تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816223049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روشهاي مقابله با اضطراب


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: روشهاي مقابله با اضطراب
امروزه اضطراب و دلواپسي براي ميليون ها انسان به صورت مشكلي غير قابل حل و خسته كننده در آمده است، ولي بايد در نظر داشت كه نگراني ها همه مخرب نيستند و به كمك يك برنامه ريزي دقيق مي توان آنها را از بين برد.
نگراني مفرط يا به عبارت ديگر - دلشوره - يك بيماري روحي است كه باعث مي شود سلامتي جسمي به خطر بيفتد. نگراني ها اغلب نتيجه تعبير نادرست افراد از حقيقت است.
ما مي توانيم روح حقيقت گرايي و واقع بيني را به طرق مختلف در خودمان تقويت كنيم. روان شناسان چنين معتقدند كه: « هيچ وقت در خلوت خويش نبايد به اضطراب و نگراني فكر كرد» !
درباره نحوه مبارزه با اضطراب و نگراني روشهاي مختلفي ذكر كرده اند، در اينجا شما را با برخي از اين روش ها آشنا مي سازيم:
1-ورزش كنيد:روزانه يك كيلومتر يا بيشتر بدويد و يا تنيس بازي كنيد. ورزش كردن و انجام تمرينات بدني هيجانات را كاهش مي دهد، نگراني را كم كرده و اثر آن را خنثي مي كند، احساس خوب و مثبتي را در وجودتان افزايش مي دهد، مقدار خواب را زياد مي كند و بالاخره به قدرت تمركز انسان كمك فراوان مي كند.
2-تمرين در كنترل تنفس:با كنترل تنفس هم مي توان نگراني و اضطراب روحي را كاهش داد. اگر نفس عميقي بكشيد و بازدم خود را آهسته خارج كنيد، موقتا احساس آرامش مي كنيد. اگر بتوانيد چند بار پشت سر هم اين كار را انجام دهيد نتيجه بهتري عايد شما مي شود. همچنين مي توانيد به كمك آموزش در تمرينات تنفسي، نگراني و اضطراب خود را ساماندهي كنيد.
3-برقراري ارتباط با ديگران:سعي كنيد با ديگران ارتباط برقرار كنيد و از انزوا خارج شويد. با افزايش سطح ارتباطات مي توانيد اعتماد به نفس خودتان را تقويت كنيد و احساسات منفي و مخرب را كاهش دهيد. پيامبر گرامي اسلام فرموده اند: اگر همه شما در راه نيكي و نيكوكاري به هم بپيونديد، دوستدار و علاقمند به يكديگر خواهيد شد.
4-با خداوند راز و نياز كنيد:هر روز نماز بخوانيد و با خالق يكتا راز و نياز كنيد. مطالعات نشان داده است كه ميزان افسردگي در ميان افرادي كه به خداوند ايمان دارند بسيار كمتر از بقيه افراد است. به كمك تفكر و عبادت، نگرش جامعي نسبت به حيات و زندگي به دست مي آوريد. خواندن قرآن را نيز فراموش نكنيد چراكه قرآن آرامش بخش دلهاست.
5-به زندگي روزانه خود سرو سامان بدهيد:بسياري از نگراني هاي روزانه ما به خاطر نداشتن نظم و ترتيب در كارهاست. سوالاتي نظير: چه چيز را فراموش كرده ام؟ چه چيز را گم كرده ام؟ به دنبال چه مي گردم و... سوالاتي است كه بر نگراني ما مي افزايد. براي درمان اين مشكل مي توانيد ليستي تهيه كنيد و در آن برنامه روزانه را يادداشت نماييد.
6-به انجام كارهاي مورد علاقه تان بپردازيد:تحقيقات نشان داده است، انجام كارهايي كه مورد علاقه فرد باشد مقدار زيادي از نگراني مخرب، مثل دلشوره را كاهش مي دهد.
7-خودتان را از شنيدن برخي اخبار منع كنيد:رسانه هاي گروهي عاشق اخبار بد هستند و گاهي توسط اين خبرهاي غم انگيز ما را افسرده و غمگين مي كنند. اگر شما از شنيدن اين اخبار و رويدادها اجتناب نكنيد حتما در آينده اي نه چندان دور دچار نگراني و دلشوره مي شويد.
8-روابط عاطفي برقرار كنيد:با برقراري روابط عاطفي، روحيات انسان ها متحول مي شود زيرا ما موجودات عاطفي هستيم. براي رسيدن به اين هدف فرزندان و ديگر عزيزان خويش را در آغوش بگيريد و نسبت به آنها ابراز محبت كنيد.
9-در مكاني كه شما را نگران مي كند، نمانيد:هر لحظه كه احساس كرديد دچار دلشوره و يا نگراني بيش از حد شده ايد. سعي كنيد به نحوي خودتان را از قيد آن آزاد كنيد. از روي صندليتان بلند شويد، قدم بزنيد و يا با دوستي صحبت كنيد. از نشستن و ماندن در جايي كه شما را نگران مي كند بپرهيزيد. هر قدر به نگراني و اضطراب، بيشتر اجازه دهيد كه فكر شما را مشغول كند، سخت تر مي توانيد از شر آن خلاص شويد.
10-فرصتي را به گريه كردن اختصاص دهيد:گاهي اوقات نگراني و اضطراب اجازه بروز پيدا نمي كند و به شكل ناراحتي آشكار شده باقي مي ماند. بعضي وقت ها لازم است كه از ته دل گريه كنيد. يك گريه به موقع تمامي نگراني هاي شما را از بين مي برد.
11-هر قدر مي توانيد بخنديد:شوخي كردن يكي از بهترين روش هاي برخورد با نگراني است. دلشوره هميشه باعث مي شود كه حقيقت بيني را از دست بدهيد. اما شوخي، اين ديدگاه و وضعيت را عوض مي كند بنابراين بخنديد تا دنيا به رويتان لبخند بزند.
12-به هر چيزي به اندازه ارزش آن بها بدهيد:براي هر مساله جزيي و كم اهميت وقت خودتان را بيهوده هدر ندهيد و به ياد داشته باشيد كه از ديد انسان واقع بين تمامي كارهاي كوچك، حقيقتا جزئي و كم اهميت هستند.
سايت تبيان
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن