تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816014389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي ايرنا / يك مقام قضايي: ايران در خصوص وضعيت حقوقي كودكان از موقعيت مطلوبي برخوردار است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي ايرنا / يك مقام قضايي: ايران در خصوص وضعيت حقوقي كودكان از موقعيت مطلوبي برخوردار است
اجتماعي. ميزگرد . خشونت . كودك آزاري
سرپرست دفتر اداره ارزيابي قوانين و مقررات قوه قضاييه گفت: جمهوري اسلامي ايران بر اساس بر آورد يونيسف، در خصوص وضعيت حقوقي كودكان ، از موقعيت مطلوبي نسبت به كشورهاي همجوار ، بر خوردار است .

سيد علي كاظمي روز شنبه با حضور درايرنا درنشستي تحت عنوان حقوق كودك و كودك آزاري افزود: اكنون از كشورهاي همجوار همچون عربستان ، سوريه و افغانستان درخواست‌هايي براي اعزام مربيان براي آموزش قضات ،مددكاران و پليس و مباحث حقوقي حمايت از كودكان از جمهوري اسلامي ايران دعوت به عمل آمده است .

وي اظهارداشت : جمهوري اسلامي ايران درصورت تداوم هر چه بيشتر بر حقوق كو دكان مي‌تواند به كشور الگو در خاورميانه و شمال آفريقا تبديل شود .

وي با بيان اينكه درزمان حاضر با توجه به قوانين موجود و عضويت ايران در كنوانسيون حقوق كودكان تاكيد كرد: علاوه براين تصويب پروتكل الحاقي به كنوانسيون حقوق كودك توسط دولت ايران چارچوب حقوقي مناسبي ر ا از نظر حمايت از كودكان فراهم كرده است.

وي همچنين به يك ايراد در حمايت از حقوق كودكان در كشور اشاره كرد و گفت:
يكي از ايرادات ما در زمينه حقوق كودكان اين است كه تعامل بين بخشي دراين زمينه تقويت شود وهمكاريهاي سازمانهاي مختلف در خصوص حقوق كودكان در ابعاد مختلف مورد توجه ويژه و هماهنگي‌هاي لازم اين سازمانها در يك تعامل مشترك و مستمر قرار گيرد.

كاظمي دربخش ديگري از سخنان خودبا بيان اينكه اكنون در مدارس از جمله در مقطع دبستان و راهنمايي با كمبود مشاور مددكار و روان شناس مواجه هستيم و دراين خصوص پيشنهاد داد: براي رفع اين كمبود سازمان بهزيستي مي تواند وارد عمل شده و مددكارها و مشاوران خود را به مدارس اعزام كند.

وي گفت: بر اساس اطلاعات بدست آمده اكثر مشاوران مددكار و روانشناس در مقطع متوسطه فعاليت مي‌كننداين در حالي است كه كودكان در مقطع دبستان و راهنمايي نيازي اساسي به مشاور دارند.

كاظمي در بخش ديگري از سخنانش به يك نقطه كور در كودك آزاري اشاره كرد و گفت: چيزي كه در كودك آزاري بايد لحاظ شود اين است كه كودك ممكن است خودش در مواقعي متوجه آزار نباشد و آن را يك امر طبيعي بداند . براي مثال كودك تحقير وتوهين نسبت به خود را از سوي اوليا و يا مربيانش امري طبيعي تلقي كند.

وي تاكيد كرد بايد دراين زمينه با فرهنگ‌سازي و همكاريهاي لازم بين مراكز ذيربط درزمينه حقوق كودك اطلاع رساني مناسبي صورت گيرد تا كودكان و نوجوانان با حقوق قانوني خود آشنا شوند.

كاظمي تدوين اين حقوق را در بخشي از كتب درسي كودكان ونوجوانان و همچنين آموزش اين حقوق در مراكزي كه كودكان و نوجوانان با آن سروكار و دارند را ازجمله راه كارهاي آشنايي كامل كودك ،اوليا و مربيان وي با حقوق كودك معرفي كرد.

كاظمي با اشاره به اينكه تجربه كلي نشان مي‌دهد كه در بسياري موارد قرباني كودك آزاري خود به عامل كودك آزاري درحوامع مختلف تبديل مي‌شود تصريح كرد: نهادهاي مرتبط با حقوق كودكان در ابعاد مختلف بايد با عوامل كودك آزاري برخورد درخور وشايسته را انجام دهند.

اين مقام قضايي همچنين با اشاره به اينكه كودكان ، سرمايه كشورند و بايد به آنها اهميت داد گفت: فراموش نكنيم بيجه ( قاتل سريالي كودكان حاشيه تهران) يك فرد قرباني كودك آزاري بود كه بعدها خود به كودك آزار تبديل شد نشست امروز ايرنا قرار بود با حضوردكتر ولي الله نصر مديركل امور شبه خانواده بهزيستي برگزار شود كه به رغم هماهنگي‌هاي انجام شده در اين زمينه اما اين نشست با عدم حضور وي و بدون طرح ديدگاههاي نماينده اين سازمان برگزار شد.

درهفته گذشته خبري مبني بر وقوع كودك آزاري در شيرخوارگاه زنجان منتشر شد كه سازمان بهزيستي از عامل اين كودك ازاري به مراجع قانوني شكايت و وي تحويل مراكز قضايي شد.

براساس اعلام معاون دادستان دادسراي عمومي و انقلاب زنجان همچنين مربي و مدير اين شيرخوارگاه نيز تا اعلام نظر نهايي مراكز قضايي از كار بركنار وتعليق شدند.

كاظمي سرپرست اداره ارزيابي قوانين و مقررات قوه قضاييه دراين زمينه به ايرنا گفت : ما بايد ظريب امنيتي را در اين گونه مراكز بالا ببريم، خوشبختانه در بهزيستي بخشنامه‌اي صادر شده كه به هنگام جذب پرسنل هر فردي نتواند وارد اين گونه مراكز شود .

وي با بيان اينكه بهزيستي در خصوص كودك آزاري زنجان طبق قانون گزارش واقعه را به مراجع قانوني ارائه كرده است درعين حال تاكيد كرد: اين مساله رسيدگي خواهد شد و كساني كه دراين زمينه احتمالاسهل انگاري نيز داشته اند بايد پاسخگو باشند.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن