تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802761644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مروري بر كارنامه «ايران تحليل» در اجراي اصل 44 و سهام عدالت


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مروري بر كارنامه «ايران تحليل» در اجراي اصل 44 و سهام عدالت
نقش و كاركرد شركت‌هاي مشاوره سرمايه‌گذاري و تحليل‌گر در افزايش آگاهي عمومي نسبت به اطلاعات شركت‌هاي دولتي بزرگ كه در چارچوب اصل44 واگذار مي‌شوند، اندك نيست.


يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي مشاوره و سرمايه‌گذاري و تحليل‌گري كه با ارائه تحليل‌هاي كارشناسي و مشاوره سرمايه‌گذاري به سهم خود نقش بسزايي در اجراي اصل 44 و توسعه بازار سرمايه و ساير برنامه‌هاي كلان اقتصادي كشور داشته است، شركت «ايران تحليل» است. ايران تحليل در بزرگ‌ترين معامله تاريخ كه از سوي كارگزار معرف «سهم آشنا» انجام شد، مشاركت تحليلي براي مشتريان خريدار سهام داشته است و ... بخش اول گفت‌وگو با مجيد اصلي، مديرعامل ايران تحليل هفته گذشته از نظرتان گذشت، اما «اصلي» در بخش دوم مصاحبه، دستاوردهاي اين شركت مشاوره سرمايه‌گذاري را درباره همكاري با شركت‌هاي سرمايه‌گذاري عدالت استاني، توسعه نهادهاي مالي و مديريت صندوق مشترك سهم آشنا، مشاركت در صندوق سرمايه‌گذاري زمين و مسكن و برنامه‌هاي آينده وي را تشريح مي‌كند.
نقش «ايران تحليل» در اجراي سياست‌هاي اصل 44 چه بوده است؟
محوري‌ترين و مهم‌ترين بخش فعاليت ايران تحليل كه به تحليل، ارزش‌گذاري و قيمت سنجي سهام شركت‌ها قبل و بعد از عرضه در بورس مي‌پردازد، هم زمان با آغاز عرضه شركت‌هاي مشمول اصل 44 تحرك و فعاليت مضاعفي داشته است. مشاركت در تحليل و قيمت‌گذاري اكثر شركت‌هاي نقد شونده در بورس و نيز تحليل همه شركت‌هاي عرضه شده در بورس طي دو سال اخير قبل از عرضه سهام از مهمترين فعاليت‌هاي ايران تحليل محسوب مي‌شود.
همچنين ايران تحليل در بزرگ‌ترين معامله تاريخ خصوصي‌سازي نيز كه توسط كارگزاري سهم آشنا انجام شد، مشاركت تحليلي براي مشتريان خريدار سهام داشته است.
ضمن اين كه با توجه به همكاري نزديك ايران تحليل و كارگزاري سهم آشنا، به جز معامله عمده بلوك فولاد خوزستان، بيش از 8/8ميليارد تومان سهام دولت با مشاركت و همكاري تحليلي ايران تحليل در قالب شركت‌هاي اصل 44 توسط اين كارگزاري در بورس به بخش‌خصوصي واگذار شده است.
ايران تحليل چه نقشي در اجراي طرح سهام عدالت داشته است؟
در اين بخش نيز تحليل و قيمت‌گذاري سهام عرضه شده در قالب سهام عدالت از فعاليت‌هاي اصلي ايران تحليل بوده است.
همچنين ايران تحليل افتخار دارد همزمان با تاسيس شركت‌هاي سرمايه‌گذاري عدالت استاني، همكاري نزديكي در مديريت پرتفوي اين شركت‌ها و مشاركت فعال‌تر آنها در بورس اوراق‌بهادار داشته است. هم اكنون سرمايه قابل توجهي از شركت‌هاي سرمايه‌گذاري عدالت در استان‌هاي مختلف كشور در بورس اوراق‌بهادار تهران با مديريت و هدايت ايران تحليل سرمايه‌گذاري شده
است.
مشتريان ويژه ايران تحليل كدام شركت‌ها يا اشخاص هستند؟
علاوه‌بر حدود 40 سرمايه‌گذار حقيقي با سرمايه‌هاي بين 300‌ميليون تا 10‌ميليارد ريال و نيز شركت‌هاي سرمايه‌گذاري عدالت استاني با متوسط سرمايه‌گذاري 8‌ميليارد ريال كه ايران تحليل مديريت سرمايه آنها را با وكالت كامل در بورس اوراق‌بهادار انجام مي‌دهد، از جمله مشتريان حقوقي اين بخش مي‌توان به شركت‌هاي سرمايه‌گذاري خصوصي فعال در بورس اوراق‌بهادار اشاره كرد؛ ضمن اينكه برخي باشگاه‌هاي ورزشي صنعتي كشور نيز در مرحله انعقاد قرارداد و دريافت كدبورسي براي مشاركت و سرمايه‌گذاري در بورس با مديريت ايران تحليل قرار دارند.
ايران تحليل چه خدماتي به شركت‌هاي بزرگ مي‌دهد؟
مشاوره‌هاي تحليلي و همكاري در بخش بازاريابي براي خريد يا فروش سهام عمده و بلوكي از جمله خدمات ايران تحليل است كه به شركت‌هاي بزرگ براي مشاركت و سرمايه‌گذاري در بورس ارائه مي‌شود.
نقش ايران تحليل در توسعه نهادهاي مالي چگونه بوده است؟
ايران تحليل در راه‌اندازي و مديريت سرمايه در اولين صندوق مشترك سرمايه‌گذاري در بورس مشاركت فعال و موثر داشته است. صندوق مشترك سهم آشنا از ابتداي ارديبهشت ماه 87 شروع به فعاليت كرده و خوشبختانه طي حدود 80 روز فعاليت توانسته است با حدود 57درصد بازدهي، ركورد جالب توجهي از بازدهي مديريت سرمايه‌گذاري را در بين همه صندوق‌هاي مشترك فعال برجاي‌گذارد.
نكته جالب توجه اينكه اين صندوق از معدود صندوق‌هاي مشترك سرمايه‌گذاري بوده كه با وجود عدم محدوديت در اساسنامه براي 60 روز نخست فعاليت صندوق، از اولين روز شروع به كار، متنوع‌سازي پرتفوي و كنترل ريسك را در سبد صندوق مراعات كرده است.
صندوق سهم آشنا در حال حاضر نيز آماده جذب سرمايه‌هاي كوچك و بزرگ سرمايه‌گذاران با نرخ nav روزانه و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق‌بهادار است.
مشاركت در صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري زمين و مسكن و نيز همكاري در مديريت سرمايه صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري بزرگ كه به زودي در بورس آغاز به كار خواهند كرد نيز از برنامه‌هاي آينده شركت در اين زمينه محسوب مي‌شود.
ايران تحليل چه برنامه‌هايي را براي مشتريان خرد و سرمايه‌گذاران حقيقي اجرا كرده است؟
برگزاري بيش از 30 جلسه آموزشي و توجيهي از وضعيت روز بازار سرمايه با عنوان سهامدار موفق كه همه هفته روزهاي سه شنبه در تالار اختصاصي سهم آشنا به صورت رايگان برگزار مي‌شود، بخشي از سرمايه‌گذاري بلندمدت ايران تحليل
براي افزايش قدرت تحليل سهامداران جزء و اعتماد آنها به بورس و كاهش ريسك سرمايه‌گذاري آنان بوده است.
جلسات معارفه و تشريح اساسنامه و اميدنامه صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، برگزاري تورهاي ويژه براي سهامداران شركت‌هاي بورسي به منظور بازديد از فعاليت شركت‌ها و حضور در مجمع سالانه آنها نيز از ديگر برنامه‌هاي ايران تحليل بوده است.
برنامه‌هاي آينده شركت چيست؟
*راه‌اندازي بخش تحليل بورس كالا و اوراق مشتقه (در مرحله بررسي و مطالعه)
*گسترش فعاليت‌ها در بخش معاملات در بورس فلزات، نفت و پتروشيمي و كشاورزي
*مشاركت در معاملات فيوچرز
*افزايش فعاليت و تقويت فعاليت‌هاي سبدگرداني
*مشاركت در بازار خارج از بورس (OTC)
*جذب سرمايه‌گذاري خارجي و گسترش فعاليت‌هاي جذب سرمايه در خارج از كشور
*كاهش ريسك سرمايه‌گذاري در بورس با معرفي بازارهاي سرمايه‌گذاري جديد مانند بورس‌هاي مالزي و دبي و كالاي بين‌المللي
*گسترش و تقويت قابليت‌هاي نرم‌افزاري سايت همچون نرم‌افزار قوي PERSONAL PORTFOLIO كه با مشاركت يكي از معتبرترين شركت‌هاي نرم‌افزاري در مرحله تدوين؛ برنامه‌نويسي و آزمايش اوليه است.
پيشنهاد شما به سرمايه‌گذاران خرد براي سرمايه‌گذاري در بورس چيست؟
تجربه چند ساله ايران تحليل نشان داده كه يكي از بهترين راه‌ها براي كاهش ريسك سرمايه‌گذاري در بورس استفاده از توان، تخصص و سرعت عمل تحليل‌گران و متخصصان بازار سرمايه است. شايد يكي از بهترين راهكار‌ها در اين زمينه را مي‌توان تقسيم سرمايه نقدي در بورس در بخش‌هاي مختلف مانند صندوق سرمايه‌گذاري مشترك، مديريت سرمايه حرفه‌اي توسط متخصصان و در صورت صلاحديد يا نياز به كسب تجربه شخصي اختصاص بخش كوچكي از سرمايه به مديريت شخصي سرمايه‌گذار به موازات دو حالت قبلي نام برد.
مقايسه كيفيت تصميمات و ديدگاه‌هاي سرمايه‌گذاري و نتيجه حاصله در اين زمينه طي يك دوره ميان‌مدت مي‌تواند راهنماي خوبي براي سرمايه‌گذار براي تقويت بخش پربازده سرمايه‌گذاري باشد.
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن