تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816584344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يازدهمين نشست شوراي وزراي امور خارجه گروه دي ‪ ۸‬آغاز بكار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يازدهمين نشست شوراي وزراي امور خارجه گروه دي ‪ ۸‬آغاز بكار كرد
به گزارش ايرنا از محل اين اجلاس ، وزير امور خارجه مالزي در آيين افتتاحيه اين نشست ضمن خير مقدم به وزراي امور خارجه هشت كشور در حال توسعه اسلامي عضو گروه دي ‪ ۸‬بر لزوم همكاري بيش از پيش كشورهاي عضو براي مواجهه با چالشهاي جديد تاكيد كرد.

رئيس يتيم افزود: گروه دي ‪ ۸‬يك دهه از عمر خود را سپري كرده و اكنون زمان آن فرا رسيده تا در اين نشست و نيز ششمين نشست سران به بررسي عملكرد خود در گذشته پرداخته و با استفاده از اين تجارب به سوي همكاريهاي بيش از پيش در آينده پيش رود.

وزير امور خارجه مالزي ادامه داد: گروه دي ‪ ۸‬در دهه دوم از قرن ‪ ۲۱‬با چالشهاي زيادي مواجه است كه مهمترين آنها بحران انرژي و مواد غذايي مي باشد در حالي كه هنوز همكاري اعضا در زمينه‌هاي مختلف به آرامي پيش مي رود.

وي بااشاره به محدوديت منابع كشورهاي مختلف به ويژه اعضاي اين گروه ، تاكيد كرد: تنها از طريق مديرت بهتر و همكاري بيشتر بين كشورها احتمال مقابله با اين بحرانها امكان پذير خواهد بود.

رئيس يتيم خاطر نشان ساخت كه كشورهاي عضو گروه دي ‪ ۸‬پتانسيل زيادي براي تقويت همكاريهاي خود و ايفاي نقش مهمتر در مبادلات جهاني دارند اما هنوز اين همكاريها به سطح مطلوب نرسيده و ما بايد دلايل آن و راههايي كه مي تواند به ارتقاي اين همكاريها منتهي شود را مورد بررسي قرار دهيم .

وي افزود: در گروه دي ‪ ، ۸‬دولتهاي عضو مي‌توانند نقش مهمي در توسعه همكاريها ي سياسي ، تجاري ، اقتصادي و سرمايه‌گذاري ميان كشورهاي خود داشته باشند.

رئيس يتيم ادامه داد: دولتها بايد با فراهم آوردن امكانات و تسهيلات اقتصادي ، زمينه ارتقاي همكاري بخش‌هاي خصوصي ، گسترش سرمايه‌گذاري ، توسعه آموزش و حفاظت از محيط زيست را فراهم آورند و در اين ميان استفاده از ايده‌هاي دين اسلام كه مورد اعتقاد اكثريت جوامع كشورهاي عضو گروه دي ‪۸‬ است مي‌تواند راهگشا باشد.

وزير امور خارجه مالزي با اشاره به توافقات نمايندگان كشورهاي عضو در نشست كارشناسي دو روز گذشته در مورد نقشه راه دهه آينده ابن گروه ابراز اميدواري كرد كرد كه اين نقشه با تصويب نهايي در اين نشست و نيز اجلاس سران بتواند بيش از پيش منجر به توسعه همكاريها اقتصادي ، سياسي و تجاري بين كشورها عضو گروه دي ‪ ۸‬و ارتقاي نقش آن در مبادلات جهاني شود.

ششمين نشست دوره‌اي گروه هشت كشور در حال توسعه اسلامي موسوم به گروه دي ‪ ۸‬كار خود را از روز جمعه گذشته در هتل هيلتون كوالالامپور، پايتخت مالزي آغاز كرده است .

ازجمله بخشهاي اين دوره از كنفرانس دي ‪ ۸‬برپايي بيست و پنجمين نشست كارشناسي اين گروه بود كه در روزهاي ‪ ۴‬الي ‪ ۶‬ژوئيه (‪ ۱۴‬الي ‪ ۱۶‬تير) در اين محل برگزار شد.

در يازدهمين نشست شوراي وزراي گروه دي ‪ ۸‬نيز كه در روزهاي ‪ ۶‬و ‪ ۷‬ژوئيه در حال برگزاري است ، وزير امور خارجه كشورمان در راس هياتي حضور فعال دارد.

ششمين نشست سران كشورهاي عضو گروه دي ‪ ۸‬نيز قرار است در روز هشتم ژوئيه (‪ ۱۸‬تير) در محل برگزاري كنفرانس و با حضور سران كشورهاي ايران ، مالزي و اندونزي به همراه نخست وزير پاكستان و نيز وزراي امور خارجه تركيه ، مصر، نيجريه و بنگلادش برگزار شود.

دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران نيز به منظور شركت در نشست سران دي ‪ ۸‬شامگاه يكشنبه عازم مالزي خواهد شد.
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن