تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812998072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نبايد مرادي و مرادي‌ها را از دست بدهيم محسن قهرماني در گفت‌وگو با ايسنا: روزي مي‌رسد كه داوري بازي‌هاي پخش زنده را قضاوت نكند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نبايد "مرادي" و "مرادي"‌ها را از دست بدهيم محسن قهرماني در گفت‌وگو با ايسنا: روزي مي‌رسد كه داوري بازي‌هاي پخش زنده را قضاوت نكند
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: ورزشي - فوتبال

داور بين‌المللي فوتبال ايران گفت: كناره‌گيري "مسعود مرادي" به ضرر داوري فوتبال ايران خواهد بود.

محسن قهرماني در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) _ منطقه خراسان، افزود: مرادي وزنه داوري ايران است و در رقابت‌هاي برون مرزي بهترين قضاوت‌ها را انجام مي‌دهد و ما بايد به دنبال اين مساله بگرديم كه چرا داوران ما در داخل موفق نيستند و در رقابت‌هاي بين‌المللي موفق‌ترند.

داور بين‌المللي فوتبال ايران افزود: مرادي حساس‌ترين رقابت ها را در آسيا و دنيا سوت مي‌زند، در المپيك پكن اگر نيجريه به فينال نمي‌رفت حتما قضاوت بازي فينال به مرادي و كامراني‌فر مي‌رسيد، در خارج از مرزهاي ايران به داوران ما اعتماد دارند اما در داخل وقتي تيمي نتيجه نمي‌گيرد، ديواري كوتاه‌تر از ديوار داور وجود ندارد، همه چشم‌ها را مي‌بندند و داور را تنها مقصر شكست خود مي‌دانند.

وي اشتباهات داوري را سهوي دانست و خاطرنشان ساخت: هر انساني احتمال دارد خطا كند، زماني كه يك كارشناس در استوديو بدون فشار تماشاچي از روي تصوير و با ديدن چند باره صحنه آهسته نمي‌تواند تشخيص درست دهد، يك داور با چشم غيرمسلح در صدم ثانيه بايد قضاوت كند، حال ممكن است جايگيري‌اش درست نباشد و بازيكني جلوي ديدش را هم گرفته باشد.

وي تاكيد كرد: كناره‌گيري مرادي از قضاوت در جام جهاني و ليگ برتر قطعا بازتاب منفي در آسيا و دنيا خواهد داشت و براي ديگران سوال خواهد بود كه چه اتفاقي افتاده است كه يك داور مانند مرادي چنين تصميمي گرفته و مطمئنا اين كناره‌گيري در داوري ايران تاثير منفي خواهد داشت.

داور بين‌المللي فوتبال ايران با بيان اين مطلب كه بايد وجود مرادي، داوري كه با سال‌ها تجربه مي‌تواند يك الگوي مناسب براي داوران جوان باشد، را طلا گرفت افزود: اين برخوردها با داوران و خانواده داوري، فشار را بر روي ما زياد مي‌كند. زماني كه هر كسي به خودش اجازه مي‌دهد داور را بازخواست كند و بر عليه وي موضع بگيرد، فشار روحي بر داوران زياد مي‌شود و جاذبه‌هاي داوري از بين خواهد رفت و روزي خواهد آمد كه ما ديگر هيچ كس را نداشته باشيم كه در فوتبال ايران داوري كند و شايد پس از اين اتفاقات عده‌اي ديگر حاضر نباشند بازي‌هاي پخش زنده را قضاوت كنند.

وي با اشاره به صحبت‌هاي يكي از مديران تيم پيروزي مبني بر اينكه براي بازي‌هاي اين تيم با هزينه باشگاه از داوران خارجي استفاده شود، تصريح كرد: اگر قرار باشد هر كسي در كار داوران دخالت كند ديگر سنگ روي سنگ بند نمي‌آيد، هر كسي بايد در حيطه كاري خودش اظهار نظر كند، مسوول اصلي داوران كميته داوران و فدراسيون فوتبال هستند.

داور بين‌المللي فوتبال ايران تاكيد كرد: نبايد افراد از داوري طرد شوند، بايد برخوردها سنجيده‌تر باشد و با اشتباهات داوري منطقي برخورد كرد.

وي خاطرنشان ساخت: در ميان كارشناسان داوري دو گروه فعال هستند، يك سري افراد هم اكنون با كميته داوران همكاري دارند و كار مي‌كنند و عده‌اي ديگر همكاري با كميته ندارند و فعال نيستند كه قطب مخالف داوري ما همين گروه دوم هستند و در هر صورتي با داوران مخالفت مي‌كنند كه ما بايد اين مشكل را رفع كنيم.

وي با تاكيد بر اين مطلب كه ما نبايد مرادي و مرادي‌ها را از دست بدهيم، ادامه داد: اعتراض‌ها به داوري از هفته سوم با من شروع شد و در هفته ششم به مرادي رسيد و برنامه 90 به جاي اينكه 2 روز مانده به قضاوت مهم مرادي در مرحله حذفي جام قهرمانان باشگاه‌هاي آسيا در ديدار تيم‌هاي القادسيه و اوراواردز ژاپن به مرادي روحيه بدهد، دقيقا دو شب قبل از اين بازي يك برنامه تنظيم مي‌شود كه تاثير منفي روي مرادي داشته باشد اما خوشبختانه مرادي در اين ديدار داوري بسيار خوبي انجام داد.

داور بين‌المللي فوتبال ايران تصريح كرد: اميدوارم كه مرادي از تصميم‌اش منصرف شود و در آزمون انتخابي جام جهاني شركت كند.

قهرماني در پاسخ به اين سوال كه اگر جاي مرادي بوديد همين تصميم را مي‌گرفتيد، گفت: شايد من هم مثل مرادي دست به چنين كاري مي‌زدم اما بايد جاي او باشم و در شرايط وي قرار بگيرم تا در مورد درستي و يا نادرستي اين تصميم صحبت كنم.

وي در پايان گفت: در خصوص كناره‌گيري مرادي، بايد از "عادل فردوسي‌پور" سوال كنيد و ببينيد آيا جواب منطقي دارد؟! زماني كه برنامه 90 جناحي عمل مي‌كند و در يك برنامه پربيننده و تريبوني كه متعلق به دولت است و بايد به نفع ملت از آن استفاده شود گرايش به رنگ‌هاي خاص وجود دارد، عرصه براي مسعود مرادي و خانواده داوري ايران تنگ مي‌شود و شرايطي به وجود مي‌آيد كه به نظر من كاملا به ناحق است.

انتهاي پيام
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن