تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813340533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بغداد و واشنگتن توافق خروج تا 2011 را رد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: بغداد و واشنگتن توافق خروج تا 2011 را رد كردند
دولت عراق و كاخ سفيد اخبار منتشر شده مبنى بر توافق بغداد و واشنگتن را در خصوص عقب نشينى نيروهاى آمريكايى از عراق تا سال 2011 رد كردند.

به گزارش خبرگزارى كويت، على دباغ سخنگوى دولت عراق، در بيانيه‌اى اعلام كرد كه اخبار منتشر شده مبنى بر توافق عراق و آمريكا در خصوص خروج نيروهاى آمريكايى از عراق طى سه سال آينده دقيق نيست. وى افزود: خروج نيروهاى آمريكايى از عراق به نيازهاى امنيتى عراق بستگى دارد و موضوع امنيت ملى عراق در اين مسئله دخيل است. دباغ تصريح كرد: هرگونه تعيين جدول زمانى براى خروج نيروهاى آمريكايى از عراق با توجه به نيازهاى امنيتى عراق و ضمن توافق بغداد و واشنگتن انجام مى‌شود. وى ادامه داد: زمان‌هاى پيشنهاد شده تنها پيشنهادات و فرضيه‌هايى است كه طرف عراقى در جريان مذاكرات مطرح مى‌كند تا در توافقنامه گنجانده شود. سخنگوى دولت عراق همچنين تاكيد كرد كه برداشت درستى از اظهارات محمود حاج حمود رئيس هيئت مذاكره كننده عراقى در مذاكرات مربوط به امضاى توافقنامه امنيتى با آمريكا صورت نگرفته است. گوردون جاندرو سخنگوى كاخ سفيد نيز تاكيد كرد كه هيچ گونه توافقى بين واشنگتن و بغداد در خصوص خروج نيروهاى آمريكايى از عراق تا سال 2011 صورت نگرفته است.

وى عنوان كرد: مذاكرات درخصوص امضاى توافقنامه امنيتى همچنان ادامه دارد و تا زمانى كه اين مذاكرات پايان نيابد توافقى نيز صورت نگرفته است. وى همچنين عنوان كرد كه جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا و نورى مالكى نخست وزير عراق، در يك ويديو كنفرانس يك ساعته پيش نويس توافقنامه امنيتى را بررسى كردند. سخنگوى كاخ سفيد در ادامه تاكيد كرد كه توافقنامه امنيتى واشنگتن و بغداد هرگز براى تصويب به سنا ارائه نخواهد شد.

وى خاطر نشان كرد: اين توافقنامه پيمان محسوب نمى‌شود و نيازى به تائيد سنا و يا هيچ مجلس و شورايى ديگر ندارد.

اين در حالى است كه تعدادى از اعضاى سنا ضمن مخالفت با اين توافقنامه از عدم ارائه‌ آن به سنا جهت تصويب ابراز تاسف كردند. رئيس هيئت مذاكره كننده عراق روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزارى فرانسه از توافق بغداد و واشنگتن در خصوص خروج نيروهاى آمريكايى از عراق تا سال 2011 خبر داده بود. على الاديب عضو حزب الدعوه عراق نيز به روزنامه الشرق الاوسط اعلام كرد كه پيشنهادات مطرح شده در خصوص خروج نيروهاى آمريكايى از عراق نهايى نشده است. وى افزود: طرف عراقى پيشنهاد خروج نيروهاى آمريكايى از عراق تا سال 2011 را داده و طرف آمريكايى نيز پيشنهاد خروج نيروهايش در سال 2013 را مطرح كرده است. الاديب تصريح كرد: آمريكايى‌ها بين نيروهاى جنگى و غير جنگى‌شان تفاوت قايل هستند و معتقدند كه اين عقب نشينى شامل نيروهاى جنگى مى‌شود و ديگر نيروها براى آموزش و حمايت از نيروهاى عراقى بايد در اين كشور باقى بمانند. وى افزود: يكى ديگر از مسائل مورد اختلاف در خصوص پيش‌نويس توافقنامه، موضوع بازرسى دولت عراق از خودرو‌ها، كالاها و تجهيزات وارداتى نيروهاى آمريكايى به عراق است. الاديب خاطر نشان كرد: توافقنامه عراق و آمريكا متشكل از 27 بند است و شامل يك توافقنامه امنيتي، اقتصادي، سياسي، فرهنگى و ديپلماتيك است كه به دليل پروتكل امنيتى بايد به تصويب پارلمان برسد. وى افزود: در صورت عدم تصويب توافقنامه مذكور در پارلمان هيچ جايگزينى جز تمديد حضور نيروهاى آمريكايى در عراق طى زمان‌هاى مشخص وجود ندارد.

از سوى ديگر، مخالفت‌ها با امضاى اين توافقنامه امنيتى در عراق همچنان ادامه دارد. لواء سميسم رئيس شوراى سياسى گروه صدر، ضمن مخالفت با امضاى اين توافقنامه از سفر غير منتظره كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا به عراق انتقاد كرد.

وى از دولت عراق خواست تا از امضاى اين توافق خوددارى كند. صلاح العبيدى سخنگوى دفتر شهيد صدر در نجف نيز به روزنامه الحيات اظهار كرد: گروه صدر كاملا با اين توافقنامه مخالف است. وى افزود: صدرى‌ها همچنان به تظاهرات‌ها و مخالفت‌هايشان از طريق برگزارى كنفرانس‌ها و نشست‌هاى فرهنگى عليه توافقنامه امنيتى بغداد و واشنگتن ادامه مى‌دهند.

العبيدى خاطر نشان كرد: رهبر گروه صدر پيشنهاد منحل كردن ارتش المهدى را در صورت اعطاى جدول زمانى براى خروج نيروهاى آمريكايى از عراق مطرح كرد، اما در صورت امضاى اين توافقنامه ما مجبور به ادامه مبارزات مسلحانه جهت اخراج نيروهاى اشغالگر از عراق خواهيم شد.

عمليات گسترده در بصره

از سوى ديگر ستاد فرماندهى عمليات بصره، از آمادگى نيروهاى عراقى براى انجام عمليات امنيتى گسترده در اين استان خبر داد. به گزارش البيان عباس التميمى سخنگوى اطلاع رسانى ستاد فرماندهى عمليات بصره، اظهار كرد: طرح امنيتى جديد تمامى مناطق استان بصره را شامل مى‌شود.

وى افزود: هدف از اين عمليات دستگيرى ناقضان قانون و كشف و شناسايى مخفيگاه‌هاى شبه نظاميان و تروريست‌هاست.

از سوى ديگر، يك مقام اطلاعات نظامى عراق نيز اعلام كرد: به دنبال جمع آورى برخى اطلاعات مبنى بر ورود يك خودروى بمبگذارى شده به شهر تل عفر در 60 كيلومترى غرب موصل، نيروهاى عراقى در اين منطقه به حالت آماده باش امنيتى در آمدند.

ستاد فرماندهى بغداد نيز با صدور بيانيه‌اى اعلام كرد كه نيروهاى امنيتى عراق طى دو روز گذشته 150 فرد مظنون را در بغداد و ناصريه دستگير كردند. در اين بيانيه همچنين آمده است: مقادير زيادى سلاح و بمب نيز در شهر العماره كشف و شناسايى شده است.

تظاهرات عليه دادگاه الانفال

عضو كميته دفاع از حقوق قربانيان پرونده الانفال نيز در يك كنفرانس خبرى اعلام كرد: تعدادى از خانواده‌هاى قربانيان اين پرونده با برپايى تظاهراتى اعتراضشان را به عدم اجراى حكم اعدام عليه محكومان پرونده الانفال اعلام كردند. وى افزود: تظاهركنندگان عدم اجراى اين حكم را با گذشت يك سال از صدور آن توسط دادگاه جنايى عالى عراق غير قانونى دانستند.

حكم اعدام وزير سابق فرهنگ

از سوى ديگر، شوراى قضايى عالى عراق نيز از صدور حكم اعدام غيابى براى سعد‌هاشمى وزير فرهنگ سابق عراق خبر داد.

براساس اين گزارش، وزير فرهنگ سابق عراق به اتهام همدستى در كشتن پسر مثال الالوسى يكى از سياستمداران سنى عراق در سال 2005، به حكم اعدام محكوم شده است.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن