تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815338232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همراه با برگزيدگان چهاردهمين دوره تجليل از خادمان قرآن كريم/ 1حجت‌الاسلام‌والمسلمين«شاهسوني»، فعال برگزيده در حوزه مديريت امور قرآني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همراه با برگزيدگان چهاردهمين دوره تجليل از خادمان قرآن كريم/ 1حجت‌الاسلام‌والمسلمين«شاهسوني»، فعال برگزيده در حوزه مديريت امور قرآني
گروه فعاليت‌هاي قرآني: حجت‌الاسلام‌والمسلمين«عليرضا شاهسوني»، در چهاردهمين دوره تجليل از خادمان قرآن به عنوان فعال برگزيده در حوزه مديريت امور قرآني برگزيده شد و پنجم تيرماه از دست رئيس جمهور لوح تقدير دريافت كرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) شاهسوني در سال 1354 در روستاي محمدآباد شهرستان استهبان ديده به جهان گشود، تحصيلات پايه تا مقطع راهنمايي را در شهرستان خود سپري كرد و در سال 69 عازم حوزه علميه قم شد و به تحصيلات حوزوي پرداخت.

وي در اين زمينه مي‌گويد:«تا سال 1380 به مدت 12 سال در قم بودم و تحصيلات حوزوي را تا دو سال خارج فقه خواندم و در كنار درس نيز از سال 75 ــ 76 حفظ قرآن را شروع كردم و موفق به حفظ كل قرآن كريم شدم».

وي از حضور استاداني چون حجت‌الاسلام طباطبايي، موسس جامعة‌القرآن(كه آن موقع دارالتحفيظ داشت) نصراللهي و كريمي بهره برد و از سال 75 تا 80 در موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني قم كه تحت مديريت آيت‌الله مصباح يزدي اداره مي‌شود تا مقطع كارشناسي ارشد را سپري كرد و با الهام از حجت‌الاسلام طباطبايي، موسسه قرآني بيت‌الاحزان فاطمة‌الزهرا(س) روستاي ماه‌فرخان شهرستان استهبان را راه‌اندازي كرد كه اين موسسه هم‌اكنون 60 شعبه در سراسر كشور دارد.

شاهسوني در اين زمينه مي‌گويد:« تا كنون حدود 15 هزار قرآن‌آموز در شعبه‌هاي موسسه آموزش ديده‌اند كه 160 نفر از آنان حافظ كل قرآن كريم هستند و بيش از هزار نفر نيز حافظ كمتر از 30 جزء تربيت كرده‌ايم».

وي از طرح هجرت معلمان قرآن به عنوان يكي از ابتكارات خود ياد مي‌كند و مي‌گويد: ما معتقديم براي تاسيس شعبه بايد از نيروهاي با سابقه موسسه استفاده كنيم حتي اگر نياز به هجرت كردن باشد، طرحي كه بيشتر موسسات قرآني ندارند و از نيروهاي بومي استفاده مي‌كنند كه بازده كار را كم مي‌كند.

موسسه بيت‌الاحزان در طول فعاليت خود تاكنون 9 حافظ كل قرآن را در راستاي اجراي طرح هجرت معلمان قرآني به مناطق مختلف اعزام كرده است كه خانم اعظم محمدي، حافظ كل قرآن، دارنده رتبه دوم در مسابقات اوقاف و رتبه اول حفظ 20 جزء در مسابقات سال گذشته كشور اردن يكي از اين افراد است كه با همت خود و حمايت موسسه شعبه‌اي را در شهرستان نورآباد راه‌اندازي كرده است.

حجت‌الاسلام شاهسوني درباره فعاليت‌هاي قرآني در روستاي زاد‌گاهش نيز مي‌گويد: روستاي ما با اينكه 1300 نفر جمعيت بيشتر ندارد، 300 قرآن‌آموز در طول سال به فراگيري قرآن مشغول‌اند، تاكنون 27 حافظ كل قرآن در اين روستا تربيت شده است كه 9 نفر از آنان مربي عضو طرح هجرت معلمان قرآني هستند.

شاهسوني با بيان اينكه موسسه بيت‌الاحزان داراي 30 ساختمان در حال ساخت، تكميلي و يا نيمه‌كاره اهدايي و غير اهدايي است، بخشي از موفقيت‌هاي خود را مديون حجت‌الاسلام نبوي، مسئول طرح هجرت روحانيون حوزه علميه مي‌داند كه با اعزام ايشان از قم به شهرستانش موافقت كرده و سبب شده تا به تاسيس و گسترش موسسه قرآني بيت‌الاحزان اقدام كند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين شاهسوني هم‌اكنون مدير اجرايي طرح جامع و ملي حفظ و مفاهيم قرآن كريم است كه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از سال گذشته آغاز شده است و قصد دارد طي سه سال، هزاران حافظ آشنا به مفاهيم قرآن در سراسر كشور تربيت كند.
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن