تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815941338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين اخبار از ديدار سينماگران با رئيس‌جمهور؛ شمقدري: ديدار با سينماگران، تصميم شخص رئيس جمهور بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آخرين اخبار از ديدار سينماگران با رئيس‌جمهور؛ شمقدري: ديدار با سينماگران، تصميم شخص رئيس جمهور بود
خبرگزاري فارس: «جواد شمقدري» گفت: در برخي محافل سينمايي در روزهاي اخير چنين مطرح شده كه من در برگزاري اين ديدار نقش اصلي را دارم، در حالي كه اين جلسه به دعوت و اصرار شخص رئيس جمهور برپا مي‌شود و نگاه و توقع ايشان از اين جلسه، فراتر از جلسات معمول و تشريفاتي است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني هيأت اسلامي هنرمندان،‌ مشاور رئيس جمهور در امور هنري، گفت: ديدار كارگردانان سينما با رئيس جمهور، بهترين فرصت براي طرح ديدگاه‌ها و راه‌حل هاي كارشناسي براي رفع معضلات سينماي ايران است و حضور فعال و مشاركت همكاران فيلمساز و سينماگر ما در اين گفت و شنود بدون شك مي تواند در تغيير و اصلاح وضعيت موجود سينماي ايران مؤثر باشد.
وي ادامه داد: در برخي محافل سينمايي در روزهاي اخير چنين مطرح شده كه شمقدري در برگزاري اين ديدار نقش اصلي را دارد، در حالي كه اين جلسه به دعوت و اصرار شخص رئيس جمهور جناب آقاي دكتر احمدي‌نژاد شده و نگاه و توقع ايشان از اين جلسه، فراتر از جلسات معمول و تشريفاتي است. هماهنگي دعوت و توجيه همكاران فيلمساز و كارگردان براي حضور در اين جلسه را به خانه سينما و مدير عامل محترم آن آقاي عسگرپور واگذار كرديم كه ابتدا حدود 40 نفر از فيلمسازان را معرفي كردند و باز براي اين كه نمايندگان همه سليقه‌ها و طيف‌هاي سينما فرصت حضور در اين ديدار را داشته باشند، تعدادي ديگر از كارگردانان مانند: آقايان مهرجويي، جيراني، كيانوش عياري، داود ميرباقري، درويش، فرهنگ، سهيلي، محمدرضا اصلاني و... را به ليست اضافه كردم كه با اين وجود هنوز ليست را كامل نمي‌دانم اما چون قرار نيست جلسه به يك همايش تبديل شود، بلكه يك جلسه كاري و كارشناسي است، ترجيح داده شد جمع محدودتري دعوت شوند و انتظار اين است سينماگران و فيلمسازان كشورمان با جديت در اين جلسه حضور يافته و انتقادات و پيشنهادات خود را درباره بهبود وضعيت سينماي ايران بي‌پرده، صريح و صادقانه با رئيس جمهور در ميان بگذارند.
مشاور هنري رئيس جمهور همچنين با اشاره به اين كه يكي ديگر از دستاوردهاي برگزاري اين جلسه انتقال مباحث سينمايي اعم از انتقادات و اعتراضات و آسيب شناسي سينماي كشور از فضاي موجود ژورناليستي و صفحات روزنامه‌ها به يك فضاي كارشناسي و اجرايي و سوق دادن آن به سمت مراكز تصميم سازي و دستيابي به راهكارهاي عملياتي است، اظهار اميدواري كرد اين ديدار آغاز مباركي براي بهبود وضعيت سينماي ايران در همه حوزه‌ها باشد.
شمقدري با اشاره به اين كه متأسفانه دو سال پس از ديدار كارگردانان با رهبر معظم انقلاب تحركي از سوي مسئولان سينمايي براي عملياتي كردن آن نقطه نظرات ديده نشد، رئيس جمهور با تشكيل اين جلسه با هدف طرح مباحث به شكل كارشناسي و تخصصي درصدد ايجاد ساختاري مناسب براي عملياتي شدن آن رهنمودها هستند.
وي با اشاره به اظهارات اخير حاتمي‌كيا و مجيدي در مورد ضرورت تغييرات در سينماي كشور، تأكيد كرد: از شنيدن اين اظهارات بسيار خوشحال شدم اما ما راه سختي در پيش داريم چون متأسفانه گروهي كه همه قدرت و فرصت‌ها را فقط براي خود مي‌خواهند، مايل نيستند سينماي ايران فصل جديدي را آغاز كند و مانع پوست اندازي سينماي ايران مي‌شوند.
مشاور هنري رئيس جمهور در خاتمه در پاسخ به اين كه چرا فقط كارگردانان سينما به اين جلسه دعوت مي‌شوند، گفت: ما تهيه‌كنندگان شاخص و خوبي داريم كه نقش تعيين كننده در سينماي كشور دارند اما بدليل اينكه هم اكنون عزيزان تهيه كننده درگير اختلافات صنفي بوده و در حال حاضر به 4 گروه تقسيم شده اند، براي جلوگيري از اينكه بحث هاي داخلي و صنفي بر مباحث جلسه سايه نياندازد، جلسه با تهيه‌كنندگان و ديگر گروه‌هاي تخصصي سينما به فرصت ديگري موكول مي‌شود.
«شمقدري» در خصوص اظهارات قبلي خود كه گفته بود قرار است از چند كارگردان تقدير شود افزود: اين برنامه نيز به شكل ديگر و در آينده صورت خواهد پذيرفت.
انتهاي پيام/ا
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن