيانيه صادر كرده بود اما حضور مردم در صحنه، نقشه‌‌هاي دشمنان را در غائله 18 تير خنثي كرد و اين حضور تداوم انقلاب اسلامي را تضمين كرد.
لاريجاني با بيان اينكه افرادي همچون شهيد مفتح با كفار و استكبار جهاني ستيز داشتند و همه شهداي صدر انقلاب اسلامي در خصوص فلسطين سخن مي گفتند و از مبارزه آنها حمايت ك‌ردند و در مقابل دشمن و استكبار جهاني با قدرت مي‌ايستادند اما با افراد و گروه‌ها و گروه‌‏هاي خودي هيچ وقت زاويه ايجاد نمي‌كردند و در مقابله با آنهه سعه صدر داشتند.
برخي حركت‌‏هاي افراطي به تفرقه در كشور دامن مي‌‏زند
رئيس قوه مقننه با بيان اينكه امروز در برخي از مواقع با حركت‌هاي افراطي مواجه هستيم كه تفرقه را در كشور دامن مي‌زند، تاكيد كرد: امروز نيازمند سعه صدر در جامعه هستيم. وجود حركت‌هاي تندروانه مورد پسند شهيد مفتح و ديگر شهيدان نيست و اين رفتارهاي افراطي نشان مي‌دهد كه عمق اطلاعات افراد از اسلام كم است و كم سواد هستند.
به گفته وي آنچه كه بايد از اين شهدا بياموزيم اين است كه آنها پايه‌هاي محكم و استواري را در جامعه قرار دادند كه يك بعد آن ديني و يك بعد آن مسائل حكومتي و حساسيت نسبت به مسائل فرهنگي سياسي و اداره كشور است و اگر امروز نابساماني‌هايي را در كشور مشاهد مي‌كنيم به خاطر عبور از اين مسائل مهم است.
كاهش تورم در گرو نگاه علمي به مسائل مختلف است
لاريجاني در پايان با اشاره به راهكارهاي كاهش تورم در كشور گفت: براي كاهش تورم بايد نگاه علمي به مسائل مختلف داشته باشيم و ويژگي‌ شهداي انقلاب اين بود كه حكيم و عقلگرا بودند و اداره امور را در پناه يك عقلانيت مي‌دانستند و اگر اين چنين نشود مشكلات بسياري در كشور به وجود مي‌آيد.
پايان پيام

كد خبر: 463838
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن