تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806965270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تظاهرات صدرى‌ها عليه توافقنامه امنيتى با آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: تظاهرات صدرى‌ها عليه توافقنامه امنيتى با آمريكا
مقتدى صدر در بيانيه‌اى در اعتراض به توافقنامه طولا‌نى مدتى كه ميان آمريكا و عراق امضا خواهد شد، اعضا و طرفداران جريان صدر را به برپايى تظاهرات‌بعد از نماز جمعه هر هفته در سراسر عراق فرا خواند.

به گزارش خبرگزارى اصوات العراق، مقتدى صدر از روحانيون شيعه عراق، روز سه‌شنبه در بيانيه‌اى اظهار كرد: امروز بر تمام مردم عراق واجب است كه من را و به طور كلى مرجعيت را تنها نگذارند. مقتدى صدر اظهار كرد: ما همواره دستوراتى را به مردم و بعضا به مقامات خاص اعلا‌م مى‌كنيم و از تمام گروه‌هاى مردمى‌مى‌خواهيم كه نسبت به بندهاى توافقنامه طولا‌نى مدت كه ميان عراق و آمريكا امضا خواهد شد، هوشيار باشند و ميزان زيان آن را دريابند. مقتدى صدر همچنين تلا‌ش اعضاى پارلمان و مقامات سياسى از هر جناح و حزبى را عليه اين توافقنامه خواستار شد و همچنين مخالفت با اين توافقنامه را از طريق رسانه‌ها گامى‌موثر دانست. وى در بيانيه‌اش از تمام گروه‌هاى مردمى‌خواست، بعد از هر نماز جمعه در سراسر عراق دست به تظاهرات بزنند تا زمانى كه اين توافقنامه لغو شود. اين روحانى شيعه ضمن اينكه خواستار برگزارى همه پرسى مردمى‌درباره اين توافقنامه در صورت موافقت دولت شد، از اعضاى جريان صدر و دفاتر شهيد صدر در عراق و خارج اين كشور خواست در صورت عدم موافقت دولت با همه پرسي، هماهنگى با گروه‌هاى مخالف توافقنامه را آغاز كنند و در راستاى جمع آورى امضاهاى ميليونى در مخالفت با اين توافقنامه تلا‌ش كنند. صدر همچنين تشكيل هيئت‌هاى دينى و سياسى عراق و اعزام آنها به كشورهاى منطقه بويژه كشورهاى همجوار عراق را در راستاى حمايت از ملت عراق و ايستادن در كنار اين ملت در برابر توافقنامه مذكور خواستار شد. وى همچنين اعزام اين هيئت‌ها را به برخى كشورهاى غربي، سازمان ملل متحد، سازمان كنفرانس اسلا‌مي، اتحاديه عرب و اتحاديه اروپا مشروط بر اينكه اين كشورها در اشغال مشاركت نداشته باشند، خواستار شد. اين روحانى شيعه عراق بار ديگر خروج اشغالگران يا تعيين جدول زمانى براى خروج نيروهاى آمريكايى را خواستار شد و نسبت به امضاى توافقنامه طولا‌نى مدت ميان عراق و آمريكا هشدار داد و افزود: اين توافقنامه برخلا‌ف منافع ملت عراق است و اعلا‌م امضاى آن از اختيارات دولت نيست و دولت بايد به نظرات مردم اهميت دهد. مقتدى صدر در پايان، فعال سازى نقش حوزه‌هاى علميه و حمايت آنها از مردم در برابر اين توافقنامه را خواستار شد. اين در حالى است كه صلا‌ح العبيدي، سخنگوى رسمى جريان صدر، گفت: درخواست مقتدى صدر جهت برگزارى تظاهرات، تهديد دولت نبود بلكه هشدار به دولت بود.

عقب‌نشينى جبهه التوافق

جبهه‌ التوافق العراقيه ضمن ابراز تاسف از برخورد منفى دولت عراق، فهرست وزرايش را براى پر كردن پست‌هاى خالى كابينه پس‌گرفت. به گزارش خبرگزارى كويت، عبدالكريم سامرايي، يكى از رهبران برجسته‌جبهه‌ توافق در اين خصوص اظهار كرد: جبهه‌ توافق از برخورد و تعامل منفى دولت عراق ابراز تاسف كرده و ليست وزيرانش را كه قرار بود براى پركردن پست‌هاى خالى كابينه ارائه شود، پس گرفت. وى پيشنهاد آخر دولت عراق را به جبهه توافق غير قابل قبول دانست و بدون اشاره به محتواى اين پيشنهاد تاكيد كرد: جبهه‌ توافق به همين دليل ليست نامزدهايش را پس گرفته است. سامرايى خاطرنشان كرد: متاسفانه پيشنهاد دولت هرگز در برگيرنده‌ خواسته‌هاى جبهه توافق نبوده و جو سياسى مثبت در عراق و همچنين روند رو به جلوى امور سياسى را با مشكل روبه‌رو مى‌سازد. وى همچنين تاكيد كرد: جبهه‌ توافق بار ديگر امور را به شكلى دقيق بررسى مى‌كند تا موضع مناسبى را در خصوص بازگشت وزرايش به دولت اتخاذ كند.

سليم الجبوري، سخنگوى جبهه‌ التوافق نيز دليل پس گرفتن اين فهرست را تكرار مخالفت‌هاى دولت با ليست نامزد‌هاى اين جبهه دانست. اين در حالى است كه طارق الهاشمي، معاون رئيس جمهور عراق با صدور بيانيه‌اى اعلا‌م كرده بود مذاكرات جبهه توافق با دولت هرگز شكست نخورده و تصميم اين جبهه مبنى بر تجديد نظر در موضع‌گيرى سياسى‌اش در قبال دولت نورى المالكى يك تصميم استراتژيك است نه يك تاكتيك سياسى كه بنا به منافع ملى عراق اتخاذ شده است. مجلس اعلا‌ى اسلا‌مى‌عراق نيز با صدور بيانيه‌اى از ابراز خوشبينى نورى المالكى نسبت به بازگشت وزيران جبهه توافق كابينه طى دو روز آينده خبر داده است.

تهديد القاعده

گروه موسوم به دولت اسلا‌مى‌عراق نيروهاى اشغالگر و نيروهاى امنيتى عراق را در واكنش به عمليات‌هاى موصل تهديد به انتقام كرد. به گزارش پايگاه اينترنتى المحيط، گروه موسوم به دولت اسلا‌مى‌عراق كه با القاعده در رابطه است در واكنش به عمليات نيروهاى عراقى و آمريكايى در موصل اين نيروها را تهديد كرد و گفت كه آماده بازگشت به درگيرى‌هاست. سخنگوى اين گروه در يك نوار ويديويى در حالى كه چهره‌اش را پوشانده بود، گفت: تمام كسانى كه عليه اعضاى گروه دولت اسلا‌مى‌عراق وارد جنگ شده‌اند دشمن ما محسوب مى‌شوند و آماده پيكار با آنها هستيم. اين گروه به نيروهاى عراقى و اشغالگر آمريكايى هشدار داده كه تنها چند روز فرصت داريد تا موصل را ترك كنيد در غير اين صورت شاهد موج عمليات گروه ما خواهيد بود.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن